26 Şubat 2007

Nokul-Tahinli Çörek

Nokul ile ilgili birkaç küçük anım var. Bahsetmeden geçemeyeceğim.
-Birkaç yıl önce bir scrabble partisinde "nokul" yazmıştım ve tartışma konusu olmuştu. Kabul edilir mi, edilmez mi? Sonunda oy çokluğu ile kabul edilmişti ama uzun süre de üzerinde konuşmaya devam etmiştik.
-Bir arkadaşımın tarifi üzerine yıllar önce hazır yufka ile denemiştim. Fena değildi, yendi ama çok da ilgimizi çekmemiş ki bir daha yapmamışım.
-Hafta sonu kuzenim "tahinli çörek yaptım " diye getirdi. Yiyince "bu nokul" dedim. Tarifini aldım ve bu akşam denedim. İyi ki denemişim.
Hamur ikiye ayrılıyor. Yarısını cevizli, yarısını oğlum çok sevdiği için yer fıstıklı yaptım.
Malzeme:
2 yumurta (birinin sarısı üzerine sürülecek)
3 su bardağı un
1 paket kuru maya
1 fiske tuz
1 yemek kaşığı şeker (esmer şeker kullandım)
½ bardak sıvı yağ
ılık su

İçi İçin:
4 yemek kaşığı tahin
4 yemek kaşığı toz şeker (esmer şeker kullandım)
dövülmüş ceviz

Yapılışı:
Malzemeler karıştırılır ve ılık su ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır. Ben yarım bardaktan biraz fazla ılık su kullandım ama herkesin bardak ölçüsü, yumurtanın büyüklüğü farklı olacağından kontrollu koymak gerekir.
Hamur bir saat kadar dinlendirilir. Sonra hamur ikiye ayrılır ve açılır (açarken un kullanmadım).Açılmış hamura 2 yemek kaşığı tahin iyice sürülür, üzerine toz şeker ve ceviz serpilerek iki taraftan rulo yapılır, ortadan kesilir. Sonra ister düz, ister verev kesilir.
Yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir. Diğer hamura da aynı işlem yapılır. Üzerine yumurta sarısı sürülür ve 200 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

8 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Hulya'cim,
Elinize saglik. Cok severim tahinli ve cevizli tarifleri. Benimde bundan biraz farkli bir tarifim var, daha once bende yapmistim. Ellerinize saglik.
Sevgilerimle, iyi haftalar.

yesimmutfakta dedi ki...

Mrb,
bizim orda da bu tür hamur işlerine nokul derler. eskiler daha çok kullanıyor. çok güzel bir tairf ve bu nokullar harika elinize sağlık

Adsız dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Tahinli çörekleri bende çok severim ve de zevkle yaparım..Çok nefis olmuşlar resimlerden belli oluyorlar..Ellerine ve gönlüne sağlık..

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kal..

Gül/d.tadı

Defne dedi ki...

Tahine bayılan eşim, mutlaka deneyeceğim bu nokula da bayılacak.
Ellerine sağlık Hülyacığım, çok hoş.
Sevgiler.

Hesna dedi ki...

Hülyacığım Merhaba
Rahatsızlığın için çok geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Bende sayfanı sıkça ziyaret edip gelip gelmediğini kontrol ediyordum. Bugün baktımki çok güzel şeyler hazırlamışsın.
Nokul çok güzel olmuş ilk olarak. Tahinli olan herşeyi çok seviyorum ben. Ama arkadaşların için hazırladığın kurabiye harika olmuş. Eğer bir aksilik olmazsa bu akşam mutlaka deneyeceğim. Yarın sayfamda görebilirsin.
Görüşürüz.
Hoşçakal
Hesna

Ferhanca dedi ki...

Merhabalar, ben buna tahinli diyeceğim. Çünkü, nokul Bafra ya ayit bir çörek . hamur açıldıktam sonra içine ceviz ,fındık, şeker, kuru üzüm konularak rulo yapılır.. .Bayramlarda her evde olur. Ben de hakiki Bafralı birine yaptıracağım.. tahinli çöreğiniz afiyet olsun tahinde çok lezzetli yiyecek..sevgiler

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Aybike, Yeşim, Gül ve Defne teşekkür ederim.
Hesna'cım iyi dileklerin için teşekkür ederim.
Ferhanca, ben de ilk kez Bafra'lı bir arkadaşımdan duymuştum nokulu. Ama Anadolu'da birçok yerde aynı isimde ama farklı şekilde yapılıyor.

Hanife dedi ki...

Yillara once komusmuz yapardi, sonra tasinmisti ve bir daha tadamamistik nokulu. Ben cok sevmistim ilk yedigimde. Tarifini denemek gerek:)
Bu arad, Maklube'yi denemistim uzun bir sure once, ve son denemelerimde yayinladim, okuyanlar cok begendiler tarifi:)
Bizim de favori pilavlarimizdan oldu.
Hulya'cigim, tesekkurler paylasimin icin.