07 Mart 2007

Kepekli Top Kek

Geçtiğimiz hafta yine uzaklardan bir misafirim vardı. Candan. Kahvaltıya çağırdım Candan'ı. Bütün gün sohbet, muhabbet güzel bir gün geçirdik ve sanal arkadaşlığımız gerçek arkadaşlığa dönüştü. Klasik kahvaltı masasına, son anda kağıt kek kalıbının üzerindeki tariften ne zamandır denemek istediğim kepekli top keki ekledim. Ben bu tür keklere "diyet kek" diyorum. Malzemeleri okuyun hak vereceksiniz.
Malzeme:
1 yumurta
2 su bardağı tam buğday unu
2 yemek kaşığı bal
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1+¼ su bardağı süt
2 yemek kaşığı kuru üzüm
2 yemek kaşığı damla çikolata
5 adet kuru kayısı
1 paket kabartma tozu
Yapılışı:
Yumurta balla iyice çırpılır. Sıvıyağ eklenerek çırpmaya devam edilir. Süt eklenerek karıştırılır. Ayrı bir kapta harmanlanmış kabartma tozu, tam buğday unu, yıkanmış kurulanmış üzümler, küçük küçük kesilmiş kayısılar ve damla çikolatalar eklenerek hepsi iyice karıştırılır.
Yağlanmış top kek (muffin) kalıplarına dökülür.
Önceden ısıtılmış 150 derece fırında pişirilir.

8 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Hulya'cim,
Ellerine saglik, hem kek ve de dolmalar harika gorunuyor.
Bir sorum olacak, kek malzemelerinde once "2 kasik bal" sonra hemen altinda da"1 kasik bal" daha var, toplamda 3 kasik bal mi yoksa birisi baska birsey mi olacak?

Sevgilerimi gonderiyorum.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Aybike'cim yanlış yazmışım. Birisi sıvıyağ olacaktı. Düzelttim.
sevgiler,

YELDA AKSU dedi ki...

Hepimizin Dunya Kadinlar Gunumuz kutlu olsun...

Funda dedi ki...

Acıktım,
Ellerine sağlık Hülyacım, yine çok lezzetli görünüyor,
Sevgiler...

Defne dedi ki...

Hülyacığım, ne güzel olmuş biraraya gelmeniz. Ben de birgün Ankara'lı bloggerlar biraraya gelsek diyorum. Ne güzel olur değil mi? Belki de bir gün büromda bir çay partisi verebilirim :). Malum göçebeyim ya bu aralar, eşimin asker olmasından dolayı. Top keke gelince, ben zaten hastasıyımdır topkeklerin, ellerine sağlık!

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,
Benim içinde çok güzel bir gün oldu herşey için çok teşekkür ederim.Bizzat tatmış olarak kepekli top kek harika sizin dediğiniz gibi tam diyet ve çok hafif.Tekrar görüşmek üzere .Sevgilerimle

Hulya dedi ki...

Hülya'cığım,
Dün fırsatım olmadı bu yüzden bugün kutlayayım dedim:DÜNYA KADINLAR GÜNÜN KUTLU OLSUN.Bu arada kek çok güzel görünüyor.Hem diyetmiş de ben de yapayım bari.Ellerine sağlık.

Ferhanca dedi ki...

Kek çok güzel görünüyor..afiyet olsun .