15 Kasım 2006

Pembe Dünya Salatası

Yemek etkinliklerine hep katılayım istiyorum ama ne oluyor, nasıl oluyor bugün-yarın, daha var derken atlıyorum. "Patates Ye" etkinliği için yine geç kaldım ama mutlaka yazacağım.
Bu tarifi yıllar önce bir yemek dergisinden öğrenmiştim. Güzel bir salata, öneririm.


Malzeme :
5 adet patates (haşlanmış)
Yarım demet taze soğan (incelerden 5-6 adet)
Yarım demet maydanoz
3 diş sarımsak
Tuz, karabiber, kimyon
1 küçük konserve garnitür
1 çorba kaşığı zeytinyağı

Sos:
2 çorba kaşığı mayonez
1 çorba kaşığı ketçap
1 çay kaşığı hardal
2 çorba kaşığı limon suyu
2 çorba kaşığı zeytinyağı

Üzerine (arzu edilirse):
Kuru fesleğen veya kuru nane

Yapılışı :
Patatesleri püre yapıp bir kaba alın. İçine ince kıyılmış taze soğan ve maydanoz, ezilmiş sarımsak, tuz, karabiber, kimyon, garnitür ve 1 çorba kaşığı zeytinyağını ilave edip iyice karıştırın. Daha sonra hazırlanan karışımdan ceviz büyüklüğünde toplar yapıp, servis tabağına dizin. Ayrı bir yerde sos malzemesini iyice çırpın ve bu sosu topların üzerine gezdirin. Üzerine fesleğen veya kuru nane serpip servis yapın.

12 yorum:

Funda dedi ki...

Eline sağlık Hülyacığım...
Yaa Cumartesi günü bir arada mı olacaksınız, nasıl kıskandım :( sevgiler.

munevver dedi ki...

Hülyacığım,eline sağlık.Senin yemeğin de pek güzel.Çok geç kalmadın Hülyacığım,Evren Cumartesiye kadar gönderin diyor bloğunda.Linkini gönderirsen hepsi bir arada olur.İyi oluyor,bütün yemekleri bir arada görmek...

yelda aksu dedi ki...

Merhaba Hulya,
ellerine saglik, nefis gozukuyor, bu ayki etkinlik uzadi,sansliyiz:)

Defne dedi ki...

Hülyacığım, tarif çok güzel, ellerine sağlık. Ben de etkinliklerde hep geç kalıyorum :). Aynı şehirde olup, bir türlü görüşemedik. Hep bir adliye-büro koşuşturmasıdır gidiyor ama Kızılay'a geldiğinde soluklanmak, çaylı-kahveli bir sohbet istersen kapım her zaman açık.

Sevgiyle.

şule türel dedi ki...

bu salatayı çok beğendim en yakın zamanda deneyeceğim Ankaralılara selam Ah güzel Ankara!

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Çok şık duruyor, çok lezzetli olduğuda kesin... Çay yanında da çok severim, deneyeceğim, ellerine sağlık
Sevgiyle kal

nilüfer dedi ki...

Hülya Hanımcım, uzun zamandır ziyaretinize gelememiştim çok güzel tarifler yayınlamışsınız yine ellerinize sağlık...
Ben de Lost hastasıyım, iki sezonu seyrettim ama üçüncüyü seyredemiyorum. Sezon bitip de bölümleri toplu bulabilirsem seyredeceğim... :) Ama internetten özetlerine bakıyorum çok ilginç seyler oluyor.. ;)

Sevgilerimle,
Nilüfer
http://mutfaksohbetleri.blogspot.com
eski adıyla niluferile ;)

Hülya YILMAZ dedi ki...

Funda'cım, cumartesi gelsen ne kadar güzel bir sürpriz olur bize.
Münevver'cim, geç kalmış olsam da yazdım işte. paylaşmak önemli olan. bu kez çok fazla tarif olmuş ve hepsi birbirinden hoş. herkesin eline sağlık.
Yelda'cım iyiki uzamış, benim hgibi son anda aklına gelenlere uygun oldu.
Defne'cim aklımdasın, bir ara uğrayacağım. bu aralar aslında biraz sık gittim ama hep doktora gidiyorum akşam üzeri randevusu oluyor koşa koşa eve geliyorum.
Şule'cim, hem bu salatayı dene, hem de Ankara'yı bir ara ziyarete gel. Görüşelim.
Şennur'cum, çay davetleri için güzel bir salata oluyor. Dene bir ara.
Nilüfer'cim, sayfana not yazdım lost için.
sevgilerimle,

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Çok şık ve değişik bir tarifle katılmışsın ellerine sağlık.Çok hoşuma gitti salatan sunumuda tadı belliki çok nefis.Bu tür değişik tarfilere ihtiyacım olduğu için hemen not ettim.Tekrar teşekkürler,sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum.

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Pembe pembe çok şirin bir salat olmuş Hülya hanım elleinize sağlık...
sevgi ve de muhabbetle güzel bir hafta diliyorum...

Ferhanca dedi ki...

nefis görünüyorlar.. görsel açodan çok şık tadıda öyledir..afiyet olsun..sevgiler..FERHAN

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Gül, Şükran ve Ferhan teşekkür ederim.
sevgiler