13 Mayıs 2008

kıymalı enginar dolması

Bu dolma tarifini yıllar önce yaz tatilinde Manisa'lı bir arkadaşım vermişti. Ertesi yılı beklemiştim yapmak için. Biz çok sevdik. Hem lezzetli, hem de yemesi keyifli. Bi deneyin:)
Malzeme:
enginar (biz 4 kişiyiz, büyükçe bir tencereye 4 tanesi tam geliyor)
500 gr. kıyma
1 büyük su bardağı pirinç
2-3 domates
2 kuru soğan
maydanoz
zeytinyağı

Yapılışı:
Bu dolmayı yaparken en önemli işlem basamağı enginarların temizlenmesi. Enginarların sapı kesilir, dışındaki kalın ve sert yapraklar atılır. Sonra üst kısmına vurularak yaprakların açılması sağlanır ve içindeki tüylü kısım bir tatlı kaşığı yardıyla temizlenir (enginarların temizlenmesi işleminde eldiven giyilmesi önerilir). Ve limonla ovulur.

Bu arada kıymalı dolma içi hazırlanır. İç için malzemeleri göz kararı verdim. Herkesin alışkın olduğu bir ölçü mutlaka vardır. Yarım kg. kıyma ile yaptığım içten biraz arttı, ben de yaprak sardım artan bu iç ile.
Hazırlanan iç, enginarların hem içine, hem de yaprakların arasına doldurulur. Tencereye dizilir, üzerine porselen bir tabak kapatılarak ve sıcak su ekleyerek önce harlı ateş, sonra kısık ateşte pişirilir.
Kişi başına bir enginar dolması servis edilir, yanına da yaprakları koymak için boş bir tabak. Yapraklar iç ile birlikte ağızda sıyırılarak yenir.
Bu lezzet unutulmaz ve enginar zamanı sık sık tekrarlanır.

15 yorum:

Betül dedi ki...

Hülya'cığım,

Sessiz bir aradan sonra hoşgeldin. Hem dolma hem de aşağıdaki salata çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

deryadanlezzetler dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 23
http://porselendemlik.blogcu.com ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com ve
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.

Akşamüstü sohbetine gelen dostlara
Hanımlarla yapılan günlere
Beş çayına gelen misafirlere
Her biri birbirinden lezzetli tarifler

12 Mayıs 2008 (pazartesi) , 25 Mayıs 2008 (pazar)
tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 23
http://www.deryadanlezzetler.com arkadaşımızda düzenlenecektir..
Tüm blogcu arkadaşlarımızın katılımlarını bekliyoruz..

22, etkinliğimize harika bir ev sahipliği yapan
http://fatostuncay.blogcu.com/ arkadaşımıza ve
tüm katılımcılara sonsuz teşekkürler ediyoruz..
Sevgilerimizle..

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..
Yayına Hazırlayanlar
http://nasibim.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
Sorumlu Müdür
http://selmahlc.blogcu.com
Grafik Tasarım Düzenleme
Yağmur İpar

Sizde sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz.
Bunun için yapmanız gereken tek şey:

Adınızı
Sitenizin adresini
Dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını
Tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır.

Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

Ayrıca bu dergi için sponsor olmak istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine başvurabilirsiniz.

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulay'cigim,
Bana not attikdan sonra hemen gelip baktim ama yazamamistim. Harikasin, ellerine saglik, cok ozletme kendini ve bu ozel lezzetlerini.

Tekrar anneler gununu de kutluyorum.

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir gun diliyorum.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Enginar dolmasının görüntüsüne bayıldım. Ellerinize sağlık. Sıcacık sevgiler...

sevdamavisi dedi ki...

Hülyacığım,
ben de bu şekilde yaparım genelde. pazardan soyulmamış almadığım için insanlar tepki gösteriyor ne gerek var soymaya uğraşacaksın dediklerinde böyle pişiriyorum dedim ve çok şaşırdılar. denemedikleri için tadını bilmiyorlar tabi. ellerine sağlık nefis olmuş. sevgiler

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya,
Enginarın tam mevsimi, bol bol yemek lazım, çok faydalı bir sebze. Salata da harika görünüyor, ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

Tombuk dedi ki...

Merhabalar,
Enginar dolması şahane görünüyor. Ben zeytinyağlısını yemiştim ama eminim kıymalısı da çok güzel olmuştur.
Ellerinize sağlık :)

Damak Tadı dedi ki...

Kuzenimin kayınvalidesi Selanik'lidir.Orada saray dolması derler bu tarifin adına..Yıllar önce onlarda yemiştim ve çok sevmiştim.Şimdi görünce o eski günleri hatırladım Hülya'cığım..Ellerine sağlık canım,çok nefis görünüyor..

Sevgiler

Neşeli Sesler dedi ki...

Valla ben bi kere aldım soymaya çalıştım sonuçta enginar kalmadı heralde :))) Bu tarifi gördüğüme çok sevindim gerçekten oley soyulmayacak dedim :)))
Ellerine sağlık ablacım

Ilknur Ari dedi ki...

Merhaba Hülya Yenge,

Manti yemissiniz benden habersiz, afiyet olsun hülya yenge,
Bende gelicem yakinda türkiyeye insallah bende yerim, encokda türkiyenin güzel meyvelerini özledim, kiraz, cilek, erik, yaseminde heyecanlaniyo türkiyeye gitcemize, anneme söylemedim sürpriz yapicam, görüsmek üzere,
Herkese selamlar sevgiler, öptüm.

Adsız dedi ki...

Hülyacım, yine harika bir tarif, ben bu tarifi Özgüre denetmek istiyorum, eldiven giymek yerine:)
Mevsimi geçmeden..
Ellerine sağlık..
Sevgiler..

Funda

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, yemekler çok güzel olmuş. Bu yemekler bize hiç yabancı değil, bizim bu bölgenin yöresel yemekleri olarak yapılıyor.(Enginar yemekleri, patlıcan salatası) Blogcudaki sayfanızı kullanmıyorsunuz galiba.) (Akrepburcu58 ve yemekdefterim )iki sitemide ziyaret edebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Sevgili Hülya ben enginarı her haliyle sevenlerdenim. Bu yazdığın kıymalı dolmasını Burhaniyeli olan sevgili dünürüm harika yapıyor. Doğrusu bir kez yedim tadı damağımda kaldı. Ben de genellikle enginarı yapraklarını ziyan etmeden pişiriyorum. Ellerine sağlık. Afiyet olsun.
Şule Türel

Ruveyda dedi ki...

görüntü mükemmel
tebrik ediyorum
tadıda bir o kadar güzeldir herhalde
ellerinize sağlık

EZGi :)) dedi ki...

hülyacım bloguma girersen oradaki blogumda hırsız var yazısındaki linki tıklarsan 2. sayfasında yazıların ve resimlerinle birlikte bu tarifinin aynen çalındığını göreceksin.umarım sende benim gibi bu kişiye yorum yazarak gereken cevabı veririsin sevgiler