16 Ekim 2006

Yassı Kadayıf

Kendimi bildim bileli, annem her Ramazan'da bu tatlıdan en az bir kez yapar. Yassı kadayıfları yufkacılarda görmüşsünüzdür. Küçük yuvarlak pişmiş hamurlar. Televizyonda bir yemek programında yassı kadayıfın (yani hamurunun) tarifi verilince yapmak şart oldu.
Yalnız hamurunun hazırlanışı ve pişirilişi kısmını bir taraftan da yemek yaptığım için fotoğraflayamadım. Bu tatlıyı ev için yaptığınızda bu ölçü yeterli. Biraz az miktarda oluyor. Ama misafir için yapılacaksa iki ölçü yapılması uygun olur.

Malzeme:

Hamuru İçin:
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker

İçi İçin:

1 su bardağı çekilmiş ceviz içi

Kızartmak için:

2 yumurta
1 tatlı kaşığı nişasta
sıvıyağ

Şerbet İçin:

2 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su
1 dilim limon

Yapılışı:
Önce şerbet hazırlanır. Şeker ve su kaynatılır. İçine bir dilim limon atılır ve soğumaya bırakılır.
Hamur için verilen malzemelerin hepsi kaşıkla iyice karıştılır ve muhallebi kıvamında bir hamur yapılır. Hamurun mayasının gelmesi beklenir. Hamur göz göz olunca kaşıkla yeniden karıştırıp, ısıtılmış teflon tavaya kaşıkla parça parça dökülür. Bir tarafı pişince çevirilir ve diğer tarafı pişirilir (çok kızarmayacak).
Programda bu hamurların üstüne ceviz koyulup ikiye kapatılıyor ve kenarları bastırılarak yapıştırılıyordu. Ama benim hamurlarım biraz kalınca oldu. Ben de aralarını bıçakla açıp içine ceviz koyup, kenarlarını bastırarak yapıştırdım. Bazılarına da tuzsuz lor peyniri koydum. O da farklı bir lezzet oldu.
2 yumurta ve bir tatlı kaşığı nişasta iyice çırpılır. Hazırlanan hamurlar buna batırılır ve kızgın yağda kızartılır. Çıkartılır çıkartılmaz şerbetin içine atılır. Şerbeti iyice çekmesi için, servis zamanına kadar şerbetin içinde bekletilir. Çekilmiş cevizle servis yapılır.

Not: Hazır satılan yassı kadayıflar yalnızca yumurtaya bulanıp kızartılır ve şerbete atılır. Üzerine bol çekilmiş ceviz serpilerek servis yapılır. Bu da aynı şekilde yapılabilir.

18 yorum:

Sonia dedi ki...

Iyi geceler Hülyacim,
demek sorun vardi fotograf eklemede. Onun icin ben de onca zaman ugrastim.
Ama basardim sükür. Nasilsin coktan görüsemedik. sevgiler Sonia...

munevver dedi ki...

Hülyacığım,ben de yassı kadayıfı evde yapmak istiyordum epeydir.Senin tarifi uygulamalı Eline sağlık.Problem en kısa sürede hallolur ihşallah.

begüm dedi ki...

Hülya Hanım merhabalar,

Yassı kadayıf benim de favorilerimden. Anneanneciğim hep yapardı bize ve ben çok severdim. Ellerinize sağlık.

Bu arada size yardımcı olacak ve diğer arkadaşlara da...Blogger bu aralar çok problemli ben yabancı siteleri araştırırken onların da aynı problemi yaşadığını gördüm ve biri orada explorer yerine firefox yükleyip oradan bloggeri açınca resimleri yükleyebildiğini yazmıştı bem denedim ve gerçekten oldu. Sizlere de tavsiye ederim gerçekten artık resim yüklerken hiç problem yaşamıyorum.

Sevgilerimle

Begüm

renkler dedi ki...

Ellerine sağlık... Hanife de hamurunu kendi yaptığı ekmek kadayıfı yapmış. Ben hazır alıp yapmaya bile korkuyorum nedense. Tuzlu , hamurişi ve ana yemekleri iyi yaparım ama tatlı özürlüyüm. Çok sevmediğimden sanırım. Ama sizin tarifleri görünce insanın canı çekiyor.

dilek dedi ki...

Eline saglik Hülya! Ekmek tatlisinin hamuru ve yassi kadayif hamuru bu etkilik bize BANA cok sey kazandirdi:) Sagol!

nalan dedi ki...

Çocuklarım çok sever ekmek tatlısını hazır almaktansa yapmayı deneyeceğim.Aynı problem uzun süredir bendede var ,ben edit post kısmından new create post tan yolluyorum resimleri ancak .sevgiler

bocuruk dedi ki...

Ellerine sağlık :)

Papatya dedi ki...

Su yassi kadayiflari Izmirdeyken hep yufkacilarda gorurdum de, ne yedim ne de nasil yapildigini bilirdim. Siz yassi kadayiflari da kendiniz yapmissiniz. Belki boyle evde yapilmisini tatmak en iyisi, benim gibi ilk defa tadacaklar icin. Denemek lazim bir gun... Ellerinize saglik Hulya hanim!
sevgiler,
Papatya

susam dedi ki...

Eline sağlık Hülyacım tatlın nefis olmuş.hayırlı kandiller dilerim.
Allah'ım! Ramazan'ın gecelerinde özellikle Kadir Gecesi'nde yapılan duaları sonsuz rahmetinle kabul edip geri çevirmeyeceğini biliyoruz.

Bizim de dualarımızı kabul eyle. Bizi, duası geri çevrilmeyen, her ne zaman el kaldırsa anında kabul edilen nazlı ve niyazlı kullarından eyle

akçahan dedi ki...

Kadayıf harika görünüyor, ellerine sağlık Hülya.

Kadir gecenizi kutlarım, yuvanız, çocuklarınız ve tüm insanlık için iyilik ve güzellikler getirmesini dilerim. Sevgiyle ve hoşçakal.

berrince dedi ki...

Tatlı süper görünüyor. Ellerinize sağlık.

Kadir gecenizkutlu olsun.

Serpilce dedi ki...

Tatlın süper olmuş ellerine sağlık.
Kadir gecen mübarek olsun.bütün duaların kabul olsun.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sonia'cım, yaz rehavetini yavaş yavaş atmaya çalışıyorum. Yazın nete pek zaman ayıramamıştım. bundan sonra sık görüşürüz...
Münevver'cim, problemi hallettim sevgili Behiye (düdük makarnası) yardımcı oldu. ben bunun evde yapılabileceğini hiç düşünmemiştim. hazır satılanlar kadar başarılı oldu.
Begüm'cüm dediğin gibi bloggerda sorun var. ben postu yazarken zaten firefox'da açmıştım. resim ekleyemeyince explorer denedim her ikisinde de yükleyemedim. bir gün sonra kendiliğinden düzeldi.
Renkler'cim, tatlı sevmemen ne büyük bir nimet. tatlı demek kilo demek çünkü. sen 2.yi düşündüğünde ben sana tatlı yaparım:))
Dilek'cim bunu etkinliğe göndermedim. aslında unuttum. bugüne kadar hiç katılmadığımdan olsa gerek. artık bi katılayım di mi ya...

Nalan'cım, evde yapıldığı zaman insanın daha çok içine siniyor değil mi. resim için senin yöntemini de denedim ama kendi canı istemeyince hiçbir yöntemi kabul etmedi...
Teşekkürler bocuruk...
Papatya'cım,tatlı seviyorsan mutlaka denemelisin.
Susam'cım, Semanur'cum, Berrin'cim teşekkür ediyor sizlerin ve herkesin kandilini kutluyorum.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Serpil'cim senin de kandilini kutlarım.

candan dedi ki...

Hülyacım,
hayırlı kandiller ve iyi bayramlar diliyorum,
ekmek kadayıfına bayılırım ellerinize sağlık
sevgilerimle
NOT:
sayfa bozulursa tüm bloğu republishleyin düzeltiyor hataları

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Kadir gecen kutlu olsun..

Ekmek kadayıfın çok güzel olmuş ellerine sağlık..Ben nasıl yapıldığını bilmiyordum şimdi görünce sevindim..Ellerine sağlık canım paylaşımların içinde teşekkürler..Sevgiler..

sevin doğan dedi ki...

Merhaba Hülyanım,
Benim oğlumun veli toplantısı var saat 12 de, ben hala buradayım. Takıldım kaldım yaaa:)))) Bu tatlıyı çok severim ama hep hazır alır yapardım. Artık kendim yapacağım. Buna en çok sevinen eşim olacak eminim. O bu tatlıyı çoook sever..:)) Mideden geçme olayı:)))))

Sevgiler,
Sevin Doğan

Ferhanca dedi ki...

ben bunun evde yapılacagını sanmıyordum,aynen ekmek kadyıfı gibi..benım çocuklumdakı bayramlarda mutlaka annem yapardı rahmetlı babam çok sevdı hemde 2 3kılo alınır kocaman bakır tencere dolardı ellerınıze saglık....SEVGILER..FERHAN..