01 Temmuz 2007

Göynük-Sünnet Gölü-Mudurnu

Cumartesi günü yakın arkadaşlarımız, eşim ve kızımla birlikte, günübirlik bir Göynük-Sünnet Gölü-Mudurnu gezisine katıldık.

Havada o gün izin verdi rahatça gezmemize. Önce Göynük’e vardık. Göynük Bolu’nun bir ilçesi. Anadolu’daki Türk yaşayışının, yerleşme kültürünün ve mimarisinin en güzel örneklerinden birisi bu şirin ilçe. Fatih Sultan Mehmet'in hocası Akşemseddin'in türbesi de burada.

Yeşillikler içindeki bir vadide, kırmızı kiremitli, ahşap çerçeveli beyaz evler huzur veriyor. İşte birkaç fotoğrafla Göynük:

Göynük'de bir tepe üzerindeki Zafer Kulesi. 1922 yılında Cumhuriyet Döneminin ilk kaymakamı Hurşit Bey tarafından, Sakarya Savaşının başarılarını sonsuza ulaştırmak istercesine, halkın coşkulu duygularını yansıtan bu anıtsal eser yaptırılmış. Uğut. Adını ilk kez Göynük’te duydum. Kavanozlar içinde satılıyor. Hemen orada tadına baktık, broşürünü okudum ve üç kavanoz aldım. Uğut hakkında aşağıdaki bilgiyi de buradan aldım.
UĞUT: Yıkanmış ve ayıklanmış bir teneke buğday geniş bir leğene doldurulur. Çimlenmesi için su ile ıslatılır. Her gün azar azar su ilave edilerek çimlendirilir. Ortalama bir hafta veya 10 gün sonunda 10-15 cm çimlendikten sonra çimlenmiş haliyle güneşe serilerek kurutulur. Daha sonra değirmende öğütülerek elde edilen una UĞUT adı verilir.
UĞUT’UN YAPILIŞI: Tencere veya tavaya ılık su konur. Üzerine Uğut doldurularak pişirilir. Muhallebi haline gelir ve soğuduktan sonra kaşıkla yenir. Hatta kömbe de yapılır.


Sonra ver elini Sünnet Gölü. Sünnet Gölü dar ve derince bir vadinin heyelan sonucu tıkanması sonucu oluşmuş. Gölün ortasındaki minik adada ördeklerin evi var. Göl çevresinde de 4,5 km.lik bir yürüyüş yolu. Tabii gölün çevresini dolaşmamak, dolaşırken de fotoğraf çekmemek olmazdı. İşte Sünnet Gölü’nden güzellikler...


Yeşillikler içinde yola devam ediyoruz. Son durak Mudurnu. Mudurnu’yu daha önce iki kez görmüştüm. Ama yalnızca görmüştüm. Çünkü içinden geçmekle kalmıştım. Bu kez rehber eşliğinde bir güzel gezdik. Mudurnu da aynen Göynük gibi eski bir Anadolu yerleşim merkezi ve 2,5 km.lik bir vadi içinde yer alıyor. Mimarisi, konumu, yaşam şekli Göynük gibi. Tarih kokuyor.
Bir tepenin üzerindeki saat kulesi. Bölgedeki ilk saat kulesiymiş. Her saat başı çalıyormuş ama biz gezerken duymadık.Kapıya kimin geldiğini görmek için, kapının üstüne yapılan gözetleme yeri. İçeriden bakınca kapıya kim geldiği görülebiliyor ama dışarıdan içerisi görülemiyormuş. Hem işlevsel, hem de estetik...
Gözetleme yeri, bu kapının üzerindeydi...

Şimdi gelelim benim için asıl önemli konuya..... Rehberimiz Mehmet Bey’le ilk tanışmamızda kendisine Kâmuran Esen’i tanıyıp tanımadığı sordum. Mehmet Bey de tanıdığını ve gezi sonrasında beni onun evine götürebileceğini söyledi. Gezimiz biter bitmez 15 dakikalık bir bekleme arasında beni Kâmuran Esen’in evine götürdü. Sevgili Kâmuran, öyle dost, öyle sıcak, öyle içten karşıladı ki..... Bana yazmış olduğu kitabı imzalayıp verdi. Hatta bununla kalmadı. 8 kitap daha verdi, turdaki arkadaşlarıma dağıtmam için. Bir de elişi, göz nuru o çok güzel keselerinden iki tanesini armağan etti. Birisi bana, diğeri de turda beraber olduğum arkadaşıma... Buradan kendi güzel, yüreği güzel arkadaşıma tekrar tekrar teşekkür ediyorum.

Ve Ankara’ya döndük. Yorgun ama mutlu...

30 yorum:

Semazem dedi ki...

Yazılarınızı keyifle okuyorum :)

Kamuran Esen dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
KamuranESEN dedi ki...

Sevgili Hülya;
Asıl ben teşekkür ederim.Seni tanıdığıma çok sevindim.Ama, bir daha birkaç dakikalığına gelme, yoksa içeri almam...:)
Boncuklu kesem de ne güzel görünüyor...:)
Yaz bitmeden yeniden bekliyorum.Uzun uzun sohbet etmeye zamanımız olsun...:)
Sevgiyle..

Defne dedi ki...

Ne iyi yapmissiniz. Su siralar haftasonlari oyle bir rutinle gecip gidiyor ki, seytanin bacagini kirip boyle bir gezi yapmali. Keseye de bayildim.
Sevgiler.

tata dedi ki...

Sevgili Hülya, ne güzel oluyor bu hafta sonlari kacamaklari. Insan yeni yerler görmenin keyfi, yeni seyler tanimanin mutlulugu ile dönüyor, herseye tekrar yeni enerji ile basliyor.
Biz de seninle gezip, mutlu olduk.
Sevgiler

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya,
Ne iyi yapıp gitmişsiniz Göynük'e.
Bizlerde senin sayende hem oraları görüp hemde Uğut'u öğrenmiş olduk.
Paylaşımların için teşekkürler canım.Umarım bu tür güzel kaçamakları sık sık yaparsınız.

Sevgiler..

Selen dedi ki...

Ne güzel bir gezi olmuş. İstanbul'dan da gidilebilecek yakın bir yer. Ben de gezi planıma alacağım. Tanıtım için teşekkürler...
Bu arada ben de doğumgünümde profiterol yapmıştım. Dondurmalı da çok güzel bir fikir. Ellerine sağlık

Ferhanca dedi ki...

Biraz Safranbolu ya benzettim..ne güzel bir gezi olmuş .selamlar

Sonja dedi ki...

Benim Dogasever Arkadasim,
Seninle birlikte gezdim ve ögrendim oralari.
Sonsuz tesekkürler ve sevgiler...
Sonja.

TABAKTA dedi ki...

Çok güzel ve sağlıklı bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerle…

Hülya YILMAZ dedi ki...

evet semazem, ben de senin sayfanı zevkle okudum ve çok ilginç buldum...

tamam Kamuran'cım, söz bir daha uzun süreli uğrayacağım.

Defne'cim, şimdilerde çok güzel geziler düzenleniyor. bence kaçırma...

tata'cım, haklısın haftaya enerjik başladık ve bugün hafta sonu yorgun bitirdik yine...

Gül'cüm teşekkürler. "çok okuyan mı, çok gezen mi bilir?" demişler ya. ona güzel bir örnek oldu. oralara gitmesem uğutu bilmeyecektim.

Selen'cim İstanbul'a da yakın. Adapazarı'na kestirme bir yol var herhalde. tabelesını gördüm. mutlaka İstanbul'dan da gezi düzenleniyordur.

Ferhan'cım, haklısın evlerde Safranbolu havası var. aslında eski osmanlı mimarisi. çünkü bu yerler osmanlı'dan kalma yerleşim yerleri.

Sonja'cım, doğayı sevmeyen var mıdır bilmem. ben dinginlik arayan birisi olarak bana hep huzur veriyor.

Perihan'cım, ben de sana güzel bir hafta dilerim.

daimamutfak dedi ki...

şimdi sayfanıza girdim baktımki yazımı gönderememişim.Birdaha yazayım dedim.Neden gönderemediğimi bilmiyorum.Resimlere bakınca oralara gitmiş kadar oldum.Arasıra yapılan haftasonu kaçamakları insana iyi geliyor.Yorgunluğa değer..sevgiler. neriman

bocuruk dedi ki...

Tüm fotoğraflar kartpostal gibi... Bayıldım. Nasıl özendim gezinize anlatamam. Paylaştığın için çok sağol:)

şule türel dedi ki...

sevgili Hülya ben de on gündür yoktum önce İstanbul'a sonra Bursa'ya gitttim ve bugün evime döndüm. Kamuran Esen'le tanışmanıza çok sevindim. Ne güzel böyle aydınlık yürekli insanların buluşması...

Ev Perisi dedi ki...

Verimli bir gezi olmuş! hoşgeldiniz bu arada;))
muhabbetle...

Nukhet dedi ki...

Ne hos bir gezi olmus. Yorulmussunnuz ama kesinlikle degmis gibi gozukuyor. Bir de meyve bahcenize bayildim. Ne guzel bir fikir bu boyle. Sevgiler

bebade dedi ki...

iyi geceler hülyacım...çok güzel yerler gezmişsiniz bizlerlede paylaştığın için teşekkürler canım allah içinize sindirsin...sevgilerrr

cafe gusto dedi ki...

Çok güzel bir gezi olmuş.Hele de biz çalışanlar için kendimizin gidemediği yerleri sizlerin gözünden görüyoruz.Çok gezen mi bilir yoksa blogları gezen mi? :)))

sevgilerimle...

Funda dedi ki...

çok ara vermişsin değilmi, hadi yine hissettir varlığını
Sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

Hülya'cığım epeydir yazmıyorsun.atildesin galiba.Lütfen burayı boş bırakma..
İstanbul bloglar buluşması çol güzel olmuş.Vallahi imrenerek okuyorum.Bakıyorum..nşallah ankaralılar olarak bizde gerçekleştirir birbirimizi tanırız.Ben sizi tanımayı çok isterim...sevgiler...neriman

Akcahan dedi ki...

Biz de düşünüyoruz o tarafları ama bir türlü nasip olmadı, Istanbul'a da yakın sayılır ama. Güzel günler dilerim.

IPEK dedi ki...

Merhaba,
3 hafta önce biz de hemen hemen aynı rotayı takip ederek sünnet gölünde 1 gece geçirdik. Ankara'nın o çok sıcak havasından sonra çook iyi gelmişti. Ciğerlerimize temiz havayı hapsederek Ankaraya döndük..

sibella dedi ki...

sELAM,hULYA ABLA,OARALARA SAYENDE YINE GTMIS OLDUM,BENDE COK SEVMISTIM,HELE DE SUNNET GOLUNU...

Tabakta Lezzetler... dedi ki...

Bu mübarek günde dilerim hepimizin duaları kabul olsun. İyi kandiller dilerim.
Sevgiler…

Tijen dedi ki...

Hülya'cığım evet hava sıcak ama rehavetten kurtulalım hadi..

Pastacı Kız dedi ki...

Merhaba Hülya Hanım bende Bolu Göynük'lüyüm resimleri ve yazınızı okuyunca çok ama çokk mutlu oldum.Uzun zamandır memleketime gidemedim ve resimlere bakınca ne kadar özlediğimi bir kez daha anladım.Göynük küçük fakat şirin bir yerdir beğenmiş olmanızada sevindim.Ugut'a gelince çocukluğumdan beri en çok yediğim tatlı diyebilirim hatta Annanemlerle Babannemlerle birlikte bende yapardım tadı çok farklı ve güzel.Yapımı biraz zahmetlidir ama deyiyor doğrusu.Paylaşımınıza teşekkürler selamlar sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Hulya,
Umarim iyisindir ve hersey yolundadir. Bir kez daha konusamadik, bir kosturmaca ile gecti gitti Turkiye gezimiz. Seninle tanistigima cok memnun oldum ve bana vakit ayirmana cok tesekkur ediyorum. Umarim sevgili kizinda birlikte aldigimiz kitaplari zevkle okumustur.
Yolum dusunce oralara veya senin yolun dusunce buralara, her zaman beklerim, goruselim.
Sevgilerimi gonderiyorum.

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Senin ve ailenin Kandili kutlu olsun canım.

Sevgilerimle.

Dantelci dedi ki...

Merhaba Hulya Hn.
helva ve borekler nefis gorunuyor, ellerinize saglik.
Tatil resimleri ise muhtesem, icim gitti. Allah hepimize tekrarini nasip etsin, sevgilerimle...

uğut dedi ki...

selamlar ben bolu göynükten sezai nette dolanırken formunuza girdim gercekten güzel bi form siteniz güzel bir dioloğunuzun olduğunu gördüm ayrıca uğut imalatını yapmaktayım arkadaşlarımız uğutu benden aldılar imalatını yapmaktayım beğenildiği için kendimden gurur duyarım eger ziyaret etmek isteyen arkadaşlarımız varsa göynüğü beklerim misafirimiz olsunlar akı köyürünleri diye sorarlarsa herkes gösterir urayın tatlılarımızı tadın cayımızı için (kekik) cayı mesela:) istanbula 250 km uzaklıktadır göynük sakarya yolu üzerinden gelirseniz kestirmedir sakarya bilecik yolu üstünden geyve sapağına döneceksiniz ardından taraklı adından göynük mutlak beklerim uğut hakında bilgi almak icin sitelerimiz var köyürünleri yazar artırsanız bulabilirsiniz sita adı yazmıyorum reklam olmasın:) eger marmelat hakında bilgi almak isteyen arkadaşlarım olursa info@dogal-urunler.com mail adresimdir teşekürler