21 Aralık 2006

Maklube-II

Daha önce maklube tarifi vermiştim. Tavuklusunu. Bu kez de dana eti ile yapılan maklubeyi yazmak istedim.
Maklubeyi eşim ve çocuklarım çok seviyorlar, silip süpürülüyor. Yemek ertesi güne kalınca çok üzülüyorum. Hem besin değeri kayboluyor diye, hem de ziyan olacak diye. Ertesi güne kalan yemeği çocuklar genelde yemiyorlar. Sevgili Tijen'in yemek kitabının ismi gibi, "her güne bir yemek" geçerli bizim evde...
Gelelim tarife:
Malzeme:
500 gr. kuşbaşı et
4-5 patlıcan
2 su bardağı pirinç
1 kuru soğan
5-6 tane karabiber
1 tatlı kaşığı tarçın
tuz
tereyağ (arzuya bağlı)
sıvıyağ (kızartmak için)
Yapılışı:
Pirinç ıslatılır. Patlıcanlar tamamen soyulur, uzunlmasına yarım cm kalınlığında kesilir. Tuzlanır, biraz bekledikten sonra acı suyu sıkılır, kağıt havlu ile kurulanıp kızgın yağda kızartılır.
Et, bir bütün kuru soğan, tane karabiber ve tuz ilavesiyle haşlanır (ben düdüklü tencerede haşlıyorum). Haşlandıktan sonra etler süzülerek alınır, suyu da süzülerek ayrılır (içindeki soğan ve tane karabiberlerin lezzeti ete geçtiği için atılır).
Çukur bir tencerenin (teflon tencere önerilir) dibine önce etler döşenir. Üzerine kızartılmış patlıcanlar ortadan kenara doğru dizilir. üzerine iyice süzülmüş pirinçler yayılır ve hafifce bastırılır.
Pirincin suyu çekmesine göre (ben 2,5 bardak koyuyorum), tuz ve tarçının ilave edildiği et suyu kaynatılır. Tencereye yakın yerden ve yavaş yavaş dökülür. Yağlı sevenler bu aşamada biraz tereyağı ekleyebilir.
Orta ısıda pişirilir, demlendirilir ve servis tabağına ters çevrilir. Arzu edilirse, kabukları soyulmuş badem sıvıyağda kavrularak üzerine serpilebilir.

16 yorum:

HÜLYA dedi ki...

merhaba Hülya Hanım,
blogunuzun yakın takipçisi olarak şunu söylemeliyim, yeni dizaynı çok güzel olmuş.tıpkı verdiğiniz birbirinden lezzetli tarifler gibi güzel. sizin yaptıklarınız hoşuma gittiği için bende bir blog create etmeyi bile düşünmüyor değilim. yeni tariflerinizi ve ebru çalışmalarınızı merakla bekliyorum. şimdiden ellerinize sağlık....

Ferhanca dedi ki...

pilav çok güzel kule gibi yıkılıyorda bazen yanlardan ..afiyet olsun..sevgiler..ferhan

tata dedi ki...

Harika, pasta gibi olmus. Ben de deneyeyim, oglanlar cok sevecekler!
Sevgiler

şule türel dedi ki...

Ben bu yemeği çok severim.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Hülya hangi Hülya? İş arkadaşım Hülya mı? Her blogger internete renk katıyor. Bence hemen bir blog aç kendine...
Ferhanca, bazen benim de bir tarafı yıkılıyor. Bu kez bütün çıktı. maklube-1 tarifinde bir kısmı göçüktü...
Tata'cım, bu yemeği en çok oğlum ve kzım seviyor. eşim etli yemekleri sever ama önüne konan her yemeği mırın-kırın etmeden yer. Ama çocuklar öyle değil. İtiraz etmeden yedikleri ender yemeklerden. Bence hemen dene.
Şule'cim bana yapması da kolay geliyor, hem de seviliyor. Demek sende seviyorsun.
Sevgilerimle,

tuhfe dedi ki...

Ellerinize saglik, goruntusu muhtesem!

begüm dedi ki...

Hülya Hanımcım merhabalar,

Bu nasıl güzel yemek olmuş böyle... Et,patlıcan nefis tarçınli pilav. Ellerinize sağlık bayıldım , bir daha sefere pilav yemeğe sizdeyim(:

Sevgilerimle

Begüm

Hülya YILMAZ dedi ki...

Tuhfe'cim teşekkürler.
Begüm'cüm, nasılsa Ankara'dasın. Bir gün gel memnuniyetle yaparım...

Adsız dedi ki...

hülyacığım merhaba,

ben bu yemeği mersinde yemiş ve çok beğenmiştim.ama adını bilmiyordum.
biraz ustalık istiyor galiba ama deneyeceğim.

bu arada kefirlerim gayet iyi durumda ,içerken sana sevgilerimi yolluyorum.

tşk
asu

Hesna dedi ki...

Hülya Merhaba
yemek çok güzel olmuş, acayip iştah açıcı görünüyor eline sağlık.

hesna

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Patlıcan çok sevdiğim bir sebze, ben de bu yemeği patlıcanları çiğden koyarak pişiriyorum, tabii kızartılmış kadar lezzetli olmuyor ama napalım...
Sevgiyle kal

Tuba dedi ki...

Nefis gorunuyor Maklube, ellerine saglik Hulya'cim.

Mutfakta Zen dedi ki...

hülya'cığım,
kitabımı bu güzel tarifle birlikte andığın için teşekkür ederim. adı bile özel. ellerine sağlık.
tijen

isil dedi ki...

Merhabalar,
Filistinli arkadaslarim surekli makluba ozlerlerdi. Ben de merak ederdim bu nasil bir yemek, tarif ettirtmeye calisirdim ama ne akdar su konacak, ne kadar pirinc konacak, anlatamazlardi. Simdi sizin sayenizde ben de cok merak ettigim bu guzel yemedi yapabilecegim. Yeni sayfa duzeniniz de hayirli olsun.
Sevgiler,

serinmavi dedi ki...

Ellerine sağlık,çok nefis görünüyor.Ben de yapıyorum bu pilavdan ve çok güzel bir yemek gerçekten ,badem de çokk yakışıyor.

İyi bayramlar ve yıllar diliyorum.


Selam ve sevgiler

Hanife dedi ki...

Hulya'cigim,
Maklubeyi iki gun once yaptim. Tek kelimeyle enfes oldu. Esimle ayila bayila yedik:)
Yilbasi icin hindi budu almistim, sonra surpriz bir davet cikinca disari cikacagimizdan etleri yemeden kalktik sofradan, ben de firsat bu deyip ayikladim firinlanmis hindiyi ve bu pilavi yaptim, cok guzel oldu.
Tarifi paylastigin icin tesekkurler...
Denemeyenlere siddetle tavsiye ederim:)