19 Ocak 2008

Humus

Yılbaşı gecesi için hazırlamıştım humusu. Yazmaya ancak zaman bulabildim. Emekliyken zamansızlıkdan yakınan birine çalışanlar kızacaktır ama, zamanı bol bulunca kontrolsüzce program yapıp sonra da zamansızlıktan yakınıyorum galiba...

Malzeme:
2 su bardağı nohut
½ su bardağı tahin (biraz daha fazla olabilir)
1 limon suyu
4-5 diş sarımsak (dövülmüş)
tuz sızma zeytinyağı
pul biber

Yapılışı:
Nohut ayıklanır, yıkanır ve klasik söylem olarak akşamdan ıslatılır (yani humusu yapmadan 5-6 saat önce ıslatılır). Sonra nohutlar yumuşayıncaya kadar haşlanır, ılınınca kabukları soyulur. Haşlama suyu ayrı bir kaba konur ve humusun kıvamı için bu su kullanılır.
Mutfak robotunda nohutlar çekilir. İçine tahin, limon suyu, tuz ve ezilmiş sarımsaklar yavaş yavaş eklenir. (Ağız tadınıza göre tahin, limon suyu miktarlarını değiştirebilirsiniz).
Servis tabağına alınır ve üzerine sızma zeytinyağı gezdirilir, kırmızı pul biber serpilir. Çatalla şekil verilir.

Not: Humusun aslında yapılışı bu ama, şimdilerde bir arkadaşımdan öğrendiğim şekilde yapıyorum. Nohutların kabuklarını soymadan el blenderı ile ezip, malzemeleri ekliyorum. Böylece daha çabuk oluyor ve daha sık yapılıyor...
(Bu not, 6.2.2010 tarihinde eklenmiştir.)

1 yorum:

bembi dedi ki...

Benim için humus dünyanın en güzel yiyeceklerinden biridir! Ne yazık ki biz sadece yılbaşında, üşenmez de yaparsak yiyoruz. Keşke daha sık yapılsa :) Ellerinize sağlık!