06 Ekim 2007

Poğaçalar

Aynı hamurla çeşit çeşit poğaça yaptım bugün.


Malzeme:
5 su bardağı un
1 paket yaş maya veya 2 paket kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 su bardağı yoğurt
½ su bardağı sıvıyağ
125 gr. oda ısısında tereyağı

Yapılışı:
Bütün malzemeler karıştırılır ve ılık su eklenerek yumuşak bir hamur yapılır. Hamur iyice yoğurulur ve bir kaba konarak üzeri kapatılır.
Hamurun mayası gelince tekrar yoğurulup şekil verilir.

- Bazılarını çubuk şeklinde yuvarladığım hamurları sosise doladım, ya da hamurun içine sosisi sarıp sonra suya batırılmış bıçakla üzerinde yarıklar yaptım.
- Taze soğanları, yeşil biberleri çok ince doğradım. Domateslerin de kabuklarını soyup iç kısmı hariç, yani etli kısımlarını küçük küpler şeklinde doğradım. İnce doğranmış sosis, yeşil soğan, biber ve domatesleri, poğaça gibi hamurun içine koyup, hamuru kapadıktan sonra ters çevirip üzerinde suya batırılmış bıçakla yarık açtım.

- Yumurta akı ile karıştırdığım beyaz peyniri hamurun içine koyup kapadım ve ters çevirerek tepsiye dizdim. Bazılarını da hamurun içine peynirli harcı koyduktan sonra, küçük pileler olacak şekilde üzerini kapadım.

- Ve en son içine birkaç damla zeytinyağı batırılmış yumurta sarılarını sürdüm. Bazılarına çörek otu serptim.

Şekil verme, üzerini süsleme hayal gücüne kalmış.

Ve 200 derece ısıtılmış fırında nar gibi kızarana dek pişirdim.

13 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,

Manzara nefis, geliyorum cayimi kapip. Bana da ayirmayi unutmayin lutfen, sevgilerimi gonderiyor iyi bir pazar diliyorum.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Aybike'cim, çayını getirmene gerek yok, Ayça'yı ve ikizleri getir. Haber ver ben sana taze taze yaparım, yanına da güzel bir çay demlerim.

daimamutfak dedi ki...

Hülyacığım bloğa hız kazandırdığını görmek beni sevindirdi.Ellerine sağlık..

Tabakta Lezzetler... dedi ki...

Nefis görünüyorlar ellerine sağlık.
Sevgiler...

Funda dedi ki...

Yapar benim arkadaşım, yaratır...
Ellerine sağlık...

şule türel dedi ki...

oh oh hımm nefissss!!!

Sonja dedi ki...

Harika harika! Ellerine saglik canim. Cok güzel olmuslar.
Kadir geceniz kutlu olsun, iyi haftalar diliyorum...
Sonja

damak tadı dedi ki...

Hülya'cığım,
Çok nefisler bunlar canım,ellerine sağlık..Harikasın inan!!

Kadir gecen mübarek olsun..Tüm duaların ve isteklerin kabul bulsun.Herşey gönlünce olsun..Sevgiler..

Kocaman öpüyorum seni..

Acemi Şef dedi ki...

Benim sayabildiğim 5 çeşit. 5 ayrı post'luk şekil var burada :) Değişik değişik yapmak için harika fikirler, eline sağlık!

selin dedi ki...

Selam, ben Selin. İlk defa ziyaret ediyorum bloğu. Gerçekten çok muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiyle kal

selin dedi ki...

Selam, beni ziyaret ettiğin için teşekkür ederim. Yeni yemek tariflerimi en kısa zamanda yayınlayacağım. Bu arada bloğunu siteme ekledim. Sevgiyle kal...

Tabakta Lezzetler... dedi ki...

Senin ve ailenin damağını ve çevresini tatlandıran mutlu bir bayram diliyorum.
Sevgiler…

gülistan dedi ki...

hülya hanım merhaba,ben emekli öğretmenim.yemek konusunda sizinle aynı duygu ve özellikleri taşıyorum.eserleriniz nefis vede harika.ellerinize sağlık.çok yönlü başarılı hanım olabilmek ayrıcalıktır...selamlar. gülşen