03 Aralık 2006

Erişteli Mercimek Çorbası

Soğuk günlerde, acıktığımızda ilk aklımıza gelen sıcacık bir çorba olur. Bir çorba tarifi var bu kez. "Erişteli yeşil mercimek çorbası". Bu çorbayı hep annemden öğrendiğim gibi yaparım. Bizim evde çok da sevilir. Erişte annemden. Her yıl mutlaka erişte keser, biz de hem bu çorba ile hem de "keşli cevizli erişte" ile tüketiriz. Çorbaları hep göz kararı yaparım. Bu kez malzemeleri oluştururken (yine ölçmedim ama) yaklaşık şu kadardır deyip not ettim.

Malzeme:
1 su bardağı yeşil mercimek
½ su bardağı erişte (biraz kırılarak ufaltılır)
1 orta boy kuru soğan
3-4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çorba kaşığı salça (silme)
tuz, karabiber, pul biber, nane

Yapılışı:
Zeytinyağı kızdırılır ve yemeklik doğranmış soğan pembeleştirilir. Salça eklenerek, salçanın kokusu çıkana dek biraz kavrulur. Sıcak su eklenir. Ayıklanmış, yıkanmış yeşil mercimekler eklenir. Su kaynayınca erişteler, tuz, karabiber, pul biber eklenip düdüklü tencerenin kapağı kapatılır. Düdüklü tencerelerin pişirme ayarı tencerelere göre değişiyor. Mercimekler kaç dakikada pişiyorsa o süre kadar tutulup ocak kapatılır.
Kapağı açınca çorbanın koyuluğu kontrol edilir ve gerekirse biraz kaynar su ekleyerek bir taşım daha kaynaması sağlanır. Bol nane ile karıştırılarak servise hazır hale getirilir.
(Ben bu çorbayı düdüklü tencerede yapıyorum ama normal tencerede de yapılabilir.)

9 yorum:

Behiye dedi ki...

Hülya hanım eşim de ben de çok seviyoruz bu çorbayı. Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş. Sevgilerimle.

Defne dedi ki...

Hülyacığım, nasıl bir tesadüftür bu :) Bizim oralarda, mantı yaparken kenardan köşeden artan şekilsiz, küçük parçalar ayırılır ve bu çorba için kullanılır.Kayınvalidem de bayram tatilinde vermişti bunlardan bana, çorba yaparsın diye. Ama bilmiyor ki tembel(!) gelini henüz yapmadı çorbayı. Bu hafta misafirim olacaklar, en iyisi senin tarifinle yapayım mis gibi bir çorba. Görüntüsü bile insanın içini ısıtıyor. Ellerine sağlık.

hesna dedi ki...

bu çorbayı bizde çok seviyoruz benim kızlarım adını kıtırlı çorba koydular. çorba yaparken içine kırılıp konan eriştelerin bir kısmınıda tereyağında kızartıp servis yaparken üzerine ekleyip yiyoruz kıtır kıtır oluyorlar.

hesna

munevver dedi ki...

Hülyacığım,aynen senin gibi yapıyorum ben de.Erişteleri önce anneciğim,sonra ablacığım yapardı.Ablam bu yıldan sonra yapamıyacak,malum nedenden dolayı.İş başa düşecek..Hesnanın önerisi de pek güzel...
Eline sağlık.

evcilkedi dedi ki...

Benim de en sevdiğim çorbalardan biri Hülya Hanım, ellerinize sağlık

Funda dedi ki...

Hülyacım bende bu çorbayı Beyoğlunda Otantik Restoranda tanıdım. o günden sonra ne zaman yeşil mercimek yemeği ya da çorbası pişirsem içine erişte koymak istiyorum (genellikle bulamıyor makarna koyuyorum:))
Ama Antalyada pazarda çok güzel erişte satılıyor. almalıyım... Eline sağlık

şule türel dedi ki...

ben de bu akşam için yeşil mercimek planlamıştım ne tesadüf. Çok da severim.

serinmavi dedi ki...

Ellerine sağlık..Kayınvalidemden öğrenip şimdilerde yaptığım bir çorba,çokk vitaminli olduğu kesin :)
Neyse ki çocuklar seviyor özel bir adı da var ''Çikolata çorbası'' :)

öz-g dedi ki...

mercımekler onceden kaynatılmayınca besleyıcılığı daha yuksek oluyor galıba.. bende bu sekılde yapmayı deneyeceğim insallah sizin corba kadar guzel bı goruntusu olur:)))