11 Mart 2007

Bülbül yuvası

Bu tarif yemek deryası bloğundan. Ne zamandır denemek istiyordum. Malzeme:
250 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
3 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı sirke
2 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
alabildiği kadar un

İçi İçin:
1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
maydanoz
1 yumurta akı

Üzerine:
1 yumurta sarısı
susam, çörek otu

Hamuru Kesmek İçin:
1 büyük çay bardağı
kola kapağı

Yapılışı:
Malzemelerle hamur hazırlanır ve buzdolabında 15 dakika kadar dinlendirilir. Açılır ve çay bardağı ile yuvarlaklar kesilir. Kesilen yuvarlakların yarısının ortası kola kapağı ile kesilir. Bütün yuvarlakların içine peynirli iç konur, ortası delik hamurla üzeri kapatılır. Yumurta sarısı sürülür, susam ve çörek otu serpilir.
200 derece önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirilir.

3 yorum:

Defne dedi ki...

Hülyacığım, bülbül yuvası tarifini Derya'dan ben de denemiştim. Ama tarifte kendimce oynamış eklemeler yapmıştım ben :). Çok hoş oluyor değil mi? Benimkiler de burada.

http://defneden.blogspot.com/2006/04/bir-tatli-bir-tuzlu-denemeler-i.html

Ellerine sağlık canım arkadaşım, sevgilerimle.

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
bülbül yuvası deyince benim aklıma tatlı birşey gelirdi hep.demek tuzlusu da varmış.Üstelik oldukça da güzel görünüyorlar.Ellerine sağlık.Bu arada ekmek makinesini aldım.(Sinbo-4705)Seninkinden sanırım.İlk olarak da senin ruşeymli ekmeğinden yaptım çok güzel oldu.Sevgiler

zerrin dedi ki...

harika içine farklı şeyler konarakta değişik bir tat verilebilir.ellerinize sağlık...