07 Mart 2007

Kara Lahana Dolması

Çocuklarım pek sebze sevmiyorlar ama kara lahana dolmasını sevdiler. Bu kış ikinci kez yaptım. Aslında geçtiğimiz hafta yaptım ama ancak şimdi yazabiliyorum.


Malzeme:

2 demet kara lahana
500 gr dana kıyma
1 su bardağı pirinç
maydanoz
3 orta boy kuru soğan
domates püresi
1 çay bardağı zeytinyağı

tuz, karabiber

Yapılışı:
İlk olarak kara lahanalar çok iyi yıkanır ve kaynar suda 3-4 dakika kadar haşlanır. Sapları ve sap dibinden itibaren kalın damar olabildiğince bıçakla kesilerek çıkartılır.
Soğan çok ince doğranır. Kıyma, pirinç, ince doğranmış maydanoz, zeytinyağı, tuz, karabiber ve domates püresi veya rendelenmiş domates ile iyice karıştırılır.
Kara lahanalara hazırlanmış iç konarak sarılır ve tencereye dizilir. Üzerine porselen bir tabak kapatılır, kaynar su ilave edilerek ağır ateşte yaklaşık bir saat pişirilir.
Sarımsaklı yoğurt ile servis yapılır.

2 yorum:

külkedisi dedi ki...

Karalahana dolmasına bayılırım.Anneannem Karadenizli o bize çok yapardı.Şimdi canım istedi.Ellerinize Sağlık.Ben de beklerim.

bocuruk dedi ki...

Eşim bayılıyor kara lahanaya. Yemeğini öğrendim, lahana buldukça yapıyorum. Sarmasını birkaç kez annem yaptı yedirdi damadına. Bir dahaki sefere bu tarifle yapayım ben de :) Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...