20 Ocak 2008

poğaça

Tülay, yeni bir poğaça tarifi göndermiş. "ben denedim güzel oldu" diye yazmış. Yumurta kutusundan birkaç çatlak yumurta çıkınca, tarif anında denenmiş oldu. Çok da güzel oldu. Evdekiler 2 gündür yiyorlar çayın yanında...


Malzeme:
3 yumurta (birinin sarısı üzeri için)
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı yoğurt
2 paket kabartma tozu
tuz
alabildiği kadar un

İçi İçin:
arzu edilen malzemeler

Yapılışı:
Bütün malzemeler karıştırılı, un eklenerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlanır. Poğaça içine kullanılacak malzeme de hazırlanır.

Evdeki haşlanmış mercimeği değerlendirmek için; biraz kuru soğan kavurup mercimek, tuz ve karabiber ekleyerek bir iç hazırladım ve poğaçaların bir kısmına bu içi kullandım. Kalanlarına da rendelenmiş hellim peyniri kullandım.

Hazırlanmış içlerle poğaça şekli verilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür, çörek otu serpilir ve önceden 200 derece ısıtılmış fırında pişirilir.

11 yorum:

şule türel dedi ki...

Sevgili Hülya inan şu anda karnım acıktı bu nefis puğaçayı görünce ellerine sağlık

Ev Perisi dedi ki...

Sürekli yaptığım pratik bir poğoçadır herkese tavsiye olunur çok lezzetli ve şipşak bir poğoça;)=
Ellerine sağlık canım...

kedikız dedi ki...

Hmmm,misss...!Ne güzel kokuyor bu sayfa böyle.Yüreğinden eline yansımış derim ben.ellerine sağlık. :)

Hülya dedi ki...

Merhaba Hülya Hanım,
Kaşarlı saç örgüsü ve şimdi de poğaça. Her ikisi de harika görünüyor. Ellerinize sağlık. Sizden yeni salata tarifleri de bekliyorum.
Saygılarımla,
H.YILDIRIM

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Beynimde lambalar yandı, bende poaça yapacağım akşama ellerinize sağlık, hemen denenecek :)))

Adsız dedi ki...

Sabah kahvaltıya deneyeceğim, çok hoş bir tarif, umarım becerebilirim.
(Hülyacım, kedikızı arkadaş listeme ekleyebildim, talep ondan gelince oldu, birdaha deneylim mi, sen çağrı de bulunsan diyorum)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Yukarıdaki isimsiz benim, Yani Funda :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,

Ellerine saglik. Ne kadar guzel lezzetler yapmissin, saksukalar, pogacalar, humuslar...

Ellerine saglik, tadanlara afiyet seker olsun.

Sevgiler sana ve ailene.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya, hamur işlerinde pek de marifetli olmayan ben bile bu tariften çok iyi netice alıyorum, çok sık yapıyorum, herkese tavsiye ederim. Ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

kizilciksurubu dedi ki...

Cok harika bir pogaca olmus,ellerinize saglik.

one ben bir sey dedi ki...

Hülyacım,merhabalar,
Bende poğaça diye sayıklıyordum bunu yapayım :)mmmmm nefis görünüyor gelince yenilecekler listem nerde benim :)
adana bir soğukki, sormayın gitsin ankarayı filan hiç aratmıyor :)
ondan dolayı buz tuttuğumdan uzun zamandır gelemedim hava biraz ısındı telafi ediyorum:)
Sevgilerimle
NOT :Keçe aletleri aldım harikalar yaratıyorum :)))