01 Kasım 2007

yeşil domates pilakisi

Dün blogumun 2., bugün de benim 49. yaş günüm. Bakalım kaç yıl daha birlikte götüreceğiz? Başlığın ve aşağıdaki yeşil domates fotoğrafının günün anlam ve önemiyle bir ilgisi yok tabi. Onun hikayesi başka...
Son ürünleri toplamak için hafta sonu bahçemize gittik. Aslında son ürün sayılmaz, daha ayvalar ve muşmulalar var. Bunlar da sepetler dolusu sanılmasın sakın. 8-10 ayva ve bir tabak dolduracak kadar muşmula. Ama kendi ağacımızın meyvelerini yemek öyle keyifli ki. Bu ağaçlar çocuklarımız gibi. Bahçeye agaçları dikeli 5 yıl oldu. Onların meyve vermelerini izlemek bizi mutlu ediyor.

Gelelim domateslere... Havalar soğudu. Artık bitkilere soğuk dokunur. Biz de domatesler ne durumda bir bakalım diye gittik. İyiki gitmişiz. Bir sürü kırmızı ve yeşil domates ile döndük. Yeşil domates ile pilaki yapıldığını duymuştum ama yapmamıştım da, yememiştim de. Domatesleri değerlendireyim, hem de pilakinin tadına bakalım nasıl oluyormuş???

Ben sebze ve ot sever biri olarak çok beğendim. Bol limonlu zeytinyağlı pırasa izlenimi bıraktı bende. Ama yalnızca benim beğenmem yetmiyor. Eşime yedirdim. O, "bamyaya benzemiş" dedi. Bizi ziyarete gelen arkadaşıma ve eşine de tattırdım. Arkadaşım "zeytinyağlı yer elması" na, eşi de "bamya" ya benzetti.

Kısaca, pişince hiç domatesle ilgisi olmayan, ekşi lezzetli bir sebze yemeği. Evde daha yeşil domates var, bir kez daha yapacağım.
Malzeme:
1 orta boy kuru soğan
3-4 diş sarımsak
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
¼ su bardağı pirinç
1 kırmızı domates
6-7 yeşil domates
tuz,şeker
Yapılışı:
Zeytinyağı kızdırılır ve yemeklik doğranmış soğan ile doğranmış sarımsaklar zeytinyağında pembeleştirilir. Kırmızı domates rendelenerek eklenir. Yeşil domateslerin kabukları doyulur ve doğranarak yemeğe eklenir. Pirinçler yıkanarak ilave edilir ve göz kararı sıcak su konarak, tencerenin ağzı kapalı olarak ağır ateşte pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirilir.

Ilık ya da soğuk servis yapılır.

11 yorum:

yaren dedi ki...

Öncelikle hem gecmis dogum gününüz hemde blogunuzun yasi kutlu olsun.Yemek tarifide cok lezziz görünyor.Yazilanlari okuyunca biran ablamin bahcesini hatirladim.Bahcedeki yesil domatesleri toplayip orda bulgur pilavi yapardik, söyle biraz sulu oldugunda ocaktan alirdik.Disarda bahcede olunca daha bir lezzetli olurdu.Ellerinize saglik.

Damak Tadı dedi ki...

Gecikmeli olarak doğum günün kutlayıp, nice sağlıklı güzel yaşlara diyorum sevdiklerinle birlikte canım.
Bloğununda 2.yılı hayırlı olsun.Nice güzel paylaşımlarda birlikte olmak dileğiyle canım.İyi ki seni tanımışım canım benim.

Tarifin çok değişik ve ilginç geldi bana canım.Daha önce hiç tatmamıştım.Ellerine sağlık bu güzel paylaşımın için..

Sevgilerle

bocuruk dedi ki...

Hem sayfanın, hem senin yeni yaşın kutlu olsun. Nice güzel paylaşımlara:)
Sevgilerimle...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Arkadaşlarım, güzel yorumlarınız ve kutlamalarınız için teşekkürler. Ben de yorumları okuyunca uyandım. Yazıyı 29 ekim günü hazırlamış ma bayraklar birkaç gün daha dursun diye yayınlamamıştım. Bugün de doğum gününü de yazıp yayınladım ama tarihi değişmeyi unutmuşum. Şimdi farkedip düzelttim.
Güzel dilekleriniz için tekrar tekrar teşekkür ederim.
Sevgilerimle,

Ferhanca dedi ki...

Yeşil domates yemeğini çok severim annem çok güzel pişirir .ama yemeği görünce ağzım sulandı ,şöyle mayhoşca tadı aklıma geldi ..ellerine sağlık.

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Oncelikle senin yeni yasini kutluyor, saglikli, uzun , nice seneler diliyorum.

Blogunun da yeni yasini kutluyorum, dahanice yillara hep birlikte.
Guzel bir hafta sonu dilyor, sevgilerimi gonderiyorum.

daimamutfak dedi ki...

Canım çok tebrik eder kutlarım seni...sevgiler..

daimamutfak dedi ki...

Şu an saat 11.00
telefonda aradım.Tebrik etmek için ama yoksun..
Tekrar tebrikler..

selin dedi ki...

Sevgili Hülya,
Doğum günün kutlu olsun. Nice mutlu ve sağlıklı yıllar diliyorum. Dilerim ömrün boyunca sevdiklerin ve sevenlerinle birlikte olursun. Dilerim tüm dileklerin gerçekleşir. Sevgiyle kal...

cafe gusto dedi ki...

Doğum günü ve blog yaşını kutlarım.Domateslerden bende kızartmıştım ama damak tadıma uymadı.Bir de bu şekilde denemeliyim.
sevgiler...

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,
Doğum gününüzü sağlıklı nice yaşlar dileyerek kutluyorum . Blog yaşınızıda kutlarım nice paylaşımlarda beraber olalım
Sevgilerimle