10 Ekim 2007

pembe mutluluk





Malzeme:
2 yumurta
1 su bardağı şeker
100 gr oda ısısında tereyağı
2 tatlı kaşığı fındık ezmesi
½ su bardağı dövülmüş/çekilmiş fındık
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
½ su bardağı + 2 yemek kaşığı süt
1,5 su bardağı un
gıda boyası

Üzeri İçin:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt
hindistan cevizigıda boyası


Yapılışı:
Fırın 175 derecede ısıtılır. Topkek (muffin) kağıtları hazırlanır. Şeker, süt ve yumurta iyice çırpılır. İçine biraz gıda boyası eklenir (pembe sıvı gıda boyası varsa daha kolay. bende kırmızı toz gıda boyası vardı, toplu iğne başı kadar ekledim). Diğer malzemeler de eklenerek iyice karıştırılır ve topkek kağıtlarının içine paylaştırılır. Bu malzemelerle 12 topkek çıkıyor. Arzu edilirse muffin kalıbında da pişirilebilir.

Topkeklerin piştiğine emin olunca, kürdanla kontrol edip pişmişse fırından alınıp soğumaya bırakılır. Bu arada üzeri için, süt ve krem şanti çırpılarak hazırlanır ve biraz buzdolabında bekletilir. Arzu edilirse kremşanti içine de bir miktar boya konarak pembe yapılabilir.

Bir poşetin içine yine toplu iğne başı kadar boya konup, 3 kaşık kadar hindistan cevizi eklenir. Poşet iyice sallanarak hindistan cevizlerinin boyanması sağlanır.

Servis yaparken, topkeklerin üzerine kremşanti sürülür ve renklendirilmiş hindistan cevizi serpilir.

Miniş kızların hoşuna gidecek bir tarif bu. Kız anneleri hadi...

Not: Bu tarifi yabancı bir blogda görmüştüm. Biraz değiştirerek kullandım.

31 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Ellerine saglik, cok istah acici gorunuyor kek. afiyet olsun sizlere.
Guzel bir bayram diliyor, sevgilerimi gonderiyorum, saglicakla kalin.

munevver dedi ki...

Sevgili Hülya, senin ve ailenin bayramı kutlu olsun.

Nane Limon.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Aybike'cim, bu muffinen kızlara yap, seveceklerdir.

Münevver'cim sana da iyi bayramlar dilerim.

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Hayırlı bayramlar diliyorum.Muffinler çok güzel olmuş ellerine sağlık.Sevgiler

burcukusu dedi ki...

Sevgili Hülya Hanım, ellerinize sağlık harika görünüyor.Benim en sevdiğim renk pembedir görünce inanılmaz mutlu oluyorum bu nedenle bu tarifi ilk fırsatta bende yapacağım.
Bayramınızı kutlarım
sevgiler

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

Şeker tadında bir bayram geçirmeniz dileğimle kocaman sevgilerrr
yeşim

YELDA AKSU dedi ki...

canim sanada iyi bayramlar...

bocuruk dedi ki...

Evet pembe pembe görünce son cümleyi okumadan ben de miniğim için yapsam dedim. Bayramdan sonra kısmetse.
Bayramınız kutlu olsun.
Sevgilerimle...

tata dedi ki...

Hülya'cigim, bizim evde tek kiz benim, muffinleri mavi yapsam?
Sevgiler

Sonja dedi ki...

Ramazan bayramını kutluyorum ve sevdiklerinizle, şeker tadında, sağlıklı, güzel bayramlar diliyorum. Sonja

kizilciksurubu dedi ki...

Merhaba,ramazan bayraminiz kutlu olsun.

selin dedi ki...

Sevgili Hülya Hanımcım,
Valla benim evde küçüğüm yok. Ama inanın ben onlardan da beterim :) Çok güzel görünüyorlar. Ellerinize sağlık. En yakın zamanda deneyeceğim. İyi bayramlar diliyorum. Sevgiyle kalın...

şule türel dedi ki...

ne güzel! pembe gönlüm sende...

LaMa dedi ki...

pembe bayramlar dilerim:)

Hülya dedi ki...

Ellerin dert görmesin adaşım....Kız annelerine süper bir alternatif;))

Bayramını da kutlarım....

yaren dedi ki...

BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,
iyi bayramlar sevgilerimle

Nalan Kaplan dedi ki...

Hayırlı bayramlar,sevgiler...

Funda dedi ki...

Benim de 94 yaşında kızım var ya :) Ona yapayım bu pembe keklerden,
Çok hoş görünüyorlar...

Sevgiler ve mutlu Bayramlar sana ve ailene Hülyacım...

Tuba dedi ki...

Bu tarif tam benim, pembe meraklisi minik kizim icin!. Hulya'cigim, Ramazan bayramini kutluyor, Allah sevdiklerinle beraber, nese icinde tekrarini nasip etsin diyorum. Cok sevgilerimle,

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Arkadaşlarım,
Güzel mesajlarınız, dilekleriniz için teşekkürler...
Bayram süresince pek bakamadım, herkesin geçmiş bayramını kutlarım.

GULENAY dedi ki...

Bayramini tebrik derim Sevgili Hulya.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya, çok şirin de görünüyorlar, çocuklar bayılır bu tarife, kopyaladım izninle, ellerine sağlık.
Sağlık-huzur-mutluluk dolu nice bayramlar dilerim
Sevgiyle kal

daimamutfak dedi ki...

H�lyac�m ellerine sa�l�k.�ok sevimli g�r�n�yorlar.Pembe rengindenmidir nedir k�z �ocu�unu hat�rlatt� bana.

SERAP dedi ki...

TASINDIM! Sevgili Hülya'cim blogspota gectim.Seni de tabiki arkadas listeme aldim.Haber vereyim dedim.Beklerim
www.birdilimbirtutam.blogspot.com
Bu pembe seyler de cok ama cok güzel gözüküyorlar.Eline saglik
Sevgiler

YELDA AKSU dedi ki...

Cok sirin olmuslar, ellerine saglik. Gecmis bayramini kutluyorum...

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgiler Hulya'cigim,
Opuyorum.

Tijen dedi ki...

Evet evet kesinlikle öyle yapmak lazım Hülya'cığım. Sesini özlemişim...

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım geliş sebebim ikiye katlandı galiba
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Yalnızca şeker hamuru kursu değil ayrıca Packer şeker hamuru satış noktası olacaksınız.

www.sekerhamur.tr.gg

Size sağlayacaklarımız,



Kursiyer başına ücretsiz şeker hamuru ( kurs kaç gün alacak yada sınıflar kaç kişilik olmasına göre değişen miktarlarda)

Kursiyer başına hazır pasta tabanları (kurs kaç gün alacak yada sınıflar kaç kişilik olmasına göre değişen miktarlarda)

Şeker hamuru şekillendirme setleri ( kursu açan şahıs için verilir)

Pasta standları (tekli ve ikili )

Ürün standı ( 1 adet )

Kurs için 1 adet mutfak tipi fırın



Bunlarla beraber sponsor olduğumuz için sizden isteyeceklerimiz



Şeker hamurunda Packer den başka marka satmamanız.

Mağazanızın vitrininde göze görünen yerde,tabelenızda ve tanıtım kart ve broşürlerinizde Packer Sticker yer alması gerekmektedir.

Mağaza vitrinini Packer standartlarına göre dizayn etmeniz gerekmektedir.

Mağaza giriş katı olmalı en az 40metrekare olmalıdır (atelye =25mt. teşhir ve satış için 15mt.)

Satış noktası ve kurs olarak ayda en az 200kg. hamur satacağınızı taahüt etmeniz,gerekmektedir.)







Şeker hamuru satışından elde edilecek gelirden pay verilir ( satış noktası aylık taahüt edeceği satış miktarı üzerinden yüzdelik verilir.. Örneğin: aylık 200 kg -300kg aras satış yapan mağaza ile 500kg-600kg stış yapan mağazanın payları faklı olacaktır





not: açılacak yer pastane değil sadece şaker hamuru şekillendirme kursu ve şeker hamuru ve ekipmanları satış noktası olacaktır.

Adsız dedi ki...

Gayet güzel bir pasta oldu. Ellerinize ve emeğinize sağlık.
Yanlız 12 Topkek değil bizde aynı malzemlerle 14 çıktı ona rağmen kağıtlar taştı. Yani dahada fazla çıkıyor. Herhalde 20 çıkar . :)
Ne olursa olsun lezzeti mükemmel. Çok hafif olmuş.
Çok Çok Teşekkür Ederim.