26 Mart 2007

Kuskus Pilavı

Bir önceki yazımda bahsetmiştim. Selva'dan deneme amaçlı ürünler göndermişlerdi. İçinden bir de kuskus paketi çıktı. Neden bilmem (ismine olan tepkimden olabilir), bu zamana kadar hiç pişirmemiştim ve yememiştim. Sonuçta ben bunu orman kebabının yanına bulgur pilavı pişirir gibi pişirdim. Evde çok sevildi. Malzeme:
500 gr.lık bir paket kuskus
1 orta boy kuru soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
3,5 su bardağı et suyu
2 yemek kaşığı domates püresi veya arzu edilen miktar salça
tuz

Yapılışı:
Soğan yemeklik doğranır. Zeytinyağı kızdırılır ve hafif pembeleşince içine kuskuslar eklenir. Birlikte ağır ateşte bir süre kavrulur. Domates püresi de eklenerek biraz daha kavrulduktan sonra sıcak et suyu ve tuz ilave edilerek, önce harlı ateşte, suyunu çekince ağır ateşte pişirilir. Tahta kaşıkla karıştırılarak servis yapılır.

5 yorum:

serinmavi dedi ki...

Ellerine sağlık canım,yemekler ve fotoğrafları süper görünüyor.bizde de dün akşam Etli nohutlu bulgur pilavı vardı.eşim 2-3 sene öncesine kadar ağzına sürmezdi bulguru.Tıp okuyan yeğeni pirincin zararlarından bulgurun faydalarından bahsedene kadar :) şimdi her çeşidine bayılıyor :)

Selam ve sevgilerimle...

TABAKTA dedi ki...

Merhaba yemek biz gurubunda bu güzel yemekleri görünce gelip bir ellerine sağlık demek istedim. Nefis görünüyorlar ellerine sağlık.
Sevgiler…

tata dedi ki...

Sevgili Hülya, kuskusta sogani hic denemedim, daha dogrusu beraber pistigini bilmiyorum. Faslilar genelde sogani ayri yerde kizartip, kuru üzümle karistirip, pismis kuskusun üzerine döküyorlar. Ben seninkini bir deneyeyim, bakalim salcali, soganli nasil olacak...
Sevgiler

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım ,
önceleri kus kus pilavını hiç yemiyordum ama yavaş yavaş alıştım şimdi vazgeçemediğim bir pilav oldu soğan ben de denememiştim deneyeceğim
sevgilerimle

dide dedi ki...

Kızım boncuk boncuk olduğu için anne ne olur bu makarnadan pişirsene dedi.Tarifini araştırırken sizinkine rastladım.Şimdi pişireceğim.Ellerinize sağlık.