29 Nisan 2007

fırında mücver

Dolmalar için oyulan kabakların içlerinden daima mücver yapılır. Ben de öyle yaptım. Yalnız kızartmadan... Bence fırında daha güzel ve hafif oluyor. Malzeme:
1 kg. kabağın içi
3 yeşil soğan (ince doğranır)
maydanoz ve dereotu (ince doğranır)
1 yumurta
½ paket kabartma tozu
1 su bardağı un
1 kuru soğan (rendelenmiş veya rondoda çekilmiş)
2-3 kaşık zeytinyağı
küçük bir kalıp kaşar peyniri (rendelenmiş)
tuz, karabiber, pul biber

Yapılışı:
Tüm malzemeler harmanlanır. Yağlanmış kare borcama yayılır ve 180 derece önceden ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirilir.
Sade veya arzuya göre sarımsaklı yoğurt ile servis yapılır.

2 yorum:

tata dedi ki...

Sevgili Hülya. ben de dolmadan kalanlarla hep mücver yaparim, hem de firinda. Bence de cok daha hafif oluyor. Ellerine saglik.
Sevgiler

serinmavi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Ben de geçen pazar bu şirin kabaklarla dolma yaptım ve hemen bloga ekledim.Çok şirin ve lezzetli oluyor bu kabaklar.dolma içlerini değerlendirme konusunda sana katılıyorum.atmaya kıyamıyor insan.bende ya salata yada mücver olarak değerlendiriyorum.en son yaptıklarımı zeytinyağlı diyet yemeği olarak değerlendirdim :)

selam ve sevgilerimle....