23 Aralık 2007

mayalı açma poğaça

Bu güzel poğaçayı bayramdan iki gün önce İnci'de yemiştim. ben de bayram süresince 2 kez yaptım ve gelen konuklarımıza ikram ettim.
Malzeme:
1 paket yaş maya
1 su bardağı sıcak su
1 su bardağı süt
1 su bardağı zeytinyağı
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
100-150 gr. kadar oda ısısında tereyağı (hamura karıştırılmayacak-asıl tarifte 250 gr. dı ben azalttım)
alabildiği kadar un (yaklaşık 1 kg. kadar)
1 yumurta (sarısı üzerine sürülür, akı ise peynirli iç kullanılacaksa peynire karıştırılır)

Yapılışı:
Yaş maya, şeker eklenmiş sıcak suda eritilir. Süt, zeytinyağı, tuz ve un eklenerek biraz sertçe (klasik kulak memesi kıvamından biraz daha katı) bir hamur yapılır.

Hamur iyice yoğurulup 8 parçaya bölünür. Her bir parça açılır (çok muntazam açılması gerekmiyor) ve içine yumuşak tereyağı sürülür.





Rulo yapılır, rulo halindeyken biraz daha yuvarlanarak inceltilir ve iki ucundan ters büktürülerek yuvarlanır. Her bir parça bu şekilde hazırlanarak bir kaba veya naylon poşete konur. Bu haldeyken derin dondurucuda saklanabilir.







Yağlanmış bezelerin üzerine bastırılıp oklava ile açılır. Fotoğrafta görüldüğü gibi 5'e veya 6'ya bölünür.
Her parçaya arzu edilen iç konur. Ben peynirli yaptım. Oğlum maydanoz ve dereotu sevmediği için kullanmadım. Sarısını sonra kullanmak üzere, yumurtanın akını da peynire ekledim. Yumurta akı peyniri hem lezzetlendiriyor, hem de peynirin kabarmasını sağlıyor.





Parçalara hazırlanan iç konur ve muska şeklinde sarılır. Üzerine, içine birkaç damla zeytinyağı damlatılmış yumurta sarısı sürülür.
Ve 200 derece fırında pişirilir. Fırının önceden ısıtılması gerekmiyor. Mayalı hamur olduğu için, fırın ısınırken, hamur da kabarıyor.


Not: Kuru maya kullanılacaksa 2 paket kullanılır. O takdirde eritmeye gerek kalmadan doğrudan hamura karıştırılır.

5 yorum:

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Görüntü çok güzel,iştah açıcı.
Deneneceklerin arasına hemen aldım.Yuvarladıktan sonra ki oklava ile açmak zor olmadı mı acaba ?

Ellerine saglık canımm.
Figen KAravaş

Zerrin dedi ki...

Merhaba mayalı poğaçalara bayılıyorum ellerinize sağlık...

Tijen dedi ki...

Bence de muhteşem olmuşlar Hülya'cığım. Hepsi de o kadar iştah açıcı duruyor ki. Zaten mahlepe bayılırım, o ayrı mesele...

Sonja dedi ki...

Harika olmus canim ellerine saglik.

Yeni yilin güzelliklerle dolu olmasini, saglik, huzur ve mutluluk diliyorum tüm ailenle birlikte.
Sevgilerimle Sonja

kizilciksurubu dedi ki...

Pogaca ve kurabiyeler harika olmus,ellerinize saglik.Mutlu yillar.