29 Nisan 2007

Kabak ve yaprak dolması

Bu top kabakların görüntüsünü çok seviyorum. Onlarla kabak dolması yapmak istedim. Annem hep kabak ve yaprak dolmasını birlikte yapar. "Çünkü ikisi de sarımsaklı yoğurtla yenir" der. Ben de öyle yapıyorum.
Malzeme:

1 kg. dolmalık kabak
salamura yaprak
500 gr. dana-koyun karışımı kıyma
2 kuru soğan
½ su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı zeytinyağı
salça
tuz, karabiber
maydanoz
1 domates (kapak için)

Yapılışı:
Kabaklar kazınır ve içleri oyulur. Salamura yaprak suda bekletilir. Bu arada dolma içi hazırlanır. Soğanlar ve maydanoz çok ince kıyılır. Kıyma ve diğer malzemelerle karıştırılır.
Kabakların içi doldurulur, yapraklar sarılır. Kabakların ağız kısmına domatesten kesilen kapaklar kapatılır. Tencereye dizilir, kaynar su ilave ederek ve üzerine porselen bir tabak kapatarak pişirilir.
Sarımsaklı yoğurt ve dereotu ile servis yapılır.
(Bir özeleştiri: fotoğraf pek güzel çıkmamış.)

25 yorum:

Hülya dedi ki...

Olsun ama resim güzel çıkmasa da biz onun nasıl güzel bir yemek olduğunu anladık Hülya'cığım;)Hiç üzülme...Sen benim ilk blog resimlerimi görsen halime acırsın gerçi o vakitler cep telefonuyla çekiyordum ama yine de bu konuda çok başarılı olduğum söylenemez ya:(

aslı dedi ki...

Hülya'cım fotoğrafi boşver lezzete bak mücverde çok güzel,kabaklarında çok hoş tombik tombik ellerine sağlık....iyi bir hafta sonu geçirmen dileğiyle.....sevgiler...

Ev Perisi dedi ki...

Ellerinize sağlık bence de mühim olan tadı resimlere fazla takılmayalım;))
sevgiler...

şule türel dedi ki...

dolmayı çok severim ben de bugün zeytinyağlı yaprak sarma yaptım bahçemdeki taze yapraklardan.

sennur dedi ki...

Canım kabaklar çok güzel görünüyor, ben de dolmanın her türlüsünü çok severim. Yemek resmi çekmek çok zor valla.
Sevgiyle kal

damak tadı dedi ki...

Hülya'cığım ellerine sağlık canım dolmaların pek lezzetli olmuşlar.Önemli olan yemeğin lezzeti resim olsada olur olmasada canım..
Mücverler ise çok kışkırtıcı duruyorlar.Bakıpda iç geçirmemek elde değil canım.Gönlüne sağlık..

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kal..

yesim dedi ki...

Hülya Hocam ne kadar güzel olmuşlar nerdeyse kalkıp sizin evde alacağım soluğu
elinize sağlık harika
resim net olmasa da belli ne kadar güzel olduğu

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Yutkundum desem, ellerine saglik. Keske olsa da yesek, cok istah acici.
Sevgilerimi gonderiyorum ve iyi haftalar.

bocuruk dedi ki...

Fotoğrafa bakınca ağzımız sulanıyorsa demek ki kötü çıkmamış. İnan canım istedi. Biraz önce Sevgili Binnur da da domates dolması fotoğrafı beni benden almıştı zaten:) Ne yapacağız bu iştahla bilmiyorum. Zayıflama konusu hep dilimde oluyor böyle olunca. Pratiğe geçiremiyorum bir türlü:(
Ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili arkadaşlar,
samimi ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. fotoğraf kötü çıkmış ama dolma güzeldi.
dolma uğraştırıyor ama çerez gibi de kimse itiraz etmeden yiyor.
kısaca benim yemek seçen çocuklarım bile itirazsız götürdüler:)))

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,
Geçirmiş olduğu operasyon öncesi ve sonrasında göstermiş olduğunuz yakın ilgiye ve desteğe minnetarım çok ama çok teşekkür ederim.Ayrıca maile bayıldım çok duygulandım
Sevgilerimle

LaMa dedi ki...

Hulya Hanim size "Patatesli Tavuklu Börek (Boşnak böreği")ile sorum olacak,gecmis yazida farketmezseniz diye buraya yaziyorum kusura bakmayin.
Kivami tutturmak konusunda endisem var, su miktari icin bir olcu verebilir misiniz?

Bucarada resmin iyi cikmamasi hic onemli degil, ben lezzetliyim diye bagiriyor cunu:)

daimamutfak dedi ki...

Hülya hanım merhaba.Sitenize ilk kez girdim.Çok beğendim.Kabak dolması iştah kabartıyor.Ellerinize sağlık.Bende Ankaralıyım.Sitem yeni ama çok uğraşıp emek harcıyorum.Boş zaman yaratmaya çalışıyorum.Bende bu tutku olacak gibi..Beklerim. Sevgilerle...neriman

TABAKTA dedi ki...

Öncelikle beni iniklerine eklemişsin teşekkür ediyorum. Bende seni kendi linklerime ekledim. Ayrıca bende sarımsaklı yoğurdu yaprak ve kaba dolmasını çok yakıştırıyorum. Eminim dolmalarının tadı çok güzel olmuştur ellerine sağlık.
Sevgiler…

pandora dedi ki...

Merhabalar.. Ben de geçen gün bu kabakların görünüşüne dayanamayıp almıştım ve sizin gibi dolma yapmıştım, çok da güzel oluyor gerçekten. Kalanları da kızartma olarak kullandım, öyle de tavsiye ederim.. Elinize sağlık..

Funda dedi ki...

Hülyacım,
Gelip gidip bakıyorum yeni bişey eklemediğini düşünüyorum,sık kullanılanlar'a eklemiştim seni oradan giriyordum, hep karşıma 3X3 sobe yazın çıkıyordu, bu gün tesadüfen gördüm bu güzel yemekleri,
Haftaya pazardan top kabak alacağım var zaten hemen uygularım. (geçen hafta aldım tezgahta unutmuşum :)
Ellerine sağlık,
Sevgiler...

Funda dedi ki...

Hülya'cığım,
Bir sorun var, umarım sadece bendedir, adres barına adresini yazarak girdiğimde de Sobe yazın geliyor, ancak arşivden herhangi bir yazına girip, anasayfaya dönünce yeni yazın çıkıyor karşıma,
bir anlayana sormalı,
birdaha sevgiler...

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Fotoğraf önemli değil.Onun ne kadar lezzetli olduğu tarifinden belli zaten.Üstelik de senin elin değmiş hiç çirkin olabilir mi?ellerine sağlık.Çok çok öpüyorum.sevgiler

bocuruk dedi ki...

Sevgili Hülya,
Anneler günün kutlu olsun:)
Sevgilerimle...

Serpilce dedi ki...

Canım,
Anneler günün kutlu olsun.
Sevgiyle kal.

akçahan dedi ki...

Tadından eminim arkadaşım... Ellerine sağlık.
Anneler günün kutlu olsun. Sevgilerimle!

sennur dedi ki...

Canım "anneler günün" kutlu olsun.
Sevgiyle kal

serpil,cafe gusto dedi ki...

Önce anneler gününüzü kutluyorum.Uzun zamandır sizi takip ediyorum.Ellerinize sağlık.Benim sitemde yeni ama oldukça emek harcamak gerekiyormuş.Acaba bende emekli olmayı mı bekleseydim diye düşünmüyor değilim...

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım;
Öncelikle anneler gününüzü kutlarım .
Sarmaya gelince mutlaka çokk lezzetlidir.
Sevgilerimle

melissa2 dedi ki...

ay o kabaklar nasılda sevimli öyle insanın çiğ çiğ yiyesi geliyor dolmada nefis olmuştur eminim elinize sağlık