01 Ekim 2007

zeytinyağlı kereviz-2

Kerevizi çok severim. Hernekadar çocuklar sevmiyorlarsada sık sık yaparım. Ve de değişik şekillerde yaptığım zeytinyağlı kereviz çeşitleri var. Daha önce portakal suyu ile yaptığım kerevizi yayımlamıştım. Bu da başka bir çeşidi...

Malzeme:
3 küçük boy kereviz
2 su bardağı su
1 kaşık un
1 limon suyu
20-22 adet arpacık soğan
1 havuç
2-3 diş sarımsak
1 patates
½ su bardağı zeytinyağı (ben biraz sızma, biraz da riviera zeytinyağı kullanıyorum)
1 tatlı kaşığı şeker
tuz

Yapılışı:
Bir kaba su, un ve limon suyu konur. Kerevizler soyulur, yıkanır ve doğranıp bu karışıma eklenir. Bu arada tencerede zeytinyağı kızdırılıp, arpacık soğanları ve dilimlenmiş sarımsak pembeleştirilir. Doğranmış havuçlar da eklenir ve ağır ateşte biraz daha kavrulur.

Kerevizlerin bekletildiği su, kerevizler hariç tencereye konur. Su kaynayınca kerevizler eklenir. Yaklaşık 5 dakika kadar sonra da patatesler soyulup, doğranıp eklenir. Ağır ateşte kerevizler yumuşayıncaya kadar pişirilir.

Ocaktan alınca üzerine kerevizin yeşil yaprakları ince doğranır ve yemek pişirildiği kapta soğumaya bırakılır.

11 yorum:

tata dedi ki...

Sevgili Hülya, sen iyi dönüs yapmissin, sahane seyler hazirlamissin. Ben ancak dönebildim, simdilik iade-i ziyaretlerimi yapiyorum.
Hic soganli, sarimsakli kereviz yememistim...deneyecegim.
Sevgiler

Figen dedi ki...

Hülya,
kerevizi her iki sekilde de cok severim:) Portakallı daha hafif oluyor ama, ellerine saglık cok berrak duruyor cok guzel olmus.

sevgiler,
Figen Karavas

cafe gusto dedi ki...

Sevgili Hülya
Kerevizin hem çiğden yapılan salatasına hemde portakallısına bayılırım bayılır..Eminim bu tarifte çok lezzetlidir.Ellerine sağlık..
sevgiler

damak tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Bende kereviz'in her türlüsünü çok severim.Senin yaptığın ise çok değişik olmuş.Ramazan'dan sonra hemen denenecekler arasına girdi..))Ellerine sağlık canım.

Sevgilerle

Ev Perisi dedi ki...

İzmir'li bir eşe sahip olduktan sonra tanıştım kendisiyle hala birlikteyiz;))
Ellerine sağlık ablacığım...

serap dedi ki...

Hülya'cim uzun zamandir sayfani ziyaret edemistim.Özür diliyorum.Su kereviz yemeginin görüntüsüne bayildim.Cok istah acici bir görünümü var.Kerevizin de bol oldugu bu mevsimde cocuklarin burun kirin etmesine rahmen pisirmeli..Ama hülyaninki gibi....Sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Kereviz tarifiniz degisik ve nefis bir görüntüsü var,birde bu tarifle deneyeyim belki cocuklar hic yemedikleri kerevizi yerler,elinize saglik

Tijen dedi ki...

Hülya'cığım,
Katkın için çok teşekkür ederim. Bu arada söylemeden edemeyeceğim, mücvere bayılırım.

bocuruk dedi ki...

Ardarda sağlıklı yemek tarifleri vermişsin. Mücver kızartma da olsa sebze içerdiği için sağlıklı bence. Kerevizin faydaları zaten tartışılmaz. Ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,
doğum günüm için bırakmış olduğun nazik mesaja çokkk teşekkür ederim sevgilerimle

Berrince dedi ki...

Eminim güzeldir tadı. Ellerine sağlık. Ama benim favorim portakal suyu ile olan :)
Sevgiler,

www.berrince.com