22 Kasım 2007

mikrodalga fırında elmalı tatlı - fırın sütlaç

Çok kolay bir tatlı bu. Hem kolay, hem çabuk yapılıyor, hem de zararsız sayılabilecek türden bir tatlı... Aslında bildiğimiz elmalı tatlı vardır hani. Elmalar pişirildikten sonra üzerine muhallebi yapılıp dökülür. Ona benziyor. Öyle çok değişik, duyulmamış, sıradışı değil yani. Bunları hayal kırıklığı yaşatmasın diye yazdım:)
Nasıl yaptım?
Elmaları soyup (ben 4 elmadan yaptım), çekirdek yatağını elma oyacağı ile oydum. Elmaları kararmaması için hemen limonla ovdum. Üzerine erimiş tereyağını (1 kaşık yetiyor) fırçayla sürdüm ve kapaklı, ısıya dayanıklı bir cam kaba koydum. Ayrı bir kapta 3 kaşık bal, 1 tatlı kaşığı tarçın, yıkanmış-ayıklanmış bir avuç kuru üzüm, ¼ çay kaşığı zencefil, ¼ çay kaşığı çekilmiş karanfil karıştırıp elmaların oyuklarına doldurdum. Cam kabın kapağını kapatıp mikrodalga fırında en yüksek ısıda 15 dakika pişirdim. Soğuyunca da dondurma ile (daima mado dondurma tercihimdir) servis yaptım.


Fırın Sütlaç

Yeni bir blogcu katılmış blog alemine... Sayfasındaki "Fırın Sütlaç" tarifi ilgimi çekti. Benim yaptığımdan değişikti. Hemen bugün denedim. Sonuç: çok başarılı.

İşte resmi.

Tarifi de klasik tatlar blogunda...

10 yorum:

yusuf dedi ki...

Hülya Hanım,
Tarifimin özellikle sizin tarafınızdan beğenilmiş olması,şahsımı fazlasıyle mutlu eder.
Sevindim... Afiyet olsun.
Saygılar.

Betul dedi ki...

Otuz ramazan camide bu sutlaci yedim (biz iftarlari camilerde aciyoruz ingilterede), ascimiz ser verdi sir vermedi :)
Size ve sahsinizda Yusuf Bey'e cok tesekkurler. Hemen yarin deniyorum tarifi..

daimamutfak dedi ki...

Hülyacığım seni sobeledim...

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Hülya'cığım,
Sayfana geldiğimde içim açıldı,yüzüm güldü(günlerdir gülmüyordu,çok mutlu oldum adeta.
Çok güzel nakışlar ve harika lezzetlerle bizleri mest ettin canım.Ayrıca gönül güzelliğini de unutmamak gerek Hülya'cığım.Sen benim için çok değerli bir dostsun canım.

Güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgilerle

Tijen dedi ki...

Benim de bir sütlaç yapasım var bugünlerde. Kolları sıvayıp girmeli mutfağa.

şule türel dedi ki...

çok nefis görünüyor.

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,
Mikrodalga elma tatlısının tarifini görünce çok mutlu oldum daha fazla mikrodalga tarif lütfennn.
C-boxta kıl payı kaçrmışım tüh dedim ...
Bere ve çoraplar geliyor hatta bir likte bile yapabiliriz o kadar çabuk oluyorlar :)Renk bildirin :)
Sevgilerimle

SERAP dedi ki...

Hülya,cim bu mikrodalgada elma tarifi cok hosuma gitti.Hic duymamistim.Bayagida kolaymis.Tarif icin Tesekkürler..

NSE dedi ki...

Ya peki bu elmalı tatlının üzerinde şerbet gibi birşey var ben onu öğrenmek istiyorum nasıl yapılıyor?

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili NSE,
o elmanın kendi suyu... Pişerken elmanın, terayağının ve baharatların aromasının birbirine karıştığı kasebin dibinde kalan leziz karışım yani. Ondan bir miktar elmanın üzerine gezdirmek yeterli.
Sevgiler,