08 Aralık 2007

kurutulmuş yabanmersinli topkek

Ne kadar uzun bir isim oldu. Hatta bir de arasına "soya unlu" diye de eklemek içimden geçmedi değil ama İspanyolların ismi gibi olmasın diye vazgeçtim.
Malatya Pazarı tarafından kurutulmuş olarak satılan yabanmersini (cranberry) almıştım geçenlerde... Yabancı bir siteden bulduğum tarifi de kendimce değiştirdim ,"kurutulmuş yabanmersinli topkek" yaptım ve bugün arkadaş toplantısına götürdüm. Hem evde, hem de arkadaşlarım tarafından çok beğenildi.

Tarif şöyle:

Malzeme:
2 yumurta
125 gr. eritilmiş tereyağı
½ su bardağı süt
1 su bardağı şeker
2 su bardağı un (ben bir bardak normal un, bir bardak soya unu kullandım)
bir fiske tuz
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya
1 su bardağı kurutulmuş yaban mersini (yıkanır-kurulanır)
Yapılışı:
Fırın 180 derece ısıtılır.
Erimiş tereyağı ve şeker çırpılır. Önce yumurtalar, sonra süt eklenir. Başka bir kasede diğer malzemeler karıştırılır ve yumurtalı karışıma eklenir.
Topkek (muffin) kalıpları tereyağı ile yağlanır ve unlanır (veya kalıp içine kek kağıtları konur). Bu ölçüden 15 adet topkek çıktı (12 tanesini topkek kalıplarına, 3 tanesini de Erkap kağıt kek kalıplarına kalıbın yarısını biraz geçecek kadar döktüm).
Önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirilir.

11 yorum:

şule türel dedi ki...

ben bu yiyeceklerin adına bayılıyorum. Bezelyeli poğaçadan sonra şimdi de yaban mersinli topkek. Süprizlerle dolusun sevgili Hülya!

ikizlerinannesi dedi ki...

selamlar
blog mansette gördüm ismi dikkatimi cekti geldim ellerinize saglik harika olmus yaban mersini kurutulmus hic görmedim

zerrin - misss dedi ki...

Merhaba,

ne hoş bir tarif gerçektennn...

Kurutulmuş olmasıda kullanım açısından kolaylık sağlıyor. SOya unu alıp nerede kullanmayı beceremeyen benim için süpper bir alternatif çok teşekkürler. :)

Ellerinize sağlık
sıcacık sevgiler...

www.misssgibi.com

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Şu yabanmersinli tariflere bayılıyorum ama bir türlü denemek nasip olmadı.Nerden bulabilirim İzmir'de bilmiyorum.Bulursam ilk deneyeceğim tarif seninki olacak herhalde.Enfes görünüyorlar.Ellerine sağlık.(Sandık Lekesi üvey evladım gibi bir köşede güncellememi beklediği için MUTFAKTA BIRI MI VAR??? sayfama da ekledim linkini daha rahat ulaşabilirim böylece.Sen de MUTFAKTA BIRI MI VAR??? linkimi ekleyebilirsen sevinirim.Sevgiler)

Zeynep dedi ki...

Merhaba.Yabanmersini çok sevdiğim bir tat.Ama kurutulmuşunu hiç denemedim.Çok nefis olduğu belli.Ellerine sağlık.Sevgiler

www.annemmutfakta.blogcu.com

Zeynep dedi ki...

Merhaba.Yabanmersini çok sevdiğim bir tat.Ama kurutulmuşunu hiç denemedim.Çok nefis olduğu belli.Ellerine sağlık.Sevgiler

www.annemmutfakta.blogcu.com

Selin dedi ki...

Valla süper olmuş. Ben bir tane aldım, gidiyorum :)) Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhabalar ben yorumdan ziyade birşey öğrenmek istiyorum. Tariflerinizdeki yabanmersinini nereden temin ediyorsunuz? Eğer bir sakıncası yoksa söylerseniz çok memnun olurum. Şimdiden teşekkür ediyorum.

Hülya YILMAZ dedi ki...

ismini yazmayan arkadaşım merhaba,
Kurutulmuş yaban mersini Erzincan Mandırada paketlenmiş olarak sade marka, büyük baharatçılarda açık olarak var.

Adsız dedi ki...

yaban mersini almak isteyenler bize ulaşsın.

www.aslantarim28.tr.cx

Adsız dedi ki...

yaban mersini meyvesi ve reçeli için artık çok uzaklara gitmenize gerek yok.bize alo deyin gönderelim

www.aslantarim28.tr.cx