02 Haziran 2008

Zeytinyağlı enginar

Uzun bir ara oldu yine. Bu zeytinyağlı enginarı bile yapalı iki hafta oldu ama ancak buraya yazmaya zaman bulabildim. Bunda laptop ımın bozulması da etkili oldu tabi...
Bahane çoookkk. Ben en iyisi tarife geçeyim.

Malzeme:
8 enginar
1 kuru soğan
2 diş sarımsak
1 patates
1 havuç
1 küçük kavanoz bezelye konservesi (evde dondurulmuş kalmamıştı)
dereotu
limon
zeytinyağı
tuz

Yapılışı:
Aslında soyulmuş enginar almayı sevmiyorum ama temizlemesi bazen zor geliyor. Pazardan soyulmuş, küçük taze enginarlardan aldım öncelikle. Onları evde iyice yıkayıp limonlu suda beklettim. Yapım aşaması da şöyle;

Soğan yemeklik doğranır, sarımsaklar da minik doğranır ve biraz zeytinyağında pembeleştirilir (çelik karnıyarık tenceresi çok uygun). Küçük doğranmış havuçlar eklenerek biraz kavrulur. Küp küp doğranmış patatesler de eklenir ve biraz kavrulduktan sonra sıcak su ve limon suyu eklenir. Enginarlar da üzerine konup, kapak kapatılarak ağır ateşte pişmeye bırakılır. Enginarlar yumuşayınca bezelyeler ve tuz eklenir. Bir taşım kaynadıktan sonra, servis tabağına enginarlar alınır. Diğer malzemeler enginarların içine paylaştırılır. Ve bol dereotu ile süslenir.

5 yorum:

Betül dedi ki...

Çok çekici görünüyor Hülya'cığım, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Bu sene kısmet olmadı enginar yapmak... Konservelere kaldık artık...

Makarnada nefis görünüyor...

Elleriniz dert görmesin... Sıcacık sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis ve iştah acıcı görünüyor Hülya'cığım,ellerine sağlık..Bu aralar bende öğlenleri enginar yiyorum..))

Patlıcan salatan ise çok şık hemde çokk..

Sevgilerimi gönderiyorum canım..

nazensin dedi ki...

merhabalar ellerinise saglik cok guzel gozukuyorlar.sabahin bu saatinde bile insani aciktiriyor:)))ben bakude yasiyorum.burada enginar bulmak cok zor.hasretiz enginara.sizin siteyi dolasirken tarifi gorunce bir de boylesine ozenle yapilmis olunca dayanamadim yorum yazmak istedim.ellerinise saglik

KNITTING ART dedi ki...

Mmmmhhh-Bayıldığım bir tat... Güzel haftasonları diliyorum :)