13 Aralık 2006

Zeytinli yoğurulmayan ekmek

Yoğurulmayan ekmeği tekrar denedim. Ama bu kez birkaç küçük değişiklik yaptım. Ben en iyisi malzemeleri ve yapım aşamalarını kendimce tekrar anlatayım.
Malzeme:
3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
½ tatlı kaşığı instant maya
1 bardak+1 bardağın 2/3'ü su
Yapılışı:
Hamuru yukarıdaki malzemeler eklenerek hamur spatulası ile karılır, üzeri streç filmle kapatılır.
18-20 saat kadar bekletilir (dün akşam geç bir saatde karmıştım hamuru, bugün akşam da pişirdim).
Önce fırın 210 derecede ısıtıp kapaklı borcam ısınması için fırına konur. Tezgaha bolca mısır unu serpilir ve hamur tezgaha alınır. Eller bolca unlanır ve hamurun kenarlarından tutarak üçe bölünür.
Her parça uzunlamasına elle açılarak içine izot biberi (kırmızı pul biber de olur) serpilir, çekirdekleri çıkartılmış zeytinler sıralanır ve üzeri iki taraftan kapatılır.
Üç hamur da bu şekilde yapıldıktan sonra, örülür.
Bu şekilde 10 dakika kadar bekletilir. Isınmış borcama konur, kapağı kapatılarak fırında 30 dakika pişirilir. Sonra kapağı alınır, fırın 220 dereceye getirilir ve 15 dakika daha üzeri kızarması için pişirilir.
Sonuçta güzel bir zeytinli ekmeğiniz olur...

2 yorum:

hanife dedi ki...

Hulya'cigim,
Son 10 gundur evimde baska ekmek pismiyor. Yari kepekli denemistim ben, ama zeytinlisi ne iyi fikir..
Sagolsun Fethiye, ne iyi etti tanistirdi bizi:)
Ellerine saglik...

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ben zeytinli ekmek yapıyordum, ama bu çok daha pratik. Artık zytinli ekmekler yoğurulmadan yapılacak, bu konuyla ilgili yazıları okumuştum. Tarif için teşekkürler, ellerine sağlık
Sevgiyle kal
Sennur