18 Mart 2007

Otantik Kolye-I (karanfilli kolye)

Karanfilin kolye amaçlı kullanıldığına ilk kez Altınoluk Tahtakuşlar Köyü Özel Etnoğrafya Müzesi’nde şahit olmuştum. Karanfil ve değişik kokulu (ana kokusu) bir bitkiden kolyeler yapılmıştı. Karanfilli kolye bugünkü gibi çeşit çeşit kokuların olmadığı dönemlerde güzel kokmak amaçlı olarak yapılır ve takılırmış. “Ana kokusu” da denilen ve baharat kokulu bir bitkiden yapılan kolyeyi ise anneler takarmış. Bebek annesinde bu kokuyu alır, annesi çalışmaya gittiği dönemlerde bebek annesini aramasın diye bebeğe bakan kişi bu kolyeyi takarmış.
Ben de bu kolyeyi devam ettiğim kursda yaptım. Meydane denen bir kumaş kullanarak. Göründüğü kadar basit değil, çok emek verdim...
Aslında takı pek kullanmam. Şimdilik kutusunda duruyor, ara sıra çıkartıp koklarım!

19 yorum:

tuhfe dedi ki...

Ne zarif bir takı. Ayrıca hikayesi de etkileyici. Ellerinize sağlık. İyi günlerde kullanın.

kuzine dedi ki...

Benim de Tahtakuşlar'dan alınmış karanfil kolyem var. Ayrıca hiç de basit görünmüyor, çok emek verildiği, göz nuru ile yapıldığı her halinden belli. İyi günlerde kullanın.
Sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Elinize saglik, cok guzel bir kolye olmus.Bence takmalisiniz, hem emgegi hem kokusu goz dolduruyor.
Ayrica alttaki top keklerde harika.
Her ikisi icinde elinize kolunuza saglik, cok begendim.
Iyi haftalar ve sevgiler

aslı dedi ki...

Elinize sağlık vallahi, muhteşem olmuş.İyi günlerde kullanmanız dileğiyle.Sevgiler...

tata dedi ki...

Sevgili Hülya, cok güzel bir kolye olmus. Cok emek verildigi de belli. Özellikle karanfil kokusunu da cok severim. Almanlarda da ev dekorasyon süslerinde cok kullanilir.
Meydane kumasinin özelligi nedir?
Sevgiler

Defne dedi ki...

Hülyacığım, çok emek vermişsin belli ama emeğinin karşılığını da almışsın. Benim gibi takı sevenler için, hem hikayesi hem de görüntüsüyle muhteşem bir kolye bu! Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ne denilir ki bu güzellik karşısında canım,kocaman ELLERİNE,GÖZLERİNE SAĞLIK..
Çok emek verildiği en ince detayından bile belli oluyor..İyi günlerde kokulu kullan canım..Karanfil kokusuna bayılırım bende üstelik çok da otantik bir havası var..İyi günlerde güzelliklerle kullan canım..

Sevgiyle..Gül/d.tadı

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım beğendiğinize sevindim. Teşekkürler.
Tata'cım meydane denen kumaş,kendinden hareleri olan biraz sert bir kumaş. otantik takıları genelde bununla yapıyorlar.

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
ben karanfilden kolye yapıldığını ilk olarak derya gibi programında Derya Baykalda görmüştüm.Çok orijinal bir fikir olduğunu düşünmüştüm.Zaten karanfil kokusuna da bayılırım.Çok güzel ve zarif bir kolye olmuş Ellerine ve yüreğine sağlık

Ayça dedi ki...

Alyans ve saat dışında hiçbir aksesuar kullanamayan ben bile kolyenize...Ellerinize sağlık...
Sevgiyle...

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ben takı severim, biraz süslümüyüm ne? Otantik ve antika takılara bayılırım, bu tarz kolyelerde çok moda, karanfillisini ilk kez görüyorum, ne hoş kokar
Sevgiyle kal

begüm dedi ki...

Hülya Hanımcım çok şık bir kolye olmuş. Çok emek verildiği herhalinden belli zaten. Anadolu kadınının pratik zekası ve duyarlılığı her dinlediğim detayda beni şaşırtıyor her seferinde. Bu hikayeyi de sizden öğrendim teşekkürler ellerinize sağlık...

Sevgiler

Begüm

serap dedi ki...

Ne kadar güzel bir kolye.Karanfilli olmasi da epey bir ilginc.Hülyacim ellerine saglik.

Funda dedi ki...

Çok şık olmuş Hülyacığım, güle güle kullan, Takmadığın zamanlarda da Gül hep,
Tahta kuşlar'da bana da çok ilginç gelmişti, O müzenin Kurucusu, Öğretmen Ali Bey anlatmıştı bu kolyelerin hikayesin, bene de etkilenmiştim yıllar önce.
Sevgiler...

Boncukçu dedi ki...

aaa bende isteriiimmm. Yarın epeydir ziyaret edemediğim sebgili takı hocama bi avuç karanfil alıp gideyim bari.
Elinize sağlık, çok güzel olmuş.
Sevgiyle

Ferhanca dedi ki...

Kolyen şahane olmuş ellerine sağlık..
Karanfil kokulu kolye ..sevgiler..

one ben bir sey dedi ki...

HÜLYACIM,
BEN BU KOLYEYİ YAKINDAN GÖRME FIRSATINI YAKALADIM HAKİKATEN ÇOK DETAY ÇALIŞMIŞTINIZ.ELLERİNİZE SAĞLIK.
SEVGİLERİMLE

Boncukçu dedi ki...

Dedendim ama karanfilden iğneyi sadece 1 kez geçirebildim,
Dolayısıyla yamuk duruyorlar :))
Sizdeki kadar sabır ce beceri yok bende ne yazık.

Berceste dedi ki...

Gelip gidip bakıp, ne güzel el-işlerimiz var diyorum! Ben de önümüzdeki dönem Cambridge'de Türk el-işleri kursu vermeyi planlıyorum, bir kısmını biliyorum ama daha çok şey öğrenmem gerekiyor :)