11 Eylül 2007

mikrodalga fırında incir reçeli

Malzeme:
6 incir
1,5 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
1 portakal
1,5 su bardağı esmer şeker
3 yemek kaşığı limon suyu
¼ tatlı kaşığı toz karanfil
¼ tatlı kaşığı toz zencefil
¼ tatlı kaşığı toz tarçın
½ tatlı kaşığı tereyağı

Yapılışı:
İncirler küçük küçük doğranır. Portakalın kabuğu rendelenir ve ölçü kadarı ayrıldıktan sonra kalanı soyularak küp küp doğranır.

Sonra bütün malzemeler mikrodalga fırına uygun bir kaba konur. Ben pyrex ölçü kabına koydum ama kaynayınca çok az taştı. Bütün malzemeleri koyduktan sonra üzerinde biraz boşluk kalmalı.
Fırın en yüksek ayara ve 15 dakika süreye ayarlanır. İlk 5 dakika sonra fırın durdurulup karıştırılır ve tekrar çalıştırılır. Süre bitimine kadar aradabir durdurup karıştırılmalıdır. Bu arada portakal, zencefil, tarçın ve karanfilin o dayanılmaz koku bileşimi de insanı mest ediyor:)

18 yorum:

Papatya dedi ki...

Microdalga firinda olmasi cok ilginc! Ellerinize saglik! :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Hülya Hanım,

Tarif harika görünüyor. Cahilliğime verin lütfen 1/4 derken ne kadarını kullanabiliriz.

Sevgiler.

Elif

Hülya YILMAZ dedi ki...

Teşekkür ederim Papatya.

Sevgili Elif, bir tatlı kaşığının yarısının yarısı. Yani kaşığın ucu ile...

sertac dedi ki...

Ellerine sağlık Hülya'cım.

damak tadı dedi ki...

Tatlı Hülya'cığım,
Bu reçel ötesi bişey sanki ne dersin canım??Ayyy,ben vuruldum bu görüntüye desem..))Bu yöntemle ben neler yaparım şimdi..
Hülya'cığım,çok enteresan ve bir o kadarda ilginç geldi bana..))Bu tarifi artık hiç kaçırmam..))Teşekkürler canım.

Sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.

Sevgilerle

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,
hayırlı ramazanlar diliyorum,
bu reçel için ben ankaraya gelirmiyim dersin gelirmiyim gelirim valla ben hiç belli olmam değilmi:)
trabzon gezisi fotoları devam ediyor
sevgilerimle çok öpüyorum

Sonja dedi ki...

Sevgili Hülya,
Hayırlı ve sağlıklı ramazanlar diliyorum. Sevgilerimle Sonja...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sertaç'cım, tarif sendendi... Çok teşekkürler...
S
evgili Gül, bu tarifi mutlaka dene. Benzer denemeler yapılabilir. Bugün ben başka meyvelerle denedim. Eh fena değil ama incirinki kadar güzel olmadı...

Candan'cım reçelden küçük bir tabak kaldı. Ama yarın tekrar incir alıp yapacağım. Hadi gel...

Sonja'cım çok teşekkürler, sana da herkese de hayırlı ramazanlar...

Hülya YILMAZ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Merhaba Hülya Hanım,

Cevabınız için çok teşekkür ederim.

Hayırlı Ramazanlar.

Elif

Özgül dedi ki...

Hülya'cigim, ellerine saglik nefis bir görünüm. Ben de incir recelimi hazirladim. Her sene gelir Türkiye'den buralara, carsi da görür görmez alindi ve recel yapildi. Tesekkürler canim bizlerle bu pratik tarifi paylastigin icin. Hayirli Ramazanlar dilerim.
Sevgilerimle

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

mikroda reçel çok iyi bir fikir bu sertaçdan bizde yararlanalım bari sayenizde
ellerinize sağlık

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

mikroda reçel çok iyi bir fikir bu sertaçdan bizde yararlanalım bari sayenizde
ellerinize sağlık

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

mikroda reçel çok iyi bir fikir bu sertaçdan bizde yararlanalım bari sayenizde
ellerinize sağlık

daimamutfak dedi ki...

Hülyacığım merhaba.
tatil dönüşü birkaç kez bloguna girip mesaj bırakmaya çalıştım ama olmadı.Bilgisayarımdan kaynaklanıyor galiba.
Neyse inşallah bu yazımı gönderebilirim.
İncir reçelini mutlaka deneyeceğim.
Çok hoşuma gitti..Afiyet olsun.
Olsada yesem diyorum.Çünki epeydir bu reçel fikri aklımdaydı.Görüncede artık denemek kaçınılmaz.
Ellerine sağlık.Afiyetle ye..

Funda dedi ki...

Biraz kaymakla birlikte mi yesek acaba, ne dersin...
Yine ellerine sağlık.
Sevgiler...

müjgan dedi ki...

ellerinize sağlık. o kadar güzel bir tarifki şu an ramazan olması dolayısıyla yaptığım ve siyah incirinde bol miktarda bulunması sebebiyle bu tarifi ben tam 4 kere yaptım ve şu an mikrodalga fırında pişmekte. eşim sahurda, incir reçeli olmadan sahur yapamıyor nerdeyse kaymak ve incir reçeli soframızın baş yiyeceği oldu. çok teşekkürler harika bir tatlı. sadece bir sorum olacak. kış içinde yapsam dayanıklı olurmu. ne kadar süre dayanır bilginiz varmı acaba?

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Müjgan Hanım,
Beğendiğinize sevindim. Bunu yiyip de sevmeyen olmadı bu zamana kadar...

Bizde de pek durmuyor. Yapıyorum, kısa zamanda tükeniyor. geçen yıl buzdolabında 2-3 ay kadar durmuştu ve birşey olmamıştı. Bu yıl bende biraz fazlaca yapacağım. Bütün kış yetsin istiyorum.
Sevgiler, afiyet olsun.