12 Ocak 2007

Mercimekli krep - Mercimekli Cannoloni

Bu ayın Lezzet Dergisi ekinde gördüm bu tarifi. Krep bizde çok sevilir. Tatlı-tuzlu çeşitli şekillerde seviyor çocuklar. Bir kez de mantarlı yapmıştım. Dergide mercimeklisini görünce denemek istedim. Dergide "mercimekli cannoloni" demişler ve cannoloniyi, İtalyan mutfağına özgü bir krep çeşidi olarak tariflemişler. Ben mercimekli krep demeyi tercih ettim ve tarifde de küçük bazı değişiklikler yaptım.
Krebin aslında ülkelere özgü isimleri var. Amerikalılar pancake, Fransızlar crepe, Türkler de akıtma diyor. Yapılışları da üç aşağı- beş yukarı aynı. Tatlı da yenebiliyor, tuzlu da. Yapması kolay, sevilen ve asıl itibariyle yumurta, süt ve undan oluşan bir yiyecek. İçine ne koyarsanız onunla anılıyor.

İşte mercimekli krep.

Malzeme:
200 gr. kıyma
100 gr. yeşil mercimek (¾ su bardağı)
2 kaşık zeytinyağı
1 büyük kuru soğan
2 orta boy domates
2 yeşil sivri biber
1 fincan kaşar peyniri rendesi
tuz, karabiber, kırmızı pul biber
Krep İçin:
1 su bardağı un
1 yumurta
1 bardak süt
1 kaşık sıvıyağ
tuz
Yapılışı:
Yumurta, un, süt ve tuz çırpma teli ya da mikserle iyice çırpılır ve boza kıvamında bir harç elde edilir. Teflon tavaya biraz sıvıyağ dökülüp kağıt havlu ile her tarafına sürülür. Tava ısınınca içine 2 çorba kaşığı krep hamuru dökülür. Ters düz edilerek pişirilir.
Mecimek yıkanır ve üzerine ½ lt. su konup yumuşayıncaya kadar pişirilir. Bu arada soğan yemeklik doğranır ve zeytinyağında kıyma ile birlikte kavrulur. Yeşil biberler ince ince doğranır biraz daha kavrulur. Domateslerin kabukları soyulur ve küçük küçük doğranır, suyu çekşnceye kadar pişirilir. Haşlanmış mercimeklerin suyu süzülerek eklenir ve hepsi karıştırılır.
Kreplerin içine biraz mercimekli karışım konur, rulo şeklinde sarılır, fırın kabına konur. Üzerine kaşar peyniri rendesi serpilir ce 200º C ısıtılmış fırında peynirler eriyinceye kadar tutulur.

4 yorum:

Tuba dedi ki...

Hulya'cigim ellerine saglik nefis gorunuyor. Krebi ben daha cok hazir pancake kutularini alip yapiyorum. Cok kolay oluyor. Ama mercimeklisini hic denememistim. Sagolasin paylastigin icin, sevgilerle,

Hülya YILMAZ dedi ki...

Tuba'cım, hazır yiyeceklerden olabildiğince kaçınırım. krep hamurunu da evde hazırlamanı öneririm. hiç zor değil...
ben bir taraftan yaparken kızım içine nutella, krem fıstık, krem peynir vs. sürüp sürüp yemeye başlıyor.
Mercimeklisini de sevdiler. öneririm.

bocuruk dedi ki...

Hülya'cığım,
Ben krepi genelde pazar kahvaltılarında yapıyorum. İsteyen tuzluyla yiyor isteyen tatlıyla. Ama bu tarif oldukça değişik. Ellerine sağlık :)

Defne dedi ki...

Ben de bayılırım krepe :) Mercimeklisi de merak uyandırdı şimdi bende. Ellerine sağlık!