15 Haziran 2007

Lorlu Tatlı / Peynir Tatlısı

Teyzem mutfakta ustadır ve denemeler yapmaktan zevk alır. Bu tatlıdan da teyzem bahsetmişti. Ben sık yapıyorum, çok güzel oluyor ve herkes beğeniyor demişti. Önceki gün aklıma koydum bir kez. Telefon edip aldım tarifi (Ankara-İstanbul). Sonra da gidip tuzsuz lor aldım ve hemen mutfağa girdim. Niye mutfağa girdim diyorum ki, zaten günümün büyük kısmı mutfakta geçiyor. Hep yemek hazırlamak için değil. Mutfakta; camın önündeki masada, komşularımı, arkadaşlarımı ağırlıyorum, gazete-kitap-dergi okuyorum, elişi yapıyorum, yemek yiyoruz, ... Kısaca günümün büyük kısmı mutfakda geçiyor ve mutfakda çok mutluyum...
İşte mutfakda geçen bu sürede sevdiklerime sağlıklı yiyecekler yapma çabasındayım. Zaman zaman bazılarını burada paylaşıyorum. Aslında aklımdan geçen; günlük, sık yapılan yiyecekleri bile buraya yazmak. Çünkü kızıma bir anlamda "tarif defteri" olsun istiyorum ve olabildiğince zenginleştirmek hedefim.

Gelelim Lorlu Tatlıya.

Malzeme:
1,5 su bardağı süt
100 gr. tereyağı
3 yemek kaşığı un
6 yemek kaşığı irmik
3 yumurta
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
250 gr. tuzsuz lor
1 paket vanilya
1 çay kaşığı karbonat
½ paket kabartma tozu


Şerbet:
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
1-2 dilim limon veya bir tatlı kaşığı limon suyu


Yapılışı:
Süt ve tereyağı kaynatılır. Un ve irmik eklenerek tahta kaşıkla karıştırarak pişirilir. Hamur haline gelince ocak kapatılır.
Hamur ılıyınca yumurtalar tek tek kırılarak hamura yedirilir. Diğer malzemeler eklenir. Hamur enjektörüne tırtıllı uç takılarak, ve dik tutularak yağsız tepsiye sıkılır (bendeki tırtıllı uç ince olduğu için ve yuvarlak şekil verdim). 170-180 derece ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirilir. Fırından çıkınca sıcak şerbet dökülür ve fırında (kapalı olacak) şurubu çekmesi için biraz bekletilir.


Püf noktası:
- Hamurlar yağsız tepsiye konacak.
- Hem hamur, hem de şerbet sıcak olacak.

8 yorum:

Funda dedi ki...

Çok leziz görünüyor yine Hülya'cım,
şu Trakya tarafının Höşmerimi de böylemi yapılıyor acaba, rengi de benziyor. Ellerine sağlık.
Sevgiler...

YELDA AKSU dedi ki...

cok guzel gorunuyorlar, ellerine saglik. Gercekten hosmerimi andiriyor. Ben tuzsuz loru disarda bulamadim bir turlu, evde yaptigim da guzel olmadi sanki... Denemek isterdim.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ellerine sağlık, mutlaka muhteşem bir lezzettir. Haftan güzel geçsin canım
Sevgiyle kal

tata dedi ki...

Hemen not ettim Hülya'cigim, hafta sonu denemek icin ideal. Lorun girdigi tarifler hafif oluyor sanki!
Tesekkürler pyalstigin icin. Ben de kizima bir tarif defteri hazirliyorum, fakat el yazimla yazmayi tercih ediyorum. Zahmetli oluyor, ama güzel bir hatira olacagina inaniyorum.
Sevgiler

bocuruk dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ne güzel bir görüntü böyle. Lorlu kurabiye yapıyorum ama tatlı yapmadım hiç. Ne güzel bir de lorlu tatlı tarifim oldu, not aldım bile:) Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Selen dedi ki...

Merhaba Hülyacım,
Biliyor musun ben de yaptım lor tatlısı :) hatta sanırım yarın sayfamda olacak. Ama benim tarifim oldukça farklı. Seninki de çook lezzetli görünüyor. Ben çok severim lor tatlısını hafif ve lezzetli olur. Ellerine sağlık..

Hülya YILMAZ dedi ki...

Funda'cım höşmerimin değişik yapılış tarifleri var. lorlu da yapılıyor ama ben bilmiyorum, hiç yemedimde.

Yelda'cım bize yakın Şatıroğlu mandra ve Erzincan Mandra var. Ben her ikisinde de aradığımda bıulabiliyorum. Hatta bizim çocuklar kahvaltıda da seviyorlar.

Şennurcum teşekkür ederim.

Tat'cım tarifdefterini elde yazmanın manevi değeri daha büyük tabi. Ben de elde yazmaya başlasam mı acaba...

Bocuruk bir dene istersen. Yapılışı zor değil. Hem de çok hafif bir tatlı oldu.

Selen'cim senintarifi de merak ettim şimdi.

GULENAY dedi ki...

Sevgili Hulya merhaba,

Esim lor tatlisi delisi.Ne iyi oldu yemekbizden gordum.Ilk firsatta kollarimi siviycam butatli icin.

Sevgilerimle
Gulenay