11 Mart 2007

Mısır unlu kurabiye

Bu kurabiye tarifi de bir arkadaşımın önerisiyle ziyaret ettiğim Culinary in the Country sitesinden. Malzemeleri ben bizim kullandığımız ölçü birimlerine uyarladım ve tarifte olmadığı halde içine yer fıstığı ekledim. Bu tür kurabiyelere yer fıstığı çok yakışıyor. Bu kurabiye çok tatlı sevmeyenler için ideal.

Malzeme:
1 su bardağı mısır unu
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
½ çay kaşığı tuz
125 gr tereyağı
½ su bardağı süt
¼ su bardağı akçaağaç şurubu
½ su bardağı kıyılmış yer fıstığı
Yapılışı:
Un, mısır unu, tuz ve kabartma tozu karıştırılır. İçine buzdolabından çıkartılan tereyağı küp küp kesilir. Unla karıştırılır. Karışım kırıntı haline gelince sıvı maddeler süt ve akçaağaç şurubu eklenir. Son olarak arzu ediliyorsa yer fıstığı eklenerek yuvarlatılır ve üzerine bastırılarak yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir. Bu ölçülerle 18 kuabiye çıkıyor.
200 derece önceden ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar pişirilir (15-20 dakika). Sitede ılıkken servis yapılır diyor. Ozan ılıkken 3 tane birden yedi kahve eşliğinde. Kurabiyeleri teneke kutuda sakladım, sonraki günlerde bile çok güzeldiler.

12 yorum:

Funda dedi ki...

Eline sağlık Hülyacığım, hazır evde mısırunu varken hemen demeliyim ben de.
Sevgiler...

YELDA AKSU dedi ki...

Gercekten hepside cok guzel gozukuyorlar, ellerine saglik, durup durup bir yaziyorsun, etkiliyorsun yani beni, sen bana kahvaltiya gel sonra ben sana 5 cayina... anlastik mi? Evcilik oynar gibi:)

Hülya YILMAZ dedi ki...

Funda'cım hemen dene. Aklçaağaç şurubu yerine bal kullanabilirsin.
Yelda'cım 5 çayına memnuniyetle beklerim.

Funda dedi ki...

Hemen denedim Hülyacım, Akağaç şurubunu bilmiyorum, evde şekersiz, doğal tadı olan karadut ezmesi vardı, onunla denedim. biraz daha fazla koyabilirmişim ama ben çok sevdim. Daha tatlı sevenler için belki bal da ilave edilebilir, haklısın.
Ben Ozan'ı geçtim, ılıkken 4 tane yedim kahve eşliğinde :))
Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik, hem kurabiyeler ve hem de tart inanilmaz guzel gorunuyor.
Iyi haftalar ve sevgiler

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Bu benim gibiler için ideal bir tarif, en kısa zamanda denenmek üzere kopyalandı... ellerine sağlık canım afiyet olsun
Sevgiyle kal

Nukhet dedi ki...

Sevgili Hulya
Ellerine saglik, bu misir unlu kurabiyeler cok ilgi cekici, Ben de arasira misir unuyla yapilan seylerin farklilik kattigini dusunuyorum hayatimiza. Sevgiler
Nukhet Dora

bocuruk dedi ki...

Mısır unum var, akağaç şurubu nerden bulacağım diye soracaktım ki yerine bal da kullanılabileceğini yazmışsın. En kısa zamanda yapmak istiyorum. Bugünlerde tembelliğim üstümde. Klasik tariflerle yemek yapıyorum o kadar. Ama atacağım bu tembelliği üstümden:)
Sevgilerimle...

munevver dedi ki...

Hülya,mısır unlu bu kurabiyeyi ben de denemeliyim.Çok lezetli olduğu içindekilerden belli.Eline sağlık.
Nanelimon.

Mutfakta Zen dedi ki...

Hülya'cığım,
Tam benlik şeyler yapıyorsun. Sizin evde bir boş oda var mı, senin kızın olmaya karar verdim ben..
Güzel bir haftasonu diliyorum.
Tijen

Hülya YILMAZ dedi ki...

Aybike'cim teşekkürler.
Sevgili Şennur, denersen düşüncelerini bana yaz.
Sevgili Nükhet sayfama hoşgeldin. Evet mısır unu farklı bir lezzet ve herkese tarafından da sevildi.
Sevgili bocuruk akçaağaç büyük marketlerde ithal ürünler ve sosların olduğu bölümlede oluyor genelde. Biraz pahalı ama doğal bir malzeme olduğu için vicdanım rahat ediyor.
Münevver'cim dene ve deneyince sonucu bana da yaz.
Tijen'cim boş odamız yok ama diğer kızımla odayı paylaşırsınız. çok da memnun oluruz.

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
mısır unu kullanılan tarifleri çok seviyorum nedense.Hoş benim başarısız bir mısır unlu ekmek yapımım var ama yine de pek vazgeçecek gibi görünmüyorum.bu kurabiyeler de kıyır kıyır görünüyor.ellerine sağlık.