20 Aralık 2006

Kıymalı Pide

Dün akşam bu pideyi yaptım. Hem kolay, hem çabuk, hem de evdekiler çok sevdi...
Malzeme:
3 su bardağı un
1 su bardağı ılık süt (su da olabilir)
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 paket instant maya
İç malzemesi:
(peynirli, ıspanaklı, mantarlı, kuşbaşılı vs. olabilir. ben kıymalı yapmıştım)
250 gr. kıyma
1 iri kuru soğan
3 yeşil biber
3 domates
tuz, karabiber, pul biber
Yapılışı:
Önce kuru malzemeler bir kaba konur ve karıştırılır. Sonra sıvı malzemeler eklenerek iyice yoğurulur. Kabın üzeri streç filmle kaplanarak, hamur mayalanıncaya kadar (30-40 dakika kadar) beklenir.
Bu arada iç hazırlanır. Soğan ve biberler çok ince kıyılır, domates rendelenir. Tuz, karabiber, pul biber eklenerek kıyma ile birlikte karıştırılır.
Hamurdan limon büyüklüğünde bezeler yapılır (benim yaptığımdan 12 adet çıktı). Hamurlar açılır (uzunca, pide formunda), iç malzemesi yayılır, kenarları kıvrılır ve yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir.
Önceden 210-220 derece ısıtılmış fırının orta raflarında (fırını alt-üst yakarak) pişirilir. Fırından çıkar çıkmaz üzerine tereyağı sürülür.

12 yorum:

Defne dedi ki...

Nasıl sevmesin evdekiler? Şu görüntüye bak! :) Ellerine sağlık.

hesna dedi ki...

hazır pideler gibi olmuş çok güzel görünüyor eline sağlık.

hesna
www.mordeniz.blogspot.com

sennur dedi ki...

Offf offf bayılırım, çok güzel görünüyor, karnım da aç....Ellerine sağlık
Sevgiyle kal

Funda dedi ki...

Mmmmmh...
Bayılırım, Biliyormusun Hülyacım, Özgür'de yapar ben diyete başladığım zamanlarda, sabah erken kalkar, fırından çıkardığı pideyi burnuma yakın tutarak masaya kadar götürür, ben de gözüm kapalı peşinden, Aaah ah, bayılırım o pidelere,
Sevgiler...

armeda dedi ki...

Hülya hanım sitenizin yeni hali çok güzel olmuş değişikliği bende çok severim...pidelerede bayıldım ellerinize sağlık sevgiler...

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,
annemin vefatı dolayısıyla yazmış olduğunuz nazik mesaj ve maile çok teşekkür ederim .sevgilerimle

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Defne, beklerim bir gün pide yemeğe...
Hesna'cım, denemeni öneririm.
Şennur'cum, sen de bi Ankara'ya gel, istediğin pide olsun...
Fındık'cım, sen yeterki gel. Ben sana ne istersen yaparım.
Sevgili Arzu, sayfamın yeni halini beğenmene sevindim.
Candan'cım, bunlar acına teselli olamaz ama, yanındayız daima bunu bil canım.

Bir tatli serap dedi ki...

Hülyacim,bloglarda gezerken adini görünce aaa eski bir dost! demeden edemedim..Cünkü blogumu yeni actigimda ilk yorum yazanlardan biri idin ve adini bellegime iyice almisim.
Sonra epeydir bana ugramadigini fark ettim.Ara sira beklerim ha.... Bu arada hafta sonu uzuuun yoldan gelecek misafirlere bu pidelerden yapabilirim ya.Iyiki akil ettin.Tamam bunlar ilk planda misafire cay ile birlikte cikacak.
Berlinden sevgiler.

eskom dedi ki...

merhaba canım tariflerin çok güzel görünüyor ellerine sağlık paylaşımların içinde teşekkürler fakat ben bu mayayı anlıyamadım..instant maya bu mayayı nerden bulabilirim sorduğumda herkez bilmiyor ...yardımların için teşekkürlerrrrr hoşcakallll....

Hülya YILMAZ dedi ki...

Merhaba eskom, mail adresin ya da blog sayfan olsa fotoğrafını çekip gönderecktim ve yazacaktım.
Marketlerde kabartma tozu satılan reyonlarda oluyor. Ben Dr.Oetker Maya (instant kuru hamur mayası) kullanıyorum. Yeşil bir paketi var ve üzerinde paskalya çöreği resmi var.
sevgiler.

HÜLYA TURAN dedi ki...

Merhaba,Bursadan Hülya,kıymalı pidelerizi denedim süper oldu.Ailece çok beğendik.Çok teşekkürler.

Minişin annesi dedi ki...

Merhaba,
Tarifinizi denedim, çok lezzetli oldu. Teşekkür ediyorum.
Sevgiler.