26 Haziran 2007

Dondurmalı Profiterol

Bildiğimiz profiterolün dondurmayla takdiminden başka bir şey değil. Daha önce profiterol tarifini burada vermiştim. Ama tarifi yineleyelim.Malzeme:
1 su bardağı su
100 gr. tereyağı
1 su bardağı un
4 yumurta (yumurtalar büyük olursa 3 yumurta da yetiyor)
bir fiske tuz
bir çay kaşığı toz şeker

Yapılışı: Bir kaba, su, margarin, tuz ve şeker konur. Ateşte su kaynayıp, margarin eriyince içine un boşaltılır ve tahta kaşıkla karıştırılır. Hamur haline gelince ocak kapatılır. Ilınması beklenir. Hamur ılınınca yumurtalar birer birer kırılır ve tahta kaşık ile karıştırılarak hamura yedirilir. Bu arada fırın 200ºC’e ayarlanır. Yağlı kağıt yayılmış tepsiye tatlı kaşığı ile dökülür. Kızgın fırına konur. Pembeleşince fırın kapatılır. Fırın kapağı profiteroller soğuyuncaya kadar açılmaz (püf noktası). Soğuyunca arası kesilir ve içine dondurma konur. Hatta özellikle Mado'nun dondurması konur ki, bu kadar emek ziyan olmasın!

Ve üzerine çikolatalı sos dökülürek servis yapılır. Çikolatalı sos olarak Dr.Oetker’in Çikolatalı sosu en uygunu.

15 yorum:

tata dedi ki...

Sevgili Hülya, tarifler tam yazlik olmus gercekten.
Limonata tam bir yaz icecegi, ben de cok seviyorum, profiterol ise dondurma ile cok davet edici görünüyor. Ellerine saglik.
Sevgiler

Defne dedi ki...

Profiterol, hem de dondurmalı, nefesim kesildi :). Ellerine sağlık!

Hülyacığım, biri tatlı biri aksi tesadüfler yüzünden bir türlü katılamadım size. Ama bunu en yakın zamanda telafi etmeliyim. Şu sıcak günler biraz hızını kessin, dişlerim de düzenini bulsun...bürodaki işlerimi ayarlayıp mutlaka arayacağım seni.

Sevgilerimle.
Defne

daimamutfak dedi ki...

Merhaba.Vallahi herşey çok güzel.Ama emekli olunca mutfaktan çıkamamaktan kilo almaktan korkuyorum.Emekliliğin benim için düşündürücü tarafı bu..sevgiler..siz başarmışsınız.darısı bana..neriman

Hülya YILMAZ dedi ki...

tata'cım davet ediyorum zaten. ağırlamaktan memnuniyet duyarım.

defne'cim inşallah günün birinde karşılaşıp, acısını çıkartacağız.

Neriman'cım ben de aynı dertten muzdaribim. denemeler yapmayı da, bunların tadına bakmayı da (tad bakmaktan öte geçiyor!) çok seviyorum. Ama mutfakta, kısaca evde çok mutluyum.

daimamutfak dedi ki...

H�lya'c�m Blogumu ziyarete gelmi� mesaj b�rakm�s�n. B�yle duyarl� ve nazik arkada�lar� daha �ok seviyorum ben.Yazd�n gibi in�allah tan�r�z bir g�n . neden olmas�n.Bende memnun olurum.Bana da �ok yak�ns�n.Bir g�n �k gel.Ne g�zel olur...sevgilerle..

Acemi Şef dedi ki...

Sevgili Hülya Hanım, eminim arşivinizde daha çook cevherler saklıdır... Bundan sonra sık sık görüşmek üzereççç

tuhfe dedi ki...

Güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgilerimle.

gezicini dedi ki...

merhaba
tesadüfen geldim blogunuza, burada çok güzel şeyler gördüm.
yine gelicem :-)
sevgiler
gorki

cafe gusto dedi ki...

Merhaba Hülya
bu gece okuduğum tüm tarifler tatlı tarifleri oldu.Artık dayanamıyorum fena oldum.Ellerinize sağlık hem dondurma hem profiterol daha ne diyeyim bilmem...
sevgilerle...

fidaneli dedi ki...

Offff profiterol ve dondurma 3 gün aç susuz kalabilirim ama dondurmasız aslaaaaaaa... Eeee bir de profiterol mmmhhhh.. Ayyy saatte pek geç olmuş Allamm nerden bulcam ben şimdi:( kesin rüyamda görurum bu gece:)))
sevgiler
fidan

gülşah dedi ki...

profiterol hamuru ilk baş çok kıtır oluyor pişince,ama krema doldurup birgün bekleyince yumuşuyor,bu tarifte hamurları pişirip dondurma koyana kadar boş bekleticez birgünönce yapsak yinede kendi hsalinde yumuşarmı?
yoksa öyle çok kıtır nasıl olcak?
çikolata sosu ılıkmı dökücez?

Hülya YILMAZ dedi ki...

merhaba gülşah,
profiterol hamurunun içini daima servis yaparken koyuyorum ben, çıtırlığını kaybetmemesi için...
çikolatalı sosu da önceden hazırlayıp buzdolabında bekletiyorum. soğuk olarak dökülecek. profiterol hamurlarını birgün önceden yapıp içine birşey koymadan bekletiyorum (üstü kapalı bir kaba konursa yumuşuyor).

gülşah dedi ki...

siz çıtırlığını kaybetmemesi için birgün önceden yapınca üstü açıkmı bekletiyorsunuz?
ilk piştiğinde aşırı çıtır ve gevrek oluyor ama üstünü kapatıncada yumuşuyor değilmi o aradaki gevrekliği nasıl yakalayacağız?

gülşah dedi ki...

fırında profiterolleri soğuyana kadar bekletiyoruz o esnada iyice kıtırlaşıyorlar sanırım,yaklaşık 15 dakka fırını kapattıktan sonra bekkletiyorum doğrudur değilmi?
teşekkürler

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Gülşah,
Profiterolün tek püf noktası bu zaten. Fırında pembeleşince fırın kapatılacak ve fırın kapağı açılmadan içinde bekletilecek. İyice kuruyacak. Ben genelde bir gün önce hazırlıyorum ve açıkta bırakıyorum. Kesinlikle ağzı kapalı bir kaba koyma. O zaman yumuşuyor. Ve servise yakın içine malzemesini koyup, servis sırasında da sosunu döküyorum.