05 Aralık 2006

Köfteli Yoğurt Çorbası

Çorbalarla devam ediyoruz. Bu arada fırsat buldukça yazıları gruplamaya (sınıflandırmaya) çalışıyorum.
Bu seferki çorbamız köfteli yoğurt çorbası. Hazır yiyecekleri çok gerekmiyorsa almam. Hazır çorba ve etsu bulyonlar hiç evime girmemiştir. Ama bu kez bir değişiklik mi desem, deneme mi (bulyonun tadını merak ediyordum). İlk kez etsu bulyon alıp bir kesmesini çorbaya attım. Fena olmadı ama yine de suni maddelerden mümkün olduğunca uzak durmaya çalışıyorum.


Malzeme:
500 gr. yoğurt
2 çorba kaşığı un
1 yumurta
200 gr. kıyma
1 nescafe fincanı arpa şehriye
tuz, karabiber
arzu edilirse etsu bulyon
Yapılışı:
Kıyma, tuz ve karabiberle yoğurulup, nohut kadar köfteler yapılır. Köfteler küçük bir tencerede yaklaşık 2 su bardağı su ile pişirilir. Bu arada yoğurt, yumurta, un, su ilavesiyle çırpma teli ile iyice çırpılır. Ocak üzerinde karıştırarak pişirilir. Kaynayınca, suyu ile birlikte pişmiş köfteler ve şehriyeler eklenir. Şehriyeler yumuşayıncaya kadar pişirilir.
Servisten önce, kızdırılmış tereyağı içinde nane ve pul biber biraz çevrilerek çorbanın üzerine dökülür.

3 yorum:

Sonia dedi ki...

Canim ellerine saglik harika bir corba olmus. Iyi geceler sevgiler.
Sonia...

Hesna dedi ki...

bende bu çorbayı portakalagacında görüp denemiştim. bildiğim kadarıyla antep yemeği.ve gerçektende çok lezzetli oluyor.
afiyet olsun size harika görünüyor.

hesna

şule türel dedi ki...

köfteli çorbalara bayılırım fakat içine şehriye koymuyordum havuç ve patates rendeliyordum; bir de böyle deneyeceğim. Sevgiler.