27 Kasım 2007

bezelyeli renkli poğaça

Bu güzel poğaçaların tarifi Semra'dan. Semra yapmış getirmiş kursa gelirken, çok severek yedik. Tabi hemen tarifler alındı ve aşağıdaki poğaçalar yapıldı.



Malzeme:
250 gr. tereyağı (oda ısısında)
1 yumurta (sarısı üzerine, akı hamura)
½ su bardağı süt
1 çay kaşığı tepeleme salça
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
alabildiği kadar un
İçi için:
haşlanmış bezelye
beyaz peynir
kıyılmış dereotu
Yapılışı:
Yazdan dondurulmuş bezelyeler biraz su ile haşlanır. Soğuyunca, beyaz peynir rendelenir, dereotu kıyılır.
Yumuşak tereyağına diğer malzemelerle birlikte salça da eklenerek yumuşak bir hamur yapılır. Salça hamurun renkli olmasını sağlıyor. Ceviz kadar parçalar kopartılıp elde açılır. İçine hazırlanan iç konur ve kapatılarak fırın kağıdı yayılmış tepsiye ters çevrilerek konur. Üzerine yumurta sarısı sürülür, çörek otu serpilir.
200 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

Bu da poğaçanın iç görünümü...

16 yorum:

tata dedi ki...

Sevgili Hülya, cok degisik olmus pogacalar. Afiyet olsun sizlere.
Sevgiler

yaren dedi ki...

Bende yaparim bezelyeli pogaca,cok lezzetli oluyor.Pogaca harika görünüyor.Ellerine saglik canim.

Zerrin dedi ki...

Merhabalar bezelyeli poğacayı hiç tatmadım ve denemedim ama değişik geldi ellerinize sağlık..Deneyeceğim...

Selin dedi ki...

Selam,
Hiç yemedim daha önce. Denemek lazım. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgilerimle...

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Hic tadmadim daha once ama harika gorunuyor. Hele bir de sen yaptiysan, ellerine saglik.
Sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Çok sevdim ben bu poğaçayı,
yapmalıyım ve yemeliyim...
Sevgiler,
Funda...

david santos dedi ki...

I come to join me it the suffering of the families of the 56 people who had died in the tragic aircraft accident. Peace for all the Turkish people

Selin dedi ki...

Selam,
İyi haftalar diliyorum :))

kizilciksurubu dedi ki...

Merhaba,cok degisik ve güzel bir pogaca olmus,ellerinize saglik

sennur dedi ki...

Ben bezelyeyi çok severim, talaş böreğine yalıştığı gibi bu tariftede çok lezzetli olduğundan eminim. Deneneceeeek sağolasın, ellerine sağlık,afiyet olsun
Sevgiyle kal

bocuruk dedi ki...

Çok sağlıklı bir poğaça olmuş bu. Eline sağlık. Sık sık poğaça yapıyorum. Değişiklik olacak bizim için de:)
Sevgilerimle...

zerrin - misss dedi ki...

ne hhoş bir alternatif bu böyle.. bezelye nefis olmuştur poğaça içinde.

ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler..

Bu sırada sayfanıza yeni yazı eklediğinizde yazınızın başlığını sayfamdaki blog manşete eklerseniz diğer blogcu dostlarda sizin yazı eklediğinizden haberdar olacaklardır. Sizi blog manşetde görmek beni sevindirecek.

www.misssgibi.com

Bahriye dedi ki...

Hülya Hanım merhaba,
Sayfanızı sık sık ziyaret ediyorum.Ben de sizin gibi bir emekliyim.Çalışkanlığınıza,çok yönlülüğünüze hayran kaldım.Zaten günlükçülerin hemen hepsi hayran olunacak,başarılı insanlar.Sizlere özendim;ben de bir günlük oluşturdum.Sizi izlemeye devam edeceğim,belki siz de benim sayfamı ziyaret etmek istersiniz.Ailenizle birlikte mutlu,sağlıklı günler dilerim.
Bahriye
http://bahriye-degirmen.blogspot.com

cafe gusto dedi ki...

Sevgili Hülya ellerine sağlık.Poğaça sıkça yapıyorum bende.Bu tarifi de denemeliyim.sevgiler...

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım ,
Kebaba bekliyorum :)
sevgilerimle

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ne kadar lezzetli görünüyor....