16 Ocak 2007

koko/kokoş kurabiye

Bu tarifi bir zamanlar yazmışım tarif defterime ama denememişim. Tarif çok açık da değildi, herhalde cesaret edememişim. Bugün yaptığım bir hamur işinden yumurta akları kalınca denedim. İyi ki denemişim. İşte gerçek kokoş bu. Tarifi açık seçik yazayım.
Malzeme:
4 yumurtanın akı
1,5 su bardağı toz şeker
bir fiske tuz
2,5 su bardağı hindistan cevizi

Yapılışı:
Çift tabanlı bir çelik tencereye yumurta akları konur, ocak açılarak çırpma teli ile çırpılır. Şeker ve tuz eklenerek çırpmaya devam edilir. Bu arada tencere iyice ısınınca ocak kısılır. Kısık ateşte 7-8 dakika çırpılır. Hindistan cevizi eklenerek, bu kez tahta kaşıkla bir dakika daha karıştırılır ve ocak kapatılır. Soğumaya bırakılır. Soğuyunca muffin kalıplarına kaşıkla konur (yağlı kağıt yayılmış tepsiye de kaşıkla konabilir, ben muffin kalıpları içine muffin kağıdı koydum). 150º C ısıtılmış fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirilir. Fırın kapatılır ama kokolar içinde biraz daha bekletilir (beze yapımında olduğu gibi).

19 yorum:

hesna dedi ki...

merhaba
ben hindistan cevizinin olduğu herşeyi çok seviyorum. kokoş kurabiye nefis olmuş eline sağlık.

hesna
www.mordeniz.blogspot.com

isil dedi ki...

merhabalar,

Dun yanlis mi gordum sitenizde Nazim Hikmet'le ilgili bir yazi vardi? Gece gec saatte bakmistim, ruyamda mi gordum dedim :)

sevgiler,

Isil

armeda dedi ki...

Merhaba gerçekten nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Teşekkürler Hesna'cım. denemeni öneririm.
Sevgili Işıl, Nazım Hikmet en sevdiğim şair. Ara sıra şiirlerini kullanoyordum ama düz gazetede bir haber vardı. Herne kadar şiir sitelerini ilgilendirse de bir arkadaşımın uyarısı üzerine kaldırdım. Nazım'ın şiirlerini kullanma hakkı Yapı Kredi yayınlarınınmış ve internette kullananlara karşı dava açmışlar ve erişimi engellemişler. Ben de kaldırdım.
Arzu'cum teşekkürler...

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Kokoya bayılıyor bizim evdekiler. Çok sık yaparım, çok da zaman almadığı için benim de hoşuma gidiyor. Ellerine sağlık, afiyet olsun.
sevgiyle kal

Serpilce dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ellerine sağlık.çok güzel olmuşlar.afiyet olsun.
Güzel bir hafta geçirmeni dilerim.
Sevgiyle kal

Funda dedi ki...

Benim sevgili arkadaşım neler yapmış yine öyle, hepsi birer sanat eseri, İlk fırsatta mercimekli krep yapılacak not alındı :)
Sevgiler

Orestos dedi ki...

Hımmm, fotodaki inek yenmiyor değil mi?

Tuba dedi ki...

Hulya'cigim, bir zamanlar ben de Hatice'nin sitesinden aldigim kokos kurabiyesi tarifini yapmistim. Buna benziyordu, gercekten cok guzel olmustu eger hindistancevizini seviyorsaniz. Sevgilerle,

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Uzun zamandır bloglarıma yazmıyordum.Bu gün vakit buldum ve bakalım adaşım ne lezzetler döktürmüş yine diye senin sayfanı da ziyaret ettim.Nefis bir kurabiye bu en kısa zamanda deneyeceğim.Ellrine sağlık.Kendine iyi bak.

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Kokos'ların çok lezzetli olmuş ellerine sağlık canım..Bende severek yerim tatlım paylaşımın için teşekkürler..

Sevgiyle kal..Gül

Nilufer dedi ki...

Hülya hanımcım ellerine sağlık, kokoşların da onları koydupun tabağın da çok şirin...
Sevgiler

YELDA AKSU dedi ki...

Merhaba Hulyacim,
Cok kokos olmuslar:))
Ellerine saglik...

Aybike dedi ki...

Merhabalar Hulya,
Ilk haftamda sobelendim ve bende affiniza siginarak sizi sobeledim. Merakla bekliyorum, ayrica hindistan cevizli herseye bayilirim, elinize saglik.

akçahan dedi ki...

Çok hoş gözüküyor meslektaşım, ellerine sağlık. Sevgilerle.

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Sana ve ailene güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın..

YELDA AKSU dedi ki...

Merahaba CAnim,
Seni mimledim haberin olsun:)

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben bir süredir pastanede yediğim kokos kurabiye tarifi arıyorum. Sizinkiler galiba en benzeyeni yapmadan önce sormak istedim acaba kokoslar lokum gibi yumuşak mı yoksa kurabiye kıvamında mı oluyor. Teşekkürler Asuman

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Asuman,
dışı biraz kuru, içi ise yumuşak (çok da yumuşak değil tabi) oluyor. aslında bezeye çok benziyor. içinde un olmadığı için diğer kurabiyeler gibi değil. yiyenler çok beğendiler. bir kez deneyin...