19 Şubat 2007

mercimek köftesi


Mercimek köftesini çok severim. Bu tarif de yemekvebiz e-posta grubundan Figen'in tarifi ve çok de güzel oluyor.
Malzeme:
1 su bardağı kırmızı mercimek
1,5 su bardağı ince bulgur
1 büyük kuru soğan
2 yemek kaşığı salça
maydanoz, taze soğan
kırmızı pul biber, karabiber, tuz,
1 limon suyu

Yapılışı:
Mercimek 2,5 bardak su ile yumuşayıncaya kadar haşlanır. Suyunu çekmeye başlayınca bulgur eklenir ve tencerin kapağı kapatılarak demlenmeye bırakılır.
Ağır ateşte, zeytinyağında yemeklik doğranmış kuru sığan pembeleşene kadar kavrulur. Salça eklenerek salçanın kokusu çıkana kadar kavrulmaya devam edilir.
Demlenen mercimek-bulgur karışımına kavrulmuş soğanlar, limon suyu ve baharatlar eklenerek yoğurulur. Son olarak ince doğranmış maydanoz ve taze soğanlar eklenerek köfte şekli (çok sıkmadan) verilerek servis tabağına alınır.

13 yorum:

Defne dedi ki...

Hülyacığım, sen rahatsızlıklarına rağmen, konuklarına tüm bunları hazırlayabilmişsen, tebrik ediyorum ve çok takdir ediyorum. Hepsi birbirinden güzel. Ellerine sağlık. Ne güzel vakit geçirmişsinizdir kimbilir, keyfiniz daim olsun.

Artık iyice merak etmeye başlamıştım. Neredeyse e-mail gönderecektim ki yeniden yazdın. Biran önce sağlığına kavuşmanı diliyorum canım arkadaşım.

yesim dedi ki...

Mrb,
Öncelikle geçmiş olsun bir an önce iyileşmenizi diliyorum.
Bu sofrada bende olsaydım diyorum.
Kurabiyelere de bayıldım.
Elinize sağlık çok güzel ve iştah açıcı görünüyor

damak tadı dedi ki...

SEVGİLİ HÜLYA'CIĞIM,
Çok geçmişler olsun canım,çok üzüldüm..Annemde de olduğu için neler çektğini çok iyi anlıyabiliyorum.Lütfen dikkatli ol..

Bu halinle arkadaşlarına ne kadar güzel şeyler hazırlamışsın canım,ellerine sağlık..Hepside birbirinden güzel gözüküyorlar..

Yakın olsaydık hemen yardımına koşardım seve seve.) Tekrar geçmişler olsun..Sağlıklı ve sorunsuz güzel bir hafta diliyorum..Sevgilerimle..Gül

Aybike dedi ki...

Sevgili Hulya,
Oncelikle gecmis olsun. Kendi adima soyleyeyim, gercekten merak ettim. Sonra da hem arkadaslarinla gecirdigin guzel gune, hem de hazirladigin lezzetler icin ellerine saglik.
Sevgiler

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Geçmiş olsun, umarım daha iyisindir. Dostlarla güzellikleri paylaşmak gibisi var mı?...Hoş bir masada güzel zaman geçirdiğiniz belli, ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

Funda dedi ki...

Benim değerli ama çook değerli arkadaşım, o güzel masayı hazırladığın ve o güzel günü organize ettiğin için çook teşekkürler, Yaşadığım en güzel günlerden biriydi, hala mutluluğum sürüyor :)
Ayrıca yediklerimizin listesinde eksikler var, Örneğin benim için yaptığın ve üzerine beyaz çukolata ile "hoşgeldin" yazdığın o muhteşem pasta,
Seni çok seviyorum...

Behiye dedi ki...

Geçmiş olsun Hülya hanım, geri dönmenize sevindim:) Yiyeceklerin hepsi çok güzel, ellerinize sağlık. Bu maple şurup burada çok kullanılıyor ama ben hiç denemedim henüz. Sevgilerimle.

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Öncelikle geçmiş olsun.Hasta halinle bunları yapabiliyorsan iyileşince neler yaparsın kimbilir. Sayfan tam anlamıyla bir ziyafet.Ellerine Sağlık diyorum.Ne olur daha sık yaz ,yazmayınca merak ediyorum.Kendine çok iyi bak.Sevgiler(MUTFAKTA BİRİ Mİ VAR???)

bebade dedi ki...

merhaba hülyacım sayfanı cok beyenerek takip ediyorum paylaşımların için teşekkürler canım... seni arkadaş listeme eklemeyi düşünüyorum sende eklersen sevinirim...
sevgilerrrrrrr

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacığım,
Sabahki nazik telefonunuz beni çok mutlu etti tanışmayı dört gözle bekliyorum.Ayrıca annemin vefatı için bir kez daha başsağlığı ve benim operasyonum için olan geçmiş olsun dilekleriniz içinde çok teşekkürler.
Sevgilerimle.

Mutfakta Zen dedi ki...

Keçiboynuzu tozu ne güzel bir malzeme değil mi Hülya'cığım? Ben akçaağaç şurubunu da pek severim doğrusu. Epeydir kullanmadım ya okyanus ötesinde yaşarken mini tatlı bazlamalar (pancake) yapıp üzerine gezdirmeyi pek severdim! Ellerine sağlık.
Tijen

ycurl dedi ki...

Oncelikle cok gecmisler olsun. Kurabiye tarifinizi denedim. Cok guzel oldu. Komik bir sey yazmadan da gecemeyecegim. Burada satilan tereyag kaliplari genelde 113 gr. Ben de usenip 150 gr. yerine 113 gr. kullanayim dedim ama yag eksiltilmezmis :) Azicik sut ekleyip hamuru toparladim neyse ki! Herhalde biraz tadindan kaybetmistir ama bu halde de cok guzeldi. Tesekkurler.

EZGi :)) dedi ki...

canım hepside birbirinden enfes görünüyor ellerine sglık kocaman sevgiler