27 Şubat 2007

üzümlü, cevizli top kek



Malzeme:
3 yumurta
1 su bardağı esmer şeker
3/4 su bardağı akçaağaç şurubu
1 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı un
1 su bardağı çavdar unu
1 su bardağı tam buğday unu
3 yemek kaşığı dolusu dövülmüş ceviz
2 yemek kaşığı süt tozu
1 paket karbonat (veya 2 çay kaşığı)
2 yemek kaşığı dolusu kuru üzüm
Yapılışı:
Yumurta, şeker, akçaağaç şurubu, yoğurt ve sıvıyağ çırpılır. Başka bir kapta unlar, süt tozu, karbonat, ceviz ve üzüm karıştırılır ve yumurtalı karışıma eklenerek karıştırılır.
Yağlanmış top kek kalıplarına dökülür ve önceden 180 derece ısıtılmış fırında pişirilir. Ben bazılarının üzerine birkaç kuş üzümü serptim.

7 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Hulya,
Ellerine saglik, hem kek hemde tavuk yemegi cok lezzetli duruyorlar. Dikkat ettim de sizde tariflerinizde zararli beyazlari kullanmiyorsunuz, bende cok dikkat ediyorum, margarin zaten hic kullanmiyoruz, bunun yaninda esmer seker ve akcaagac surubu vede tam bugday unu kullanmaya calisiyoruz.
Ellerinize saglik.
Sevgiler

munevver dedi ki...

Hülyacığım,top kekin de ,tavuğun da buradan pek güzel görünüyor.Tadı da güzeldir eminim ki.Ellerine sağlık.
Bu arada çok geçmiş olsun.İnşallah daha iyisindir.
Sevgiyle,nanelimon

Sonia dedi ki...

Münevvere katiliyorum. Hülya´cim her ikisi de harika olmus. Bu arada coktan görüsemedik. Selam ve sevgilerimle... Sonia.

Yeni siteme ziyaretini ve paylasimlarini bekliyorum...

www.soniavarol.com

tata dedi ki...

Sevgili Hülya, benim de dikkatimi cekti, bu ara akcaagac suruplu tarifler var sende. Ben de cok severim nedense hep pancake ile kullanirim. Bir de senin top kekleri denemeli, ellerine saglik.
Sevgiler

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Çok lezzetli görünüyorlar, kuş üzümleri fırında çıtır çıtır oluyorlar, çok yakışıyor. Akçaağaç şurubu ile bir tarif denemedim, doğrusu merak ettim, yapıcaaaaam
İyi hafta sonu dileklerimle
Sevgiyle kal

Funda dedi ki...

mmmh, çook güzel yemiş kadar oldum ellerine sağlık.

selin çağlayan dedi ki...

Sevgili hülya, bunlar çok güzel olmuş :) Eline sağlık hem pratik hem de gerçekten lezzetli görünüyor. Paylaştığın için çok teşekkürler :)

Sevgiler,

selin (www.selincaglayan.com)