30 Kasım 2006

Elmalı Çörek


Bu tarifi ne zaman ve nereden aldığımı hatırlamıyorum. Evdeki elmalarımı değerlendirmek için aranırken bilgisayarımda buldum.
Tarif ve yapım aşamaları şöyle:

Malzeme:
4 elma
1 - 1,5 bardak toz şeker
1 su bardağı yağ
1 su bardağı ılık süt
1 paket yaş maya
1 su bardağı su
1 tatlı kaşığı şeker
6 su bardağı un
tarçın, ceviz ve kuru üzüm

Yapılışı:
4 elmayı rendelenir ve şekerle pişirin. Marmelat kıvamına gelince tarçın eklenip soğumaya bırakın.
Diğer yandan ılık su ile 1 tatlı kaşığı şekeri eritir ve maya ile karıştırılır. Süt, un ve yağ ile birlikte yoğurarak hamur yapılır. Hamur biraz yumuşak olmalıdır. 20 dakika kadar dinlendirilir ve yeniden yoğurulur. Hamura arzu edilirse bu aşamada yıkanmış ve kurulanmış kuru üzüm ilave edilir.
Hamur bezelere ayrılır ve açılır. İçine elmalı karışım sürülür (ben cevizi elmalı karışımın üzerine serptim ama istenirse elmalı karışımla karıştırılabilir). Rulo yapılır ve verev kesilerek yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülerek 200 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Hulya'cim bu tarif harika gozukuyor. Ustelik degisik de geldi bana. Acaba bunu milfoy hamuru ile de yapabilir miyiz diye dusundum. Sevgilerle.

Sonia dedi ki...

Hülya´cim,
Cok güzel ellerine saglik canim. Buna benzer degisik bir versiyonu da benim sayfamda. Denemeni tavsiye ederim. Forumda üyeligin aktif yazilarini merakla bekliyorum. Etkinlik icinde simdiden düsünmeye basla tabi.
Sevgiler canim...

Defne dedi ki...

Hulyacigim, ellerine saglik. Icinde elma olan her tarif kabulumdur :). Ben de bu tarifi hemen listeme ekliyorum.
Sevgiyle.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Çok güzel tarif, çok küçük farklarla benim sık sık yaptığım elmalıma benziyor, ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

Funda dedi ki...

Senin bu güzel tariflerin Ankara'ya gelmek için kışkırtıyor beni,
Yine acıktım gece gece...
Ellerine sağlık

LaMA dedi ki...

Sunum cok guzel Hulya Hanim,
damak tadima uygun olmaigi halde yiyesim geldi
ellerinize saglik

şule türel dedi ki...

hımmmm nefis elmalı hamur işlerine bayılırım doğrusu

munevver dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
munevver dedi ki...

Hülyacığım yukarıdaki yorumu bel sildim,bir yanlışlık yapmışım.Eline sağlık.Elmalı tatları seviyorum.Ben de bir elmalı yapıp kaydetmiştim.Yayınlarım yakında.
Sevgiyle öpüyorum.

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Elmalı rulon çok değişik bir tarif benim için hele de mayalı oluşu ayrı bir nefislik katmıştır.
Bende Münevver gibi elmalı tatları çok seviyorum..Ellerine sağlık,afiyetler olsun.Bizler içinde minicik yersen memnun olurum.

Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum..Sevginiz bol olsun.

serap dedi ki...

Yaw,bir elimde bir bardak cay var.Diger elim bos.Simdi bu cöreklerden olsada yesem. Cayin yaninda ne güzelde giderdi degilmi ?

Azize Serpil dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım
Elmalı çöreğin çok nefis olmuş.en kısa zamanda deneyeceğim.
Ellerinesağlık.
Ayrıca
Örtümü beğendiğine sevindim.Elde mi makinadımı işlediğimi sormuşsun.Boncukları tek tek elimde işledim.
Sevgiyle kal.

Tuba dedi ki...

Hulya'cim, yukarida ki en basta ki yorumu ben gondermistim. nedense anonim olarak gitmis. Kusura bakma lutfen.
Tuba

sevdamavisi dedi ki...

bayıldım bu tarife çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık

HULYA dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.