11 Kasım 2006

2 Patlıcanlı Börek

Bugün iki farklı patlıcanlı börek tarifim var. İlk böreğimizin tarifi televizyondaki bir yemek programından. Yiyenler çok beğendiler. Değişik bir lezzet.

Patlıcanlı Börek-1



Malzeme:
İçi İçin:
3-4 patlıcan
100 gr. rendelenmiş beyaz peynir
1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
karabiber, muskat rendesi, tuz (peynirin tuzu yeterli gelebilir kontrol ederek konmalı)
Hamuru İçin:
3 su bardağı un
1 çay bardağı sıvıyağ
50 gr. tereyağı veya margarin
1 çay bardağı süt
1 çay kaşığı tuz
Üzeri için:
1 yumurta (sarısı ve akı ayrılır)
susam
Yapılışı:
Patlıcanlar ocakta közlenir, kabukları soyulur, ezilir ve diğer malzemelerle karıştırılır. Hamur malzemesi ile hamur hazırlanır. 10 dakika kadar dinlendirilir. İkiye bölünür ve ikisi de açılır. Birisinin üzerine patlıcanlı karışım yayılır. Üzerine diğer hamur serilir. Çay bardağı (aida bardak) ile yuvarlaklar kesilir. Kenar kısımları yumurta akına ve susama batırılırak yağlı kağıt yayılmış fırın tepsisine dizilir. Ortalarına yumurta sarısı sürülür (arzu edilirse kaşar peyniri rendesi serpilir) ve 200 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
Hamurun kenarından köşesinden kalan parçalar da aynı şekilde pişirilir (şekilleri güzel olmuyor ama bunları da ziyan etmeyelim di mi).

Patlıcanlı Börek-2

Diğer böreğimiz birçokları tarafından biliniyordur. Ben de bunu aylar önce bir yaptığımda fotoğraflamışım. Patlıcanlı Börek yazıyorum madem bunu da ekleyeyim diye düşündüm.
Malzeme:
1 kg. yufka
3-4 patlıcan
1 büyük kuru soğan
4-5 yeşil biber
2 domates
sıvıyağ
tuz, karabber, pul biber
yumurtanın sarısı (üzerine)

Yapılışı:
Soğan yemeklik doğranır ve zeytinyağında pembeleştirilir. Yeşil biberlerin çekirdek yatağı çıkartılarak küçük küçük doğranır ve eklenir. Alacalı doğranmış patlıcanlar kuşbaşından daha küçük doğranır, soğan ve biberlerle beraber kavrulur. Kabukları soyulmuş domatesler küçük doğranır hep birlikte biraz daha kavrulur. Tuz, karabiber, pul biber eklenir.
Bir yufkanın üzerine sulandırılmış zeytinyağı sürülür, kare olacak şekilde katlanır. Dörde bölünür. Ortasına patlıcanlı karışım konarak bohça şeklinde katlanır ve ters olarak yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür. Susam ve çörek otu serpilir.


16 yorum:

armeda dedi ki...

Hülya hanım bayıldım ben bunlara inanın patlıcanım olsa kalkıp hemen yapacaktım bu susamlıları hem şık hemde eminim tadı nefistir zaten patlıcanın yalışmadığı şey varmı ellerinize sağlık sevgiler....

Funda dedi ki...

Sabah dooğru pazara patlıcan almaya gidicem bu durumda, Acele ediyorum. Çok güzel görünüyorlar, eline sağlık...

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
uzun zamandır bloğuna uğrayamamıştım.Uğradığım zaman da yorum bırakmaya pek vaktim olmamıştı.Patlıcanlı böreklerin gerçekten nefis görünüyor.Yarın ilk işim onları denemek olacak.Zaten dondurucuda hazır lözlenmiş patlıcanım da var.Ellerine sağlık.

Hale dedi ki...

Hulya merhaba..

Cok lezzetli gorunuyor ellerine saglik canim, artik seni buldum kaybetmem :) Eski sitedeki linklerim kayboldugu icin ziyaretine gelemedim uzun zamandir. Kendine iyi bak selamlar..

Makbule dedi ki...

Hülya'cığım,susamlı patlıcanın tadı damağımda kaldı...OFFF o ne leziz şeymiş öyle.Valla başkasına ikram etmemem gerekirmiş.Ellerine sağlık benim canım komşum.

Adsız dedi ki...

patlıcanlı börek harika bir alternatif hemen yapılmalı ve dostlarla yenmeli...
sevgiler...

evcilkedi dedi ki...

Bana patlıcan olsund da nasıl olursa olsun! Ellerinize sağlık Hülya Hanım, hemen notumu aldım. Yağtığım ya da yediğim diğer patlıcanlı böreklerden farklılar, çok güzel tarifler gerçekten.

zuhalyalcin dedi ki...

Bütün sebzeleri çok çok severim ve hemen hemen yemediğim bir sebze de yoktur ama patlıcan her zaman favorilerim arasında yerini almıştır ellerine sağlık Hülyacığım ilk tarifin sanırım benim börekitasımla aynı bu bir seferad lezzetidir çok fazla yapılır ve hatta bayramlarda olmazsa olmazları arsındadır.ikinci tarifini de milföy hamuru ile yapıyorum inan çok güzel oluyor ellerine sağlık arkadaşım bu arada siteni nihayet rahat rahat dolaşabilme fırsatını yakaladım hepsi birbirinden leziz mamalar tebrik ederim ellerine sağlık;) yeni yaşını da gecikmiş olsamda kutlarım sağlıklı huzurlu sevdiklerinle geçireceğin nice yaşlar dilerim;)
SEVGİYLE KAL...

LaMa dedi ki...

patlicanli borek mi ???? ya yeni kalktim sofradan ama bu lezzete acikmamak mumkun mu??? Usttekinden mumkunse Hulya Hanimcim,cok degil 2 dilim yeter :D
elleriniz kollariniz dert gormesin,agiz tadiyla yemistirsiniz insallah....

Sonia dedi ki...

Hülyacim uzun zamandir görüsemedik. Sevgilerimi birakiyorum.
Sonia...

melisa dedi ki...

ayt süper bunlar ilkine bayıldım o nasıl bi görüntü öyle hemen yapacağım
eşim patlıcan yemez ama bide böyle deneyelim :)

melisa dedi ki...

linklerime ekledim sizi bu arada .sürekli gelicem demektir

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Bende de bir tarif vardı yaptığım, ama senin tarifler çok değişikmiş, hele birincisini çok merak ediyorum, deneyeceğim, ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

munevver dedi ki...

Hülyacığım,hafta sonunda bloglara bakamadım.Ne güzel börek bu böyle.Deniyeyim ben de.Eline sağlık.
Sevgiyle,nanelimon.

damak tadı dedi ki...

Hülya'cığım,
Ellerine sağlık muhteşem olmuş iki tarifinde..Patlıcanlı böreği bende çok yaparım harika olur.Birinci tarifin çok dikkatimi çekti ellerine sağlık..Patlıcan sevdiğim sebzelerin başında geldiğinden hemen denemem gerektiğini düşünüyorum.Afiyetler olsun canım..
Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum.Sevgilerimle..

Serpilce dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım.
Çok güzel olmuş en kısa zamanda yapacağım.
Afiyetler olsun.
Sevgiyle kal.