11 Mart 2007

Ananaslı Tart


Malzeme:
125 gr. tereyağı
2 bardak un
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı kabartma tozu

Krema İçin:
1 bardak ananas suyu (konserve içindeki su)
6 yemek kaşığı krema
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 yumurtanın sarısı
1 paket vanilya

Jöle İçin:
1 paket tart jölesi
2,5 bardak su
2 yemek kaşığı şeker

Üzerini Süslemek İçin:
1 kutu ananas konservesi
nar taneleri

Yapılışı:
Ananas suyu, krema, şeker ve mısır nişastası çırpılır. Yumurta sarısıyla birlikte muhallebi kıvamında pişirilir. Altı kapatıldıktan sonra vanilyayı eklenir. Soğuması için bırakılır.
Şekerle su eritilip, jöleyle bir taşım kaynatılır. Soğuyana kadar karıştırılır. Tereyağı ile un yoğurulur. Yumurta, yoğurt ve kabartma tozu eklenir. Yumuşak bir hamur elde edilir. Yağlanmış tart kalıbına yerleştirin (ben kelepçeli kalıp kullandım). Fırında pişirilir.
Fırından çıkınca soğuması beklenir ve üzerine kreması yayılır. Ananas dilimleri şekilli biçimde yerleştirilir (ben biraz da kırmızılık istediğimden ananasların ortalarına nar taneleri koydum). Üzerine soğumuş jöleden kaşıkla yavaş yavaş dökülür. Buzdolabında beklettikten sonra servis yapılır.

2 yorum:

Hesna dedi ki...

Hülyacığım bu ne güzel bir görüntü. Keşke 5 çayının yanına bir dilim alabilseydim bende. Eline sağlık .

Hesna

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Bu kadar güzel bir pastanın sadece 1 yorum almasına dayanamadım ben.görüntü nefis eminşim tadı da öyledir.ananasın çok hoşuma giden mayhoş bir tadı vardır zaten eminim bu pastaya da çok yakışmıştır.Ellerine sağlık