18 Aralık 2006

Otlu Poğaça

Değişikliği, yeni şeyler denemeyi seviyorum. Ve işte sayfamı da değiştirdim. Sayfamı değiştirmemde bana yol gösteren sevgili Nilüfer'e de buradan teşekkür ediyorum.
Mutfağı hep severdim zaten, arada bir de yeni lezzetler denerdim ama, yoğun bir çalışma yaşamı ve 2 çocukla bu pek sık olmazdı. Şimdilerde, meraklısı olduğum yemek dergilerini ve hobi dergilerini sık sık karıştırıyorum. Bazen buralardan, bazen bloglardan bazen de TV'deki yemek programlarından tarifler deniyorum. Hepsini buraya yazmıyordum. Şimdi sayfamın yapısını değiştirince ve konulara göre başlıklar altında toplayınca bundan sonra daha sık yazmaya ve tarifler koymaya karar verdim.
Otlu Poğaça, TV'deki Yemek Saati programından ve çay saatleri için ideal bir tuzlu tarifi.

Malzeme:
1 çay bardağı süt
1 yumurta
100 gr. eritilmiş margarin veya tereyağı
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı instant maya
aldığı kadar un
4-5 dal maydanoz
4-5 dal dere otu
kekik, nane
1 su bardağı mısır gevreği
Yapılışı:
Süt, yumurta, yağlar, şeker, tuz, maya ve unla kulak emmesi yumuşaklığında hamur yapılır. Hamur streç film ile kaplanıp, 45 dakika kadar mayalanması için bekletilir.
Bu arada bir poşet içindeki mısır gevreğinin üzerinden merdane geçirilerek, mısır gevrekleri ufaltılır. Hamur tekrar yoğurulur ve mısır gevreğinin yarısı, kekik, nane, maydanoz ve dere otu eklenir.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp, yuvarlatılır, kalan mısır gevreğine bulanır ve yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir.
200 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

6 yorum:

Funda dedi ki...

Sayfanın yeni biçimi hayırlı olsun Sevgili Hülyacım, Şu poğaçalardan bikaçtanesini folyo kağıda sar da sakla olurmu ben önümüzdeki 5-6 ay içinde gelirsem hazır olsun, yerim ne güzel :))

Nilufer dedi ki...

Hülya Hanımcım rica ederim, elimden geldiğince sorularınızı cevaplarım.
Sayfanız güzel olmuş eminim siz daha da geliştirip çok daha güzel bir hale sokacaksınız...
Sevgiler

seda dedi ki...

sayfanız çok şık olmuş ellerinize sağlık poğacalar nefis görünüyor
sevgiler

Ev Perisi dedi ki...

Sayfa düzeniniz değişmiş hayırlı olsun öncelikle...
Otlu her şeye bayılan ben bu tarife de bayıldım emeğinize sağlık...

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,
annemin vefatı dolayısıyla bırakmış olduğunuz nazik mesaj için teşekkür ederim sevgilerimle

Azize Serpil dedi ki...

DOSTLAR GÜNÜ...
BILIYORMUSUN BUGÜN DÜNYA DOSTLAR GÜNÜ
BU MESAJI SEVDIGIN DOSTLARINA GÖNDER
EGER BENDE O SEVDIGIN DOSTLARINDAN BIRIYSEM BANADA YOLLA 10 ARKADASINA GÖNDER BAK KAÇ CEVAP GELECEGINE
EGER 7 DEN FAZLA ISE SEVILEN BIR DOSTSUN
EGER DEGILSEN,KENDİNE ÇEKİ DÜZEN VER.