01 Eylül 2007

Süt Helvası

Son olarak 1 Temmuz'da yazmışım. Bugün 1 Eylül. Arada 2 ay boşluk var. Bu iki ayda da biraz tatil, biraz da yaz rehaveti var. Neyse sonuçta geldim...
"kaybolan tatlar" mail grubuna üyeyim. Orada "süt helvası" ndan söz edildi. Hiç duymamıştım ve yememiştim. Hemen bir internet turu yapıp birkaç tarif buldum. Tariflerde ağırlıklı olarak margarin kullanılıyordu. Ben hem yağı azalttım, hem de margarini kaldırdım (yine de yağlı!). Değişik ve güzel bir tatlı oldu.

Malzeme:
1 lt. süt
2 su bardağı şeker
250 gr. tereyağı
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı un

Yapılışı:
Süt ve şeker kaynatılır. Onlar kaynarken diğer tarafta tereyağı eritilir, zeytinyağı eklenir ve unla birlikte pembeleşene kadar kavrulur. İçine kaynar (önemli) şekerli süt eklenerek karıştırılır (koyu muhallebi kıvamında olacak) ve tepsiye dökülür. Ben kare borcama döktüm. Üstten ısı verilmiş fırında, üzeri pembeleşinceye kadar tutulur. Sonra kesilerek sıcak sıcak servis tabağına alınır. Tarçın ve kıyılmış fındıkla servis yapılır.

10 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Ellerine saglik, her iki tarifinde cok guzel. sut helvasina takildim, denemek lazim.
Sevgilerimi gonderiyorum sana ve Oya'ya.
Guzel bir hafta diliyorum.

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

Mrb Hülya hanım
bende diyorum ki nerelerde meğer tatildeymişsiniz.
bu tatlının biraz değişiği yapılır bizim oralarda üzerine sıcak su dökülür ve üstünede bal kesinlikle harika bir tat olur bir gün yapıp anlamayı isterim.
ve şu talaş böreği beni bitirdi.
sevgiylee

Nezaket dedi ki...

Hulya hanım, hosgeldiniz. Mail grubunuzla sanirim unutulmaya baslamis tarifleri paylasiyorsunuz galiba, cok hos. Bu tatlıyı daha once duymamıstım ama cok guzel gorunuyor. Ellerinize saglik,

damak tadı dedi ki...

Hülya'cığım,
Ayyy bu ne kadar müthiş bir tatlı olmuş canım.Hemen not ettim,Ramazan'da çok işime yaracak.Çokkkk teşekkürler canım güzel paylaşımların için.

Gönülden sevgilerimi gönderiyorum.

akçahan dedi ki...

Ben de üyeyim bu gruba ama, takip edemedim galiba süt helvasını. Neyse sayende hem tarifini hem de görüntüsünü öğrenmiş oldum. Sevgiler, iyi akşamlar..

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,
İnanılmaz güzel bir gezi oldu benimde görmek istediğim yerlerden birisiydi Karadeniz.
Ahhh o yeşilin tonlarını görceksin yayınlayacağım....
Resimlere devam edeceğim ne güzellikler geliyor daha....
Merdiven bitiminde beni halı sandı herkes :)))))onun için üst baş tozlu resim nasıl yayınlanırdı :)))
Sevgilerimle...

serap dedi ki...

Hülyacim senelerdir cocuklugumda yedigim ,tadi hala agzimda olan, bir tatli ariyordum.Hatirladigim kadar yumusak, beyaz ve tarcinli birseydi.Bu tatliyi görünce biraz heyecanlandim.Sanki böyle bir seydi...Hemen pisirmeliyim.Belkide cocuklugumum tadini nihayet yakaliyabildim....Sana da bildirim.Sevgiler

Adsız dedi ki...

yazdığınız tariflerin doğru olduğunu nerden bilecez? belki yanlış kafadan atıyorsunuz. haaa? heryerde başka tarifler var ddoğru olduğunu kanıtlayında görelim geri zekalılar...................ve aptallar aa salaklar demeyide unutmayalım bari...........

haydar dedi ki...

bunun asıl ismi düğün helvası
çok güzel bir tatlıdır insanın yedikçe yiyesi geliyor.isteyen 1 paket vanilya ilave edebilir.

Fincan Teyze dedi ki...

eşim Rize'li onlardada bu tatlıya süt böreği ya da kaşık böreği diyorlar. ben hiç denemedim ama sizin tarifinizle denemeyi planlıyorum Sizi de izlemeye aldım, ben de beklerim. görüşmek dileğiyle...