23 Aralık 2007

mahlepli kurabiye

Bu kurabiye tarifi de Sevinç'den...
Malzeme:
125 gr. tereyağı (oda ısısında)
½ su bardağı zeytinyağı
½ su bardağı süt
2 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı mahlep
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
alabildiği kadar un
1 yumurta (akı hamura, sarısı üzerine)
susam, çörek otu (üzerine)
Yapılışı:
Tereyağı, zeytinyağı, süt, şeker, mahlep, tuz, yumurta akı, kabartma tozu ve un ile hamur yoğurulur. Hamur kalınca açılır ve kurabiye kalıpları ile kesilirerek yağlı kağıt yayılmış tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür, susam ve çörek otu serpilir.
180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

27 yorum:

Tabakta Lezzetler... dedi ki...

Sana ve ailene 2008 yılı uğur, sağlık, huzur ve mutluluk getirsin. Mutlu yıllar dilerim.
Sevgiler..

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

bu mahlepliiern kokusu ayrı görüntüsü herşeyden ayrı güzell
ellerine sağlıkkk

Selin dedi ki...

Ellerine sağlık harika olmuş. Sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

Ben bunu yapıcam, sonra da yiycem...
Sana da sevgilerimi bırakıcam...
:)
Funda

tata dedi ki...

Hülya'cigim, pogacalar da, kurabiyeler de harika görünüyor. Mahlebi de bir ayri severim.
Ellerine saglik!
Sevgiler

şule türel dedi ki...

Sevgili Hülya iyi mahlep lafının üstüne geldi az önce msn den güngörle (Çay
yolunda oturan arkadaşım) konuşuyorduk biz eskiden çok hoş bir likör içerdik bir türlü hatırlayamadım neydi diye sordum meğer mahlep likörüymüş. Şimdi burayı açıp mahlepli kurabiye ile karşılaşınca çok şaşırdım. Yok aslında şaşırmamalıyım artık böyle şeylere...

Sonja dedi ki...

Hülya´cim,
Yeni yilin güzelliklerle dolu olmasini, saglik, huzur ve mutluluk diliyorum tüm ailenle birlikte.
Sevgilerimle Sonja

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Kurabiyeler harika ama ben esas poğaçaların şekline bayıldım.En kısa zamanda ikisini de denemek istiyorum.Ellerine sağlık.Sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Hulya'cigim, tek kelime ile harika...

Asagidaki pogacalara da bittim.
Cok guzeller, sevgilerimi gonderiyorum.

daimamutfak dedi ki...

Hülyacığım mutlu yıllar..

Selin dedi ki...

Yeni yılın kutlu olsun. Sevgiler...

klasiktatlar dedi ki...

Yeni yıla, bütün ail'e bireylerinizle birlikte sağlık ve huzur içerisinde girmenizi temenni eder, nice yıllar dilerim.

Behiye dedi ki...

Hülya hanım, beni merak ettiğiniz ve yazdığınız mesajlar için çok teşekkür ederim. Yeni yılınızı kutlar herşeyin gönlünüzce olmasını dilerim. Sevgilerimle.

akçahan dedi ki...

Çok güzel görünüyor Hülya ama sanırım ben önce alttaki tarifi deneyeceğim. Bu arada; Ailece mutlu ve sağlıklı bir yıl geçirmenizi dilerim. Sevgiyle kalın.

sennur dedi ki...

Sana ve ailene sağlık, huzur dolu nice yıllar dilerim canım
Sevgiyle kal

Aybike Ceylan dedi ki...

Yeni yilinizi kutluyor, daha nice guzel ve saglikli yillara hep birlikte diyorum.

Yeni yiliniz kutlu ve mutlu olsun.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Nalan Kaplan dedi ki...

yeni yılda her şey gönlünce olsun, sağlıklı, huzurlu nice yıllar dilerim ,sevgiler !

şule türel dedi ki...

Yeni yılda Güzel günler görmek umut ve dileğiyle..

Damak Tadı dedi ki...

Sağlıkla, huzurla, mutlulukla nice güzel yıllara Hülya'cığım...

Sevgilerle

bocuruk dedi ki...

Mutlu, huzurlu, sağlıklı ve başarılı bir yıl diliyorum.
Sevgilerimle...

Ev Perisi dedi ki...

Birlikte huzur iklimlerine kanat çıpmak dileğiyle...
Muhabbetli yıllar;)

NAZLI ARSLAN dedi ki...

Geleceği oluşturacak her yeni günün bir önceki günden daha güzel,isteklerinize uygun ve sizi daha mutlu etmesi dileğiyle.
Mutlu yıllar...

sennur dedi ki...

Mahlepli reçetelere bayılıyorum, kurabiyelere harika bir aroma veriyor
Sevgiyle kal

Aynur dedi ki...

DAVETIYE

Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

Yaren dedi ki...

D A V E T I Y E

Merhaba arkadaslar, bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar.

Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

CresceNet dedi ki...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya, iyi bir hafta dilerim
Sevgiyle kal