27 Mayıs 2007

Portakallı Gazozla Kek

Bu tarif kuzenimin kızı Didem'den, Almanya'dan geldi. Aslında ismi Fanta Kuchen. Yani Fanta'lı Kek. Bu ikinci yapışım. Güzel ve lezzetli bir kek oldu.












Malzeme:
1 bardak portakallı gazoz
1 bardak siviyag
3 yumurta
3 bardak un
1,5 bardak şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya


üzerine damla çikolata (isteğe bağlı)


Yapılışı:
Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Diğer mazlemeler eklenerek yağlanmış kalıba veya tepsiye (ben kare borcam kullandım) dökülür. Arzu edilirse üzerine bolca damla çikolata serpilir.
175-180 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 45 dakika pişirilir.

11 yorum:

YELDA AKSU dedi ki...

Ellerine saglik, benim yaptigim sodali kekin portakal aromalisi olsa gerek:) Soda guzel kabartıyordu, ayni etkiyi gordun mu?

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya;
Bu kekin içersindeki fanta keke güzel bir koku yaymış olsa gerek..
Afiyetler olsun,ellerine sağlık..

Sevgiler,
Gül

Hesna dedi ki...

Selam
Kek güzel kabarmış eline sağlık.Gerebiçe bayıldım harika olmuşlar. Kalıbıda değişikmiş.
Bol malzemeli eminim çok lezzetlidir.

Hesna

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Çok değişik tariflerin var.Sayende tarifdefterim oldukça genişledi.Bu kek de çok değişik ve nefis birşeye benziyor.ellerine sağlık

aslı dedi ki...

Hulya'cım çok nefis bir keke benziyor ben zaten böyle limonlu ,portakallı kekleri çok severim ....ellerine sağlık.....sevgiler...

TABAKTA dedi ki...

Farklı ve güzel olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler…

sennur dedi ki...

Canım, sodalı bir reçetem vardı, fantalıyı da deneyeceğim, ellerine sağlık, afiyet olsun
İyi bir hafta dileklerimle
Sevgiyle kal

Hülya dedi ki...

Güzel ve farklı bir kek.Çok eskilerde annemin de böyle bir tarifi vardı galiba.Hatırladık sayende...
Ellerine sağlık...
Sevdiklerinle daha nice böyle güzel tatlara...

şule türel dedi ki...

gazozlu keki annem de yapardı şimdi anımsadım.

fulya dedi ki...

selam...tariflerin harika..ellerine saglik.sevgiler!

Selen dedi ki...

Ben de ziyarete geldim. Çok ilginç bir kek olmuş, deneyeceğim. Ellerinize sağlık...
Sevgiler