06 Aralık 2006

Karnabaharlı, Brokolili, Havuçlu Ograten

Karnabahar ograten'i de çalıştığım şirketin aşçısından öğrenmiştim ve hem çabuk yapıldığı için hem de evde çok sevildiği için sık sık yapardım. Ve yalnızca karnabaharla yapardım.
Bu kez biraz değişiklik yaptım ve karnabahara kardeşi brokoli eşlik etsin, havuç da renk versin diye düşündüm. Çok da güzel oldu.
Yalnız yıllardır göz kararı yapmaya alışmışım, ölçü vermek biraz zor oluyor. Üstelik bu kez haşlanmış karnabahar ve brokoli arttı. Onlar da üzerine sos yapılıp salata gibi yenecekler artık...


Malzeme:
1 karnabahar
1 paket brokoli
1 havuç
(yukarıda bahsettiğim gibi karnabahar ve brokoli birlikte yapınca fazla geliyor, onlarla da ertesi gün salata yapılabilir)

Beşamel Sos İçin:
2 çorba kaşığı un
200 gr. tereyağı
~ 1 lt. süt
tuz, karabiber, muskat rendesi
kaşar peyniri rendesi

Yapılışı:
Çiçeklerine ayrılmış karnabahar ve brokoli ile irice jülyen kesilmiş havuçlar tuz serpilerek az su ile haşlanır. İyice süzülerek pişirilecek tepsiye alınır (ben kare borcam kullanıyorum).
Sebzeler haşlanırken beşamel sos hazırlanır. Tereyağı eritilir, un kavrulur. Süt yavaş yavaş eklenerek, karıştırılarak pişirilir. Koyu olursa süt eklemek gerekir. (Ben ogratende beşameli çok koyu yapmıyorum, biraz akıcı kıvamda pişiriyorum). İçine muskat rendesi, tuz ve karabiber konur. Rendelenmiş kaşar peynirinin bir kısmı da beşamel ile karıştırılır ve sebzelerin üzerine dökülür.
Üstten ısı verilmiş ve önceden ısıtılmış 200 derece fırına konur. Üzeri pembeleşmeye başlayınca üzerine kalan kaşar peyniri rendesi serpilir.
Üzeri kızarıncaya kadar pişirilir, kesilerek servis yapılır.



11 yorum:

Adrian dedi ki...

Didnt understand a word- but the food looks GREAT!! : )

Behiye dedi ki...

Hülya hanım ben de az önce sade karnabaharlısını hazırladım, birazdan fırına vereceğim. Bu şekilde karışık sebzeli de hoş olur eminim. Ellerinize sağlık.

yemekvebiz dedi ki...

Hulyacim cok guzel gorunuyor, bende cok severim karnabaharlisini ama senin dusuncende cok guzel hem renkleri hem lezzeti enfes olmustur inancindayim.
Ellerine saglik canim.

Sevgilerimle.

Zeynep

yelda aksu dedi ki...

ellllleerrine saglik, harika gozukuyor, rengarenk cok daha hos olmus..

şule türel dedi ki...

karnabahara bayılırım her türlüsünü yaparım. Ne kadar güzel görünüyor.
Bir tarif de benden: haşlanmış karnabaharı çekilmiş ekmek içi ve cevizle iyice ezin biraz yoğurt biraz mayonez biraz zeytinyağı ilave edin kırmızı biberle süsleyin. Çerkez tavuğu gibi oluyor. Afiyet olsun.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Adrian, thanks for your comment.
Behiye'cim, ben de hep karnabaharlı yaparım, bu kez evde brokoli de vardı. böyle bir şey denemek istedim. Güzel de oldu, rengarenk.
Zeynep'cim, lezzetinde pek bir fark yok aslında yalnızca daha renkli oldu.
Yelda'cım teşekkürler.
Sevgili Şule, senin tarif de ilginç ve sağlıklı bir salata. Deneyeceğim.
Sevgilerimle,

funda dedi ki...

Eline sağlık benim kara gözlü arkadaşım, senin sayfan benim masa üstünde, evde olup, hanım kadınlar gibi yemek yapacağım zaman açıp bakıyorum, bakalım Hülya neler öneriyor diye, bazen arşivinden bazen son sayfadan yemekler yapıp evde itibarımı artırıyorum :)) Sağol...

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Çok lezzetli görünüyorlar, ben de dün karnabahar pişirdim, çiğ olarak, mayonez-yoğurt sosuylada seviyorum, ellerine sağlık
Sevgiyle kal

LaMa dedi ki...

Lama karnibahari cok seviyor ama cok tarif bilmiyordu, Yeni bir karnibahar tarifi ogrendi..
Hulya hanima tesekkur ediyor:)

Adsız dedi ki...

new yorktan selamlar yemekleriniz harika ve yapilisi kolay gorunuyor karnibahar li yemegi yarin kesin denemeliyim:) arti maklubeyi biz cok yaparadik eskiden ama burdakinden biraz farkli ydi bugun bu rdakine benzer yaptim enfes oldu

Adsız dedi ki...

süper tarif, bunların yanına lahana da çok yakışıyor.
elde olan malzemelerle brokoli,karnıbahar,lahana ve havuçla farklı kombinasyonlar denenebilir bence;herkesin denemesini tavsiye ederim...