20 Ekim 2006

papaz yahnisi


Aslında eti pek sevmem ama bu yemek bol soğanlı olduğundan ve pişmiş soğanı sevdiğimden olacak bu yemeği çok severim. Hatta etini başkası yesin ben pişmiş soğanlarını yiyeyim isterim. Bu yemeği annemden öğrenmiştim ama ben yaparken biraz değişime uğradı. Sonuçta güzel bir ana yemek. Hele de yanında patates püresiyle güzel bir ikili oluşturuyorlar. Tereyağlı bir pilavla da fena olmaz...
Malzeme:
1 kg. kuşbaşı dana (biraz irice doğrattım)
½ kg. kadar arpacık soğanı (evde yoktu ben de soğanların ufaklarını seçip ikiye, üçe bölerek kullandım)
6-7 diş sarımsak
2-3 kaşık balsamik sirke
1 kesme şeker
2 kaşık zeytinyağı
tuz, karabiber, yenibahar
Yapılışı:
Zeytinyağını kızdırıp etler ilave edilir ve etler suyunu salıp tekrar çekinceye kadar kavrulur. Biraz kaynar su konarak 20 dakika kadar pişirilir. Soğan, sarımsak, gerekirse biraz daha kaynar su, sirke ve diğer malzemeler eklenerek ağır ateşte pişirilir. Soğanlar biraz daha diri kalmalı.
(Ben acelem olduğu için düdüklü tencerede pişirdim, daha hızlı pişti ama soğanlar biraz erimişti.) Patates püresi veya pilavla servis yapılır.

26 yorum:

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Seninle ortak bir yönde soğanlarda birleşiyoruz,bende tıpkı senin gibiyim.Çok güzel olmuş Yahnin ellerine sağlık,afiyetler olsun şekerim..

Kadir gecenizi kutlayıp,yapmış olduğunuz tüm duaların kabulünü diliyorum.Sevgilerimle..

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Blogunda herşey yoluna girmiş, geçmiş olsun, dün daha düzelmemiştir diye girmedim, hata etmişim canım, dün ettiğin tüm dualarının kabulünu dilerim, Allah nice Kadir gecelerine erdirsin
Yahni çok güzel bir ana yemek gerçekten de, ben tavuk ve hindi kullanarak yapabiliyorum, kırmızı et yasağı var da...ellerine sağlık
Sevgiyle kal

Funda dedi ki...

Hülya'cığım,
Ellerine sağlık, çok lezzetli görünüyor.
Sevgiler

Sonia dedi ki...

Mutlu bayramlar sevgiler canim...
Sonia.

munevver dedi ki...

Hülyacığım,bayramınız kutlu olsun...
Sağlıklı,mutlu günler..
nanelimon.

Defne dedi ki...

Hulyacigim, et ve sogan hakkinda yazdigim ilk cumleler benim icin de yazilmis sanki ama senin yahni de cok guzel gorunuyor. Ellerine saglik.

Ailenle birlikte iyi bir bayram gecirmeni diliyorum.

Sevgiyle.

candan dedi ki...

Hülyacım,
ailece mutlu huzurlu sağlıklı nice bayramlar dileklerimle
sevgiler

ebrutunc dedi ki...

Hülya ablacım yemek bir harika görünüyor... ellerine sağlık...

Veeee son olarak seker bayramını en içten dileklerimle kutlar sevdiklerinle nice bayramlara girmeni dilerim... Kocaman öpücük ve sevgilerimle

Ebru Erva

Meleğin Dünyası dedi ki...

Bayramınızı kutlar,sağlık mutluk dolu nice bayramlar dilerim.Sevgilerimle.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Sana ve ailene, sağlık, huzur ve mutluluk dolu bir bayram diliyorum
Sevgiyle kal

Serra dedi ki...

Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tatlandıran,güzel ve bereketli bir bayram dilerim.

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya,
Sevdiklerinle birlikte iyi bir bayram geçirmeni dilerim.

Lama dedi ki...

Hulya Hanim
Sizin ve sevdiklerinizin bu bayram, umdugunuzdan daha cok sey bulmaniz dilegiyle
Mutlu bayramlar,
Okyanus otesinden Sevgilerimle

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Senin ve ailenin bayramını kutlayıp, sağlıklı ve mutlu nice bayramlar diliyorum tüm sevdiklerinle... Sevgiler

bocuruk dedi ki...

Sevgili Hülya,
Çok sevdiğim bir yemek yapmışsın. Bu postuna yorum yazmıştım aslında. Ben hem soğanı hem eti severim demiştim. Ama bazen işyerindeki hattım çok oynak olabiliyor. Yorumlara baktım benimki yok, demek ki hattın kurbanı olmuş.
Bayramını kutlar, sağlıklı ve huzurlu nice bayramlar dilerim.

Sevgilerimle...

armeda dedi ki...

Hülya hanım sevdiklerinizle hayırlı mutlu huzurlu nice bayramlar diliyorum sevgiler...

candan dedi ki...

Hülyacım,
Cumhuriyetimizin 83.yılı kutlu olsun
sevgilerimle

Funda dedi ki...

Hülyacım, Cumhuriyet Bayramını Kutlarım, kutlarım da nerdesin?
Sevgiler

Sonia dedi ki...

Cumhuriyetimizin 83. yili kutlu olsun. Sevgiler Sonia...

zeynepyemekbiz dedi ki...

et sever bir ailem var, bizde cok sevilerek tuketiliyor bu yemek. Ellerinize saglik.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Cumhuriyetimizin 83. yılı hepimize Kutlu olsun
Sevgiyle kal

munevver dedi ki...

Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun Hülyacığım..
nanelimon.

damak tadı dedi ki...

Cumhuriyet Bayramın kutlu olsun canım..

Sana ve ailene mutlu bir hafat diliyorum.Sevgiler

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım, hepinize çok teşekkürler. Netten biraz uzak kaldım. Dün de bir ara açtım birşeyler yazdım ve blogger kabul etmedi.
Ben de hepinizin geçmiş bayramlarınızı kutluyorum. sevgilerimle,

akçahan dedi ki...

Geçmiş bayramın mübarek olsun, yahniyi bir kaç gün önce ben de yapmıştım. Sevgilerimle.

Funda dedi ki...

Hülyacım, Yorumların çok sevindiriyor beni,
Yaaa birkaçgün önce denize giren bendim
Özgür 29 Ekim gününe kadar denize girdi, ben vakit bulamadığımdan girememiştim, en son 26 Ekimde girmişim... çok güzeldi. 30 Ekimde yağmurlar başladı galiba burada da deniz sezonu bitti.

Hülyacım, resim kursları için belediyelere bi bak. Fulya (ablam) dün evlerine yakın bi yerde başladı. Çiğdem Mahallesinde oturuyor. Önce karakalem, sonra suluboya ile devam edeceklermiş. Birde Antalyada bir suluboya sergisi gezmiş bayılmıştım. Vahap Demirtaş. O da Ankara'da suluboya kursları veriyormuş. Kartını saklamıştım, şimdi bulamıyorum. bulursam Adres ve Telefonunu iletirim. ama bu arada internette belki bulunur.
Resim çok keyifli tavsiye ederim...

Sevgiler