01 Haziran 2007

ekmekcikler

Ekmekleri artık böyle yapıyorum. Çocuklarım bu haliyle daha çok sevdi. Hamurunu ekmek makinasının hamur yoğurma programında hazırlıyorum. Daha önce de verdiğim ve aşağıda tekrar yazdığım bir ekmek tarifi ile. Sonra küçük küçük yuvarlaklar yapıp, yağlı kağıt yayılmış tepsiye diziyorum. 15-20 dakika kadar tepsi mayasının gelmesi için bekletiyorum. Üzerine su sürüyorum, bıçakla kesikler yapıp susam, haşhaş tohumu vs. serpiyorum.
Bu arada fırını 210-220 derece ısıtıyor ve içine ısıya dayanaklı bir kap içinde su koyuyorum. Hatta biraz da fırın içine su püskürtüyorum, buhar olması için.
Fırındaki ilk 8-10 dakikadan sonra fırının ısısını 190 dereceye düşürüyorum.
Ve fırında nar gibi kızarıyorlar. Leziz ekmekcikler oluyorlar...

Ekmek tarifi de şöyle ama ben bazı değişiklikler yapıyorum. Onları da farklı renkle açıklamaya çalışayım.

Malzeme:
35o ml. oda ısısında su (bunu bazen su-süt karışımı, bazen de su-kefir karışımı hatta süzme yoğurdun suyu ile yaptığım oldu. önemli olan besin değerini arttırmak)
2 çay kaşığı tuz (deniz tuzu kullanıyorum)
2 yemek kaşığı sıvıyağ (sızma yağ kullanıyorum)
4 kap un (bunun 2 kabını mutlaka beyaz ekmeklik un, kalan iki kabını da evdeki unların karışımı ile oluşturuyorum. yani soya unu, çavdar unu, yulaf unu, tam buğday unu. ve olabildiğince organik un kullanmaya çalışıyorum)
1,5 çay kaşığı kuru maya

Not: ekmek makinası ile birlikte verilen ölçekler kullanılarak yapılmıştır.

20 yorum:

aslı dedi ki...

Hülya'cım harika olmuş bu ekmekcikler ellerine sağlık....iyi hafta sonları...sevgiler...

HULYA dedi ki...

Adaşım işi iyice ilerletmişsin sen.Makineyi filan boşverip kendin yapmaya başlamışsın.Çok da güzel olmuşlar.ellerine sağlık.

Nalan Kaplan dedi ki...

Minik ekmekçiklerin çok güzel olmuş ellerine sağlık Hülya...

R2K dedi ki...

: )

LaMa dedi ki...

Bu ekmekcikler yenir;)
ısıya dayanaklı bir kap içinde su koymak disini citir citir,icini yumusak yapmaya yariyor degil mi?Tarifte seker goremedm, unun ozelliginden dolayi katilmiyor mu?

Hülya YILMAZ dedi ki...

Aslı'cım teşekkür ederim.

Adaşım ilerlettim mi bilmem ama ekmeği evde yapmak daha içime siniyor. evdekilere sevdirmek için değişik modeller deniyorum. şimdilik bu model tuttu.

Nalan'cım teşekkürler.

Lama'cım, evet fırında buhar olması aynen dediğin gibi çıtır çıtır bir kabuk yapıyor. İçi de gayet güzel pişiyor. İlk zamanlar şeker koymuyordum, son iki yapışımda (her gün yapıyorum artık bizim evde çok tuttu) bir tatlı kaşığı şeker ekledim. Çok bir fark hissetmedim.

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Hülya,
ellerine sağlık, makinada yoğrulmuş bir ekmeği böyle minik minik ekmekçiklere dönüştürmek ne güzel fikir. Aslında benim dev ekmeklerim bazen keserken zorluk çıkarıyor :) Gelecek sefer onlari böleceğim ekmekçik yapacağım inşallah, güzel fikrine sağlık..:)
Fanta'lı kekte çok hoş..:)
Tekrar ellerinize sağlık
sevgilerle

sennur dedi ki...

Ayyy miniminnacık tam benlik sandviçlik olmuşlar,ellerine sağlık afiyet olsun canım. İyi bir hafta dileklerimle
Sevgiyle kal

Ev Perisi dedi ki...

En dayanamadığım kokulardandır ekmek kokusu...
MMM mis gibi koktular ellerine sağlık Hülya ablacığım;))

Defne dedi ki...

Sevgili Hulya, ekmek yapmayi ben de cok seviyorum ve bu sekilde yapiyorum genelde. Firin icine su koyarak pisirmedim daha once, bir dahaki sefere oyle deneyecegim. Ellerine saglik.

Deepak Gopi dedi ki...

Hi :)
I am from India.Nice to meet you.
I dont know the language ,but I feel thast it has some thing to do with food stuff.
Good day

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım ,
Kerebiç yayınlamışsın aşağıda :)
Adana Mersin Antakya yöresine has bir tatlı .Yalnız buradalarda üzerine köpük dediğimiz yoğun bir şekerleme dökülerek satılıyor.Köpük ana maddesi emin değilim ama meyan kökü olduğunu sanıyorum .Araştıracağım.Hatta evde de şu an var.Ben çok severim .Fakat köpük çok şekerli olduğundan kilo yapabilir:)
Resmini çekip yayınlayacağım:)
Ekmekler için Ankaraya gelinir yani :)
Çokkk sevgilerimle

şule türel dedi ki...

ekmekler çok güzel görünüyor kokusu buraya kadar geliyor.

Mutfakta Zen dedi ki...

Ne sevimli olmuşlar Hülya'cığım. Şuradan uzanıp bir tane alasım geldi inan.
Tijen

yesim dedi ki...

Mrb Hülya Hanım
ekmeler ne kadar da güzel olmuşlar elinize sağlık bir ekmek makinası da ben almalıyım çok güzell

Adsız dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyorlar ellerine sağlık Hülya'cığım.Tıpkı Almanya'da ki brötchenlere benzemişler.Şimdi onları ikiye ayırıp bir kapağını chedar peynirli bir kapağınıda krem peynir ve marmelatlı yemek vardı.))
Supersin canım,afiyetler olsun.


Sevgiyle,
Gül/d.tadı

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Ayşe Yaman hoşgeldin sayfama. ben de senin ekmeklerine bayıldım. en kısa zamanda ekşi mayayı deneyeceğim.

Şennur'cum ekmeğin bile minisi sevimli oluyor değil mi?

Şükran'cım ben de bu kokuya bayılıyorum.

Defne'cim su koyunca güzel, yumuşacık ekmekler oluyor. Böylesini bir dene..

Hi Deepak, welcome my blog. nice to meet you, too.

Candan'cım nerelerdesin? bahsettiğin tatlıdan yedim. geçen yıl eşim Mersine'e gittiğinde bu kalıplardan sipariş etmiştim. O da kalıp bulamamış ama meyan kökü kremalı gerebiç getirmişti. Bol kalorili ama değişik bir lezzet.

Şule'cim sen kokuyu takip et. hem sohbet ederiz hem de bu ekmeklerden yeriz...

Tijen'cim belki yakın zamanda o da olur!!! yani uzanıp alma imkanı olur belki:))))

Yeşim'cim evde ekmek yapmaktan çok memnunum. çok pahalı bir şey değil. Tek sorun makinanın yer işgal etmesi.

Gül'cüm dedğini benim oğlum yapıyor. Bir bakıyorum ekmekler bitmiş!...

Funda dedi ki...

Bazen diyorum ki, Hülya'cığımla yakın olsak, ama sonra senin yakınlarında olursam durmadan bu güzel şeyleri yiyip kilomu 2 ye katlama ihtimali geliyor aklıma.
Seni uzaktan mı sevmeli ne :))
Sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

Hülya hanım merhaba ekmeklere bayıldım.Bende ekmeği hep fırında yaparım.Ekmek makinası almayı hiç düşünmedim.Tepside de güzel oluyor çünki.Mis gibi kokusu geldi burnuma desem))..sevgiler.neriman

TABAKTA dedi ki...

Merhaba iyi sağlık, huzurlu, neşeli ve mutlu bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerimle…