26 Mart 2007

Orman Kebabı

Malzeme:
500-600 gr. dana kuşbaşı
1 büyük kuru soğan
2-3 diş sarımsak
1 havuç
1 büyük patates
1 su bardağı kadar bezelye (ben konserve kullandım)
tuz, karabiber, kekik

Yapılışı:
Kuşbaşı dana eti ağır ateşte, kendi suyunu salıp çekinceye kadar pişirilir. Yemeklik doğranmış soğan ve sarımsak eklenerek kavrulur. Havuç ve patatesler küp küp doğranır. Önce havuçlar eklenerek biraz kavrulur, ardından patatesler ve bezelye de eklenerek ve sıcak su ilavesiyle ağır ateşte pişirilir (bezelye konserve ise ocaktan alınmadan hemen önce eklenmelidir). Pişmesine yakın tuz ve karabiber eklenir. Ocaktan alınınca kekik serpilerek karıştırılır.
Ben genellikle et yemeklerinde yağ kullanmıyorum. Etin kendi yağı yeterli oluyor. Bu nedenle yağ kullanmadım. Arzu edilirse biraz sıvıyağ kullanılabilir.

22 yorum:

Funda dedi ki...

Yine muhteşem yemekler yapmışsın Hülyacım, Orman kebabının yanına kuskus çok yakışmıştır, ben de uzun zamandır yemiyordumş hatırlattığın iyi oldu, bu ara bi kuskus pilavı yapmalıyım.
Ellerine sağlık...

Aybike Ceylan dedi ki...

Kebap muhtesem gorunuyor, ellerine saglik ve iyi haftalar

aslı dedi ki...

orman kebebını çok severim ellerine sağlık gerçekten nefis görünüyor.....

limoncicegi dedi ki...

Merhaba,
bugün ahçımızda orman kebabı çıkarmıştı, lakin bizdekinde küçük köfteler vardı. Acaba hangisi daha doğru, bana kebap olunca tüm et daga doğru geldi ama ahçımıza müdahale etmek ne haddime :)) ellerine sağlık

şule türel dedi ki...

Hülya'nın mutfağı harika görünüyor ellerine sağlık.

damak tadı dedi ki...

Muhteşem gözüküyor ellerine sağlık Hülya'cığım..Sevgilerimle..Gül

YELDA AKSU dedi ki...

Seni sobelemeye gelmistim, cok guzel kokularla karsilastim, ellerine saglik. Ebeledim seni bilesin, bana bir ugra oyuna katilmak istersen. Sevgiyle...

bocuruk dedi ki...

Çok severim orman kebabını. Ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

Sonia dedi ki...

Ellerine saglik Hülya´cim harika görünüyor. Eminim cok lezzetli ellerine saglik...
Güzel bir haftasonu diliyorum sevgilerimle.
Sonia

Serpilce dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım.
Harika olmuş.afiyetler olsun.

Kandilin mübarek olsun.bütün duaların kabul olsun.

damak tadı dedi ki...

Hülya'cığım,
Senin ve ailenin Kandili mübarek olsun..Dularınız kabul edilir inşallah..

Güzel bir hafta sonu diliyorum..

Sevgilerimle..

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacığım,
Hayırlı kandiller dilerim
sevgilerimle

Ev Perisi dedi ki...

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı kandiller..

Ad: Almula dedi ki...

orman kebabı çok güzel bende çok severim ellerine sağlık...

akçahan dedi ki...

Çok nefis görünüyor, afiyet olsun arkadaşım.

artesanato para noivas por eduardo costa dedi ki...

www.noivas-arte.blogspot.com deseja 1 Pascoa feliz

Sonja dedi ki...

Günaydin canim,
blog adresim degisti.
Yeni linki eklersen sevinirim.
Sevgiler Sonia.

http://sonja-varol.blogspot.com/

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Dün pişirdim ben de, yanına da patates püresi yaptım, oğluş et yemiyor ama...
Sevgiyle kal

seval dedi ki...

merhabalar hülya hanim sitenize bayildim tam 1 saattir sitenizi geziyorum tarifleri tek tek okudum ellerinize saglik sizden ögrenecegim cok sey var gercektende,orman kebabinada zaten diyecek yok görüntüsü harika,sevgilerimle....

HÜLYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Orman kebabı nefis görünüyor. Ellerine sağlık.Uzun zamandır yoksun merak ettim nerelerdesin?.Bu arada seni bir sobeleme oyununa davet ettim.Bloğuma uğrayabilirsen ayrıntıları öğrenebilirsin.Sevgiler

Calimero Mutfakta dedi ki...

sevgili emeklilikhobileri oyuna davetlisin.. ayrintilar sitemde

melisa dedi ki...

günaydın
nefis bir görüntü olmuş elinize sağlık