09 Mart 2008

Kadayıflı Muhallebi

Bu tarif Gülseren'den... Çok güzel, hafif bir tatlı. Kadayıfla, muhallebinin lezzet uyumu...


Malzeme:

250 gr. tel kadayıf
1 çay bardağı şeker (küçük çay bardağı)
½ çay bardağı zeytinyağı
ceviz

1 lt. süt
6 tepeleme yemek kaşığı un (yaklaşık 1,5 su bardağı)
1 su bardağı şeker

1 poşet krem şanti
1 su bardağı süt


Yapılışı:
Kadayıf biraz didilerek şeker ve zeytinyağı ile harmanlanır ve teflon tencerede kavrulur(kavururken iki tahta kaşık kullandım, kadayıfları hem birbirinden ayırmak hem de karıştırmak için). Kadayıflar biraz pembeleşince cevizler irice bölünüp eklenir ve birlikte kavrulmaya devam edilir. Kadayıflar iyice kızarınca soğumaya bırakılır.

Süt, un ve şeker muhallebi gibi pişirilir ve soğumaya bırakılır.

1 su bardağı soğuk sütle krem şanti çırpılır ve buzdolabında bekletilir. Muhallebi soğuyunca krem şanti ile muhallebi karıştırıcı ile karıştırılır. Kare borcam tepsiye soğumuş kadayıfların yarısı yayılır. Üzerine muhallebi dökülür ve yayılır. Üzerine kalan kadayıflar serpilir.

Buzdolabında bekletilir. Soğuk olarak servis yapılır.

Püf noktası: Tepsinin üzeri kesinlikle kapatılmaz (kadayıfların çıtır çıtırlığı yok olur).

5 yorum:

Defne dedi ki...

Yoktun epeydir, özlettin :). Herşey yolundadır umarım. Tarif çok hoş, benim gibi sütlü tatlılara düşkün birisi için de tercih edilecek bir lezzet.
Sevgilerimle.

Zerrin dedi ki...

Bu tatrlının metini çok duydum ellerinize sağlık...

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Ben de tam blogunda yayin yapmiyorsun diye yazmistim ki, neler goryim bir dolu guzel tarif, ellerine saglik. Simdi hepsini sirayla incelemeye gidiyorum, eline ve koluna saglik.

Selamlar.

Nezaket dedi ki...

Hulya Hanim, ne tesaduf ben de ayni tatliyi yapmisim, pisti...Sutlu tatlilari cok seviyoruz bu tatli da cok keyifli. Ben haftasonu ev halkinin talebi uzerine yine yaptim. Ellerinize saglik, sevgilerimle

Hülya dedi ki...

Tatlı çok güzel görünüyor.
Denemek için not ettim.
Ellerine sağlık.