27 Eylül 2007

İncir Tatlısı

İncir tatlısını hep göz kararı yaparım. Bu kez, buraya yazabilmek için ölçerek yaptım. Hafif ve güzel bir tatlı olduğunu belirtmeye gerek yok sanırım...

Malzeme:
20 kuru incir (Tariş'in paketlerde satılan kuru incirlerini tercih ediyorum)
2 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı kadar limon kabuğu rendesi
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 su bardağı ceviz (bıçakla ufaltılır)

Yapılışı:
İncirler iyice yıkanır ve derin bir kaba konarak üzerine sıcak su konur ve incirler yumuşayıncaya kadar bekletilir.
İncirlerin sapları kopartılarak, sap kısmından biraz açılır ve içine doğranmış cevizler konur.
Bu arada şeker ve su, limon suyu ve kabuğunun rendesi ile yayvan bir tencerede kaynatılır.
İncirler tencereye dizilir ve ağır ateşte 20-30 dakika kadar kaynatılır.
Piştiği tencere içinde soğumaya bırakılır, soğuyunca servis tabağına alınır.
Not: İncir tatlısı sütle de yapılır. O zaman su yerine sütle pişirilir. Ben, su ile pişen incir tatlısının görünümünü daha çok sevdiğim için su ile yapıyorum.

7 yorum:

Acemi Şef dedi ki...

Eline sağlık, daha önce yemiştim ama nasıl yapıldığını bilmiyordum. Gerektiğinde güvenle yapabilirim :)

bebade dedi ki...

eline sağlık hülyacım çok güzel görünüyorlar canım....hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu diliyorum sana... sevdiklerinle ve ailenle birlikte hoşçakalllll...

Hesna dedi ki...

İncir tatlısı benimde favorilerim arasındadır. Çok güzel olmuş eline sağlık.

Hesna

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Ben resmi goremiyorum ama eminim ki tadi kadar resmide guzeldir. Ben incirin her turunu severim ama tatli olarak yememistim. Ellerine saglik.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Figen dedi ki...

Hülya'cıgım,
Bayılırım incir tatlısına, kaymakla beraber de pek guzel oluyor. Hos artık diyetten dolayı tatlı yok ama, inşallah yine yemege baslarım:)

Ellerine saglık,
Figen

yaren dedi ki...

Cok güzel görünüyor.Daha önce hic tatmadim,duymadimda.Görünce tatmak gerektigine karar verdim:)
Ellerinize saglik

sennur dedi ki...

Selam canım, hayırlı Ramazanlar vede hayırlı kışlar dilerim. Taze incire bayılırım. Ellerine sağlık canım,annem de sütle yapar
Sevgiyle kal