31 Ocak 2008

Ratatouille


Güzel, eğlenceli, sevimli bir animasyon. Ağız tadına son derece düşkün ve iyi yemekten çok iyi anlayan minik fare Remy'nin en sevdiği şey, ailesi ile birlikte yaşadığı yaşlı kadının evinde "herkes yemek yapabilir" tv programını izlemektir. Bu minik fare, diğer fareler gibi ön ayakları üzerine basmayan, taze ve kaliteli yemekler seven, farklı lezzetlerin peşinde koşan bir gurmedir.

Bir fare ve şehrin en ünlü restaurantı bu filmde bir arada.Ve bu iki zıt olgu ve Ratatouille diye kabak, patlıcan, domates, mantar, taze biber, soğan ve sarımsakla yapılan kolay bir Güney Fransa yemeği...

Ben de filmi seyredince bu yemeğin tarifinin peşine düştüm ve internetten onlarca tarif buldum. Mantar konanı-konmayanı, sebzelerin közlenmiş olanı, aşağıda benim vereceğim tarif gibi yapılanı. Bu kez bizim sebze yemeklerimize benzeyen tarifi denedim. İçinde et olmaması bana cazip geldi. Eşimle birlikte severek yedik (çocuklar sebze yememekte direniyor halâ).


Gelelim tarife:

Malzemeler:

1 patlıcan
1 kabak
6-7 mantar
2 kırmızı biber (yeşil biber de olabilir)
1 irice domates
4-5 diş sarımsak
1 kuru soğan
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:
Patlıcanlar alacalı soyulur, kuşbaşı doğranır ve tuzlu suda acı suyunun çıkması için bekletilir. Diğer sebzeler de kuşbaşı doğranır.
Sarımsaklar çok minik doğranır, soğanlar yemeklik doğranır. Zeytinyağı kızdırılır, soğan ve sarımsaklar pembeleştirilir. Biberler eklenerek biraz kavrulur. Kabukları soyulmuş ve küçük küçük doğranmış domates eklenerek birlikte bir süre daha kavrulur. Sonra sebzeler ve mantarlar eklenerek çok az kaynar su ilavesiyle ağır ateşte pişirilir. Pişmesine yakın tuz eklenir.

Not: Hem bu yemeği denemenizi, hem de filmi izlemenizi öneririm.

15 yorum:

tata dedi ki...

Almanya'da da bilinen ve cok yapilan bir yemek bu. Bence bizim türlü gibi.
Bizde de seviliyor, sebze yemeyen ogluma azicik et ekliyorum. Gercekten cok lezzetli.
Sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Bu yemeğin mantarsız olanını bende çok sık yaparım..Patlıcan ve kabak çok sevdiğim sebzeler arasında gelir..Ellerine sağlık canım,çok nefis görünüyor..

Film çok güzel değilmi?Bende vizyondayken gitmiştim..))

Sevgilerle

zerrin - misss dedi ki...

merhaba hülya,

insanlara fareyi sevdiren bir film değil mi :)))

tarifte nefis. ellerinize sağlık.

sevgiler.

www.misssgibi.com

sercan senay dedi ki...

filmi görünce yazmadan geçmeyeyim dedim, inanılmaz hoş bir film tavsiye ederim :) diyet yapan biri olarak, yemeklere içim giderek baktım :( ellerinize sağlık. benimm de bir sitem var ziyaret ederseniz sevinirim www.hanimeli.forum0.net

sennur dedi ki...

Etsiz türlü, sağlıklı bir yemek ve lezzetli de olduğundan eminim. Valla sebze seven çocuk yok gibi, bizim evde de aynı dert var. Eşine ve sana afiyet olsun. Ellerine sağlık, iyi bir hafta dileklerimle
Sevgiyle kal

Ev Perisi dedi ki...

patlıcan, mantar süper ikili ellerine sağlık sevgili Hülya;)
muhabbetle...

HanımHanımcık dedi ki...

merhabaaa...

blogunuza uğradım...bizimle çalışmak isterseniz bekleriz...

http://hanimhanimcik.blogspot.com/

iyi çalışmalar diliyorum...

ORİFLAME KOZMETİK GÜZELLİK DANIŞMANI

kizilciksurubu dedi ki...

cok lezzetli görünüyor,ellerinize saglik.

Ferhanca dedi ki...

Harika bir zeytinyağlı olmuş ellerine sağlık ..Ben aşağıda ki şakşukayada bayıldım..
sevgiler..

http://defneylebirlikte.blogspot.com/ dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 14


http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
___________________________________________________
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
11.02.2008 - 17.02.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
http://defneylebirlikte.blogspot.com/ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''14" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.
ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE...

Adsız dedi ki...

Benim sevgili arkadaşım da epeydir yeni birşey yazmamış, bekletmekte okurlarını :)
Sevgiler

Funda

SERAP dedi ki...

Hülya'cim yazyi ve yorumlari okuyunca burnuma buram buram patlican kokusu geldi... bu bizim türlüye cok benziyor öyle degil mi?Kizimda bir aralar bu yemegi cok yapardi.Panlicanlarin mevsimi gelince yine yapmali.Bu arada filme gidememistim.Hafta sonu kiralayip bakmak sart oldu galiba??
Sevgiyle kal

HULYA dedi ki...

Sevgili adaşım,
Bende filmini izledikten sonra yapmıştım bu yemeği ve kızımda filmin hatırına yemişti.Oldukça da lezzetli olmuştu.ellerine sağlık canım seninki de leziz görünüyor.Sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Hülya,
blogcular ankarada buluşuyor. katılırsan çok sevinirim. ayrıntılar bloğumda. sevgiler

KNITTING ART dedi ki...

GÜZEL AKŞAMLAR...
Bir süredir uğrayamamıştım,(Pisiciğim hasta da)Buluşmuşsunuz-Kaçırdım:( Ay sonu "burada olmama" ihtimalim var ama, eğer uygun olursa gelmek isterdim.Eğlenceli olur muhakkak. RATATOUILLE'ye gelince, büyük bir zevkle izledim ve "animasyon"a da hayran kaldım gerçekten.Ellerinize sağlık, sevgilerimi bırakıyorum...